۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۷۷۶۹۴
آیت الله مجتهد شبستری در گفت‌وگو با رسا تأکید کرد؛

«واردات بی رویه» و «قاچاق کالا»؛ اصلی ترین موانع تولید داخلی

«واردات بی رویه» و «قاچاق کالا»؛ اصلی ترین موانع تولید داخلی
آیت الله مجتهد شبستری واردات بی رویه و قاچاق کالا را از مهمترین موانع بر سر راه تولید داخلی دانست و بر لزوم توجه سران نظام در جهت تحقق شعار سال تأکید کرد.

آیت الله محسن مجتهدشبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در خصوص شعار سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌‌زدایی‌ها» گفت: رهبر معظم انقلاب در نام گذاری شعار سال گذشته بر جهش و رونق تولید تأکید کرده بودند، اما ایشان امسال ضمن تأکید بر تولید، خواستار مانع زدایی و پشتیبانی از تولیدات و محصولات داخلی شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه مسؤولان با اختصاص بودجه در جهت اعطای تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی و کارخانجات می‌توانند از تولیدات داخلی حمایت کنند، افزود: مسؤولان باید بر اعطای تسهیلات بانکی با سودهای کم به تولیدگران، رصد و نظارت داشته باشند که آیا این وام ها واقعا صرف تولید شده، یا اینکه صرف امور دیگری شده است.

مانع زدایی از سر راه تولید، نیازمند عزم و اراده جدی مسؤولان است

 وی با بیان اینکه مانع زدایی از مسیر رشد و رونق تولید، نیازمند عزم و اراده جدی مسؤولان است، گفت: مهمترین مانع تولید در کشور، وجود مقررات سخت برای احداث کارگاه های صنعتی و تولیدی و همچنین ماندن کالاها و اجناس به مدت طولانی در گمرک است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، قاچاق کالا را از موانع جدی بر سر راه تولیدات داخلی دانست و گفت: مناطق آزاد تجاری بدین جهت راه اندازی شده که صادرات کالاها و اجناس داخلی صورت گیرد، اما این مناطق تبدیل به مکانی برای ورود کالاهای خارجی و غیرضروری شده است.

شعار سال 1400

آیت الله شبستری ابراز داشت: مسؤولان باید با رصد و نظارت بیشتر بر مبادی ورودی کالاها و قرار دادن مجازات سخت گیرانه جلوی ورود کالاهای قاچاق را بگیرند.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید جلوی واردات کالاهایی که مشابه و نمونه داخلی دارند را بگیرند، گفت: امروز باید ارگان ها و نهادهای مربوطه باهم هماهنگ شوند که کشور به چه میزان احتیاج به ورود یک کالای خاص را دارد و به میزان کافی اجازه ورود این نوع کالا را صادر کنند.

آیت الله شبستری بر لزوم توجه سران نظام در جهت تحقق شعار سال تأکید کرد و افزود: در کشور ایران که پهبادهای پیشرفته ساخته می شود، نباید برای ساختن قطعات و لوازم خودرو مشکل چندانی وجود داشته و نیازی به واردات آنها باشد./998/ج

ارسال نظرات