۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۷۷۷۷۹

ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه خواهران اعلام شد

ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه خواهران اعلام شد
رئیس اداره سنجش و پذیرش عمومی حوزه های علمیه خواهران ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه خواهران در سطوح مختلف درسال تحصیلی جدید را تشریح کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم زهره تمیزکار با اشاره به ظرفیت پذیرش سطوح ۲، ۳ و ۴ در مدارس علمیه خواهران، اظهار داشت: مجموع ظرفیت پذیرش در این مقاطع به صورت حضوری و غیرحضوری بیش از ۱۵ هزار نفر است.

وی با بیان این که در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ تعداد ۴۱۹ مدرسه علمیه در مقطع عمومی(سطح۲ ـ کارشناسی) ویژه دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر با ظرفیت بیش از ۱۰۰۰۰ نفر و دارندگان مدرک اتمام پایه هشتم با ظرفیت ۲۰۰۰ نفر پذیرش دارند، افزود: شیوه تحصیلی در مقطع عمومی صرفا بصورت حضوری است.

رئیس اداره سنجش و پذیرش عمومی حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: پذیرش مقطع عالی(سطح۳ ـ کارشناسی ارشد) نیز در مجموع حدود ۲۵۰۰ نفر در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در ۶۹ مؤسسه آموزش عالی خواهد بود.

وی بیان داشت: این ظرفیت در مقطع سطح ۳ به تفکیک شیوه های تحصیلی حضوری بیش از ۲۲۰۰ نفر، نیمه حضوری ۲۰۰ نفر و در دوره های غیرحضوری بدون محدودیت است.

تمیزکار همچنین به پذیرش مقطع تخصصی(سطح۴ ـ دکتری) اشاره کرد و گفت: پذیرش در این مقطع صرفا به شیوه حضوری و با ظرفیت ۳۵۷ نفر در ۱۱ استان کشور و در ۱۸ مؤسسه آموزش عالی خواهد بود.

ارسال نظرات