۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۷۷۹۹۲

رمضان در مرکز قم

رمضان در مرکز قم
صدا و سیمای مرکز قم با توجه به شرایط خاص جامعه با تدارك برنامه‌‌های ويژه برای شبکه‌ استانی ، سراسری و برون مرزی به استقبال ماه ميهماني خدا می رود.

به گزارش خبرگزاری رسا، با توجه به محدودیت برگزاری تجمعات و خلاء مراسم‌های مذهبی حضوری در هیات‌ها و مساجد به ویژه در ماه مبارک رمضان ، صدا و سیمای مرکز قم شرایط بهره مندی همراهان شبکه نور ، رادیو قم و همچنین مخاطبان برخی شبکه های سراسری را از برنامه های معنوی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، مسجد مقدس جمکران و آستان امامزادگان استان قم فراهم آورده است.

بر این اساس سیمای مرکز قم دو برنامه زنده برای افطار و سحر مؤمنان روزه دار تدارک دیده است .

برنامه «ماه عاشقی» به تهیه کنندگی و اجرای علیرضا نعمت اللهی برنامه‌ای اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و تربیتی است که در ایام ماه پربرکت رمضان هر روز از ساعت 18:45 تا اذان مغرب و وقت افطار ، تقدیم مخاطبان می‌شود.

« تسبیح سحر» نیز عنوان ویژه برنامه سحرگاهی سیمای نور است که به تهیه کنندگی حجت الاسلام نطنزی و با اجرای سیدمهدی تحویلدار، سحرگاهان ماه مبارک رمضان ( ساعت 3 بامداد تا اذان صبح ) از صحن مطهر امامزادگان شهر قم تقدیم مخاطبان سیمای نور می شود. این برنامه در شب های قدراز حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها پخش خواهد شد.

مراسم تفسیر و ترتیل خوانی قرآن کریم حرم حضرت معصومه سلام الله علیها همچون سال های قبل ، ساعت 14:30 از سیمای نور و شبکه سه سیما به صورت زنده پخش خواهد شد. مراسم ترتیل خوانی نوجوانان نیز هر روز ساعت 10 صبح به صورت زنده از حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) به روی آنتن سیمای نور می‌رود تا مخاطبان استانی و ملی همزمان به فیض قرائت قرآن کریم و توفیق زیارت غیر حضوری حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نائل شوند.

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی نیز هر روز بعد از نماز ظهر و عصر از حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها پخش خواهد شد.

و اما رادیو استانی که با دو برنامه زنده «ماه من سلام» و «شمیم اجابت» به ترتیب در لحظات افطار و سحر با مخاطبان روزه دار رادیو قم همراه خواهد بود.

«ماه من سلام» به تهیه کنندگی محمد باقری معین و ناصر هاشمی در ایام ماه مبارک رمضان با هدف ایجاد فضای معنوی از ساعت19 به مخاطبان رادیو قم تقدیم خواهدشد.تغذیه در ماه مبارک رمضان ، رمضان در ایران ، کتاب شناسی رمضان و پیام قرآنی از جمله بخش های این برنامه است.

« شمیم اجابت» عنوان ویژه برنامه زنده سحرگاهی به تهیه کنندگی سیدمحسن کاظمی است که از ساعت 30 : 3 سحرهای ماه مبارک رمضان با بخش های متنوع جرعه ای از احکام ، رمضان در قرآن ، به وقت ملکوت ، همچنین بخش کارشناسی مذهبی با حضور حجت الاسلام عباسی به روی آنتن رادیو قم می‌رود.

برنامه «شب‌های رمضان» رادیو قم با بخش متنوعی از جمله مناجات خوانی ، پاسخگوی نیاز معنوی مخاطبان در شب های پرفضیلت ماه مبارک رمضان است .این برنامه به تهیه کنندگی ناصر هاشمی هر شب ساعت 22 زنده و مستقیم از حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها پخش می شود.

با عنایت به وظایف مدیریت برون مرزی صدا و سیمای مرکز قم در تامین برنامه های معارفی شبکه های برون مرزی سازمان صدا و سیما ، ده ها ساعت برنامه معارفی و فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان در واحد برونمرزی مرکز قم ، تولید و تأمین شده است . برنامه «بازگشت به واقعیت» با موضوع جوامع اسلامی و رمضان ؛ برنامه « پرسش و پاسخ» با موضوع پاسخگویی به سئوالات ماه مبارک رمضان از قبیل اسرار و آداب روزه و رمضان و ... «الفبای زندگی» با موضوع تشریح سبک زندگی اسلامی ؛« ماه خدا » ؛ « چشمه حقیقت » ؛ آموزش قرآن و پخش تلاوت های جذاب از قاریان مشهور جهان و برنامه‌های دیگری در موضوع اخلاق و تربیت اسلامی، تفسیر قرآن کریم و ترجمه سخنان علما و مراجع معظم تقلید از جمله برنامه‌های تولید شده مدیریت برون مرزی مرکز قم برای رادیو انگلیسی است. همچنین این مدیریت با شبکه‌های العالم، سحر و الکوثر نیز در تهیه برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان همکاری دارد .

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد کاظم امیران از بندر گناوه
Iran, Islamic Republic of
۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
موفق باشید
0
0