۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۷۷۸۲۴
برای نخستین بار؛

رونمایی از واکسن فصلی آنفولانزا در کشور

رونمایی از واکسن فصلی آنفولانزا در کشور
رئیس جمهور با پیامی به صورت ویدئو کنفرانس از واکسن فصلی آنفولانزا رونمایی کرد، این واکسن برای نخستین بار در کشور تولید شده است و توانایی برای تولید پنج میلیون دز تا شهریور سال جاری وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ غلامحسین عبدالغفار، مدیرعامل شرکت داروسازی و دانش بنیان نیواد فارمد سلامت در آیین رونمایی از واکسن فصلی آنفولانزا که برای نسختین بار در سطح کشور صورت گرفت، گفت: ساخت این واکسن از سال ۹۷ در دستورکار قرار گرفته است که پس از گذراندن مطالعات بالینی و تست واکسن بر ۴۲۴ از این دز واکسن رونمایی شد.

وی با بیان اینکه این نو واکسن بدون هیچ عارضه ای بود و آزمایشان با موفقیت به پایان رسید، ادامه داد: این واکسن نوترکیب مطابق با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ساخته شده است.

عبدالغفار با تأکید بر اینکه تمام مراحل ساخت این واکسن توسط محققان ایرانی انجام شده است، تصریح کرد: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد مواد اولیه ساخت این واکسن وارداتی است که می‌توان با حمایت لازم تمام  این مواد را در داخل تولید کرد.

عبدالغفار، میزان نیاز سالانه کشور به واکسن آنفلوآنزای فصلی را بین سه میلیون تا پنج میلیون دوز ذکر کرد و یادآور شد: در صورت حمایت مسؤولان ، آماده تأمین این میزان واکسن تا شهریورماه سال جاری هستیم.

وی با اشاره به تغییر سویه های آنفلوآنزای فصلی در هر سال ، گفت : این آمادگی وجود دارد تا مطابق با نوع سویه‌ها ، واکسن آنفلوآنزای فصلی تولید شود.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات