۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۹
کد خبر: ۶۷۸۱۱۰
یادداشت؛

رمضان و ره‌توشه غیر مقبول دفتر تبلیغات

رمضان و ره‌توشه غیر مقبول دفتر تبلیغات
چرا کتابچه‌ «ره‌توشه تبلیغ» که با هزینه سنگین و قابل توجهی تألیف و در تیراژ بالایی تدوین می‌شود دور از اقتضائات زمانی جمهوری اسلامی است؟

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با آمدن فصل تبلیغ، همه نگاه‌ها معطوف به نهادهای تبلیغی و در رأس همه «دفتر تبلیغات» خواهد شد. خوشبختانه پیگیری و استقامت حجت‌الاسلام واعظی رییس دفتر تبلیغات -البته به خلاف سازمان اوقاف- باعث شد که امسال اعزام مبلغین تعطیل نشود؛ گرچه سال گذشته به دلیل فشارهای ستاد مبارزه با کرونا، کلیه اعزام‌ها لغو شد.

اما در کنار این نقطه قوت و قابل توجه، یک گله‌مندی بزرگ از دفتر تبلیغات به چشم می‌خورد. آن هم اینکه چرا کتابچه‌ی «ره‌توشه تبلیغ» که با هزینه سنگین و قابل توجهی تألیف و در تیراژ بالایی تدوین می‌شود همواره دور از اقتضائات زمانی جمهوری اسلامی است. ما امروز در عصر حکومت اسلامی و در اندیشه پیاده کردن اسلام حداکثری هستیم. اگر اینچنین است این هدف راقی حتما به هدایت و همراه‌سازی مردم نیاز دارد و چه زمانی بهتر از ماه مبارک رمضان و فرصت سی روزه‌ی تبلیغ.

از جمله این غفلت غیر قابل انکار از سوی شاخه تبلیغی دفتر تبلیغات، بی‌تفاوتی نسبت به مسأله‌ی «مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تعیین‌کننده سال جاری» است. چرا ره‌توشه بی‌اعتنا به مسأله‌ای به این میزان از اهمیت باید عبور کند؟ چرا هشدارهای بنیانگذار انقلاب اسلامی نسبت به مسؤولیت روحانیت در انتخابات را تا این حد باید ناشنیده بگیریم؟

 ره‌توشه

تبلیغ برای مشارکت حداکثری مردم کاملا یک تبلیغ سیاسی و در عین حال فراجناحی است. این دیگر از آن جنس تبلیغات سیاسی نیست که عده‌ای بگویند روحانیت نقش پدری دارد و نباید جناجی عمل کند.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مسؤولیت داشت که در زمینه مشارکت حداکثری مردم نقشی فعال داشته باشد. چرا که قطعا مدیران بالادستی دفتر تبلیغات هم نگاهی سکولاری و دور از آبادی به مسأله تبلیغ نخواهند داشت. اما ریشه این غفلت از کجا ناشی شده است؟

گفتنی است حتی در اطلاعیه مهم معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خطاب به مبلغان رمضان سال جاری باز غفلت از این موضوع مهم را شاهد هستیم!! امیدواریم مسؤولین محترم دفتر تبلیغات این سهو ناخواسته و غفلت اتفاق‌افتاده را در سریع‌ترین فرصت به هر شکل ممکن جبران کنند و این تذکر به همه مبلغان ارسال شود که از مهمترین وظایف تبلیغی سال جاری، روشنگری نسبت به مشارکت حداکثری مردم و چرایی لزوم این مهم و نقش بسیار مهم آن در آینده کشور است./998/

تعداد بازدید : 6
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
اسدی مبلغ و طلبه حوزه
Iran, Islamic Republic of
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۴
آفرین و احسنت بر شجاعت منطقی و مستدل دوستان رسا
این مسیر را ادامه دهید
نقد به هر دستگاه و سازمانی باید وجود داشته باشد.
کار دفتر تبلیغات را به هیچ وجه نمیشه توجیه کرد.
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰
اصل نقد درسته اما حق مطلب ادا نشده
1
0
طلبه انقلابی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹
امان از محافظه کاری حاج احمد
2
0
حسین محمدی
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
اگه همچین چیزی صحت داشته باشه محافظه کاری نیست بلکه بی خردی است
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
حالا شما خیلی گیر ندید
خیلی کسی اینو نمی خونه
0
2
شیخ حیدر
Spain
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
اگر مطلب انتخاباتی می زدن اونوقت می گفتن با کدوم دار و دسته سیاسیه
3
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
آخه نخود مغز امسال تبلبغ و منبر تعطیله از انتخابات برای کدام مبلغان بنویسن؟
0
3
سعید
Iran, Islamic Republic of
۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵
حالتون خوشه برادر یا خواهر؟
0
0