۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۷۸۰۹۲
حجت الاسلام رستمی تشریح کرد؛

جزئیاتی از پویش ملی قرآنی«در بهشت»

جزئیاتی از پویش ملی قرآنی«در بهشت»
ریس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها جزییات پویش ملی قرآنی «در بهشت» را تشریح کرد و از مسئولان کشوری درخواست کرد برای ارتباط مستقیم با دانشجویان و اساتید به این پویش بپیوندند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی رستمی ظهر امروز در نشست خبری در خصوص برگزاری پویش ملی قرانی در بهشت گفت: فضای فعالیت‌های دینی و معنوی هیأت‌های مذهبی و شب‌های قدر یکی از شاخص‌های جدی فرهنگ دانشگاهی است، همان تربیت شدگان این جنس فعالیت‌های دینی و مذهبی در شرایط کرونایی محور فعالیت‌های مواسات و همدلی، فعالیت‌های جهادی و خیریه و کمک به کادر درمان در سطح جامعه هستند. طراحی و اجرای محافل آموزشی و مراسم مجازی در مناسبت‌ها و هیأت‌های مذهبی مجازی، جایگزین فعالیت‌های حضوری و مراسم‌های گذشته شده است.

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های شاخص و حضور پرتعداد و پرشور دانشجویان و اساتید در برخی فعالیت‌ها به آمار برخی فعالیت‌های سال گذشته نهاد در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: در زمینه تبلیغ مجازی نهاد بسیار فعال است به طوری که بیش از ۸۰۰ گروه در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و به تبلیغ مجازی مشغول هستند.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۳۰ مرکز نیکوکاری با مشارکت دانشگاهیان ایجاد شده است، همانطور که یکی از استراتژی‌های فرهنگی نظام سلطه ایجاد کمپین‌های بزرگ در جهت ترویج اندیشه‌های غربی و واگرایانه در سطح جوامع دیگر است، نهاد با طراحی پویش قرآنی در بهشت تلاش کرده است یک مواجهه هم سنخ با این استراتژی‌های فرهنگی در حد توان خود داشته باشد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود: ما نگران هستیم که با کمتر شدن نشاط معنوی و پویایی در سطح جامعه دانشگاهی و ایجاد گسست در این امواج پرشور و فرهنگی سال‌های گذشته دچار افت این فعالیت‌ها در فضای پساکرونا شویم. لذا با طراحی این پویش قرانی در بهشت تصمیم داریم محیطی برای ایجاد نشاط فرهنگی و معنوی در این عرصه انجام دهیم و با استقبال حداکثری مخاطبان از این جنس فعالیت‌ها شاهد یک رزمایش فرهنگی، دینی و تربیتی در اتمسفر فضای معنوی ماه مبارک رمضان باشیم.

حجت الاسلام رستمی ادامه داد: ماه رمضان همیشه قله فعالیت‌های معنوی و تبلیغی دانشگاهی بوده و همانطور که در عرصه فردی فصل اوج سیر و سلوک معنوی انسان مسلمان است در برش اجتماعی نیز همین نطقه اوج سیر و سلوک معنوی جامعه دانشگاهی را در این ماه در سال‌های گذشته مشاهده می‌کردیم که نباید این نقطه اوج را از دست دهیم.

وی ادامه داد: در بلایای طبیعی مانند کرونا جامعه انسانی به دلیل اضطراب و افسردگی و سایر مسائل فرهنگی بیش از سایر اوقات به فعالیت‌های معنوی و ارتباط با خداوند متعال نیازمند است و ما باید با اهتمام بیشتری برای پاسخگویی به این نیازهای روحی مخاطبان اقدام کنیم. برخی صاحب نظران معتقدند شرایط کرونایی منجر به فردگرایی و انزواگرایی برای بشریت شده لذا ما خواسته ایم با استفاده از فضای مجازی به این نیازها پاسخ مناسب داده شود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: جلسات متعدد، برنامه ریزی و هماهنگی با مسئولان دفاتر نهاد و گروه‌های معارف برای برگزاری هر چه بهتر این برنامه اتفاق افتاده است، از دستگاه‌های آموزش عالی، دستگاه‌های فرهنگی و صدا و سیما، رؤسای دانشگاه‌ها، معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها و دستگاه‌های استانی دعوت می‌کنم که به این پویش بپیوندند و مشارکت فعالی داشته باشند همچنین از چهره‌های فرهنگی و شخصیت‌های محبوب و مسئولان دستگاه‌های اجرایی که به اطلاع رسانی این پویش و حضور فکری و محتوایی در این پویش کمک می‌کنند درخواست دارم به این پویش بپیوندند همچنین از مسئولان کشوری و مدیران دستگاه‌های خدمت رسانی دعوت می‌کنیم که برای ارتباط مستقیم با دانشجویان و اساتید در این پویش حضور به هم برسانند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات