۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۶۷۸۱۳۲

آرای مردم یک رکن از نظام جمهوری اسلامی است

آرای مردم یک رکن از نظام جمهوری اسلامی است
حجت الاسلام موسوی ملکی گفت: جمهوری اسلامی پایه نظام است ویک رکن آن رأی مردم است و نباید حتی یک رکن نظام مختل بماند.

حجت الاسلام سید طالب موسوی ملکی استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در تبیین ملاک فرد اصلح برای ریاست جمهوری بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در طول ۲۴ سال اخیر همواره به اقتضای جایگاه رهبری در سخنرانی‌های ایام منتهی به انتخابات، شاخص‌هایی را برای شناخت نامزد اصلح، بیان کرده اند.

وی با اشاره به فریضه بودن شرکت در انتخابات عنوان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب بارها مطرح کردند، انتخابات یک حق و وظیفه است و هر کدام از ما به عنوان یک فرد از افراد این ملت، باید شرکت در انتخابات را حق و وظیفه خود دانسته و شرکت در آن را فریضه واجب بدانیم.

استاد حوزه با بیان اینکه جمعیت عظیمِ ده‌ها میلیونی ایرانی فارغ از موافق و مخالف نظام، دوستدار کشور ایران هستند، اابراز داشت: در محاسبه و انتخاب کاندیدا و کسی که داوطلب صندلی ریاست جمهوری می شود باید دقت کرد تا در انتخاب فرد اصلح قدم اشتباه برنداشت.

وی با اشاره به بررسی سابقه کاندیداهای انتخابات افزود: باید گذشته افراد و سابقه آن ها را بررسی نمود؛ تمام ملت برای سربلندی ایران باید پای صندوق رای حاضر شوند، حتی آن هایی که مخالف نظام می باشند اما چون دوستدار سربلندی کشور هستند باید در انتخابات شرکت کنند.

آرای مردم یک رکن از نظام جمهوری اسلامی است

تجربه نشان داده که اگر فرمایشات رهبری سرلوحه کار قرار گیرد این کشور در مسیر پیشرفت حرکت خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه با توجه به  اینکه فرمایشات رهبری می تواند راهنما مناسبی جهت فرد اصلح، مدنظر قرارداد به تبیین  ملاک انتخاب رئیس جمهور آینده پرداخت و گفت: تجربه نشان داده که اگر فرمایشات رهبری سرلوحه کار قرار گیرد این کشور در مسیر پیشرفت حرکت خواهد کرد و اگر در این چند سال اخیر دچار خسران سیاسی و اقتصادی شده ایم به دلیل گوش نسپردن به فرمایشات رهبر معظم به عنوان یک رهبر سیاستمدار دینی است.

 وی با توجه به اهمیت تذکر به اصل رای دادن عنوان کرد: هرچه به انتخابات نزدیکتر می شویم ضرورت تذکر به رای دادن بیشتر می شود چرا که جمهوری اسلامی پایه نظام است ویک رکن آن رای مردم است و نباید حتی یک رکن نظام مختل بماند.

حجت الاسلام موسوی ملکی با توجه به فوائد حضور اقشار مختلف در انتخابات ابراز داشت: شرط لازم امنیت نظام اسلامی، اقتدار قوای نظامی وساخت سلاح های مدرن وبازدارنده است، اما شرط کافی نیست و باید رای مردم نیز به همراه آن باشد.

وی با اشاره به وحشت دشمن از حضور مردم در انتخابات افزود: مردم شریف ایران بدون اینکه مشقت عملی جنگ را بچشند با رأی سدید خود که به مراتب از بمب های هسته ای برای دشمن خوفناک تر است، بدون جنگ، قدرت نظامی دشمن را فلج می کنند.

شعور، فرهنگ و تمدن مقتدر یک ملت در رأی دادن به منصه ظهور می رسد.

پژوهشگر حوزوی با اشاره به ملازمت تمدن و فرهنگ کشور با حضور پرشور در انتخابات اظهار داشت: شعور، فرهنگ و تمدن مقتدر یک ملت در رأی دادن به منصه ظهور می رسد و ملل دیگر به این ملت و آرمان های آنان به دید احترام نگاه می کنند، همچنین رأی دادن تظاهرات ملت را ارزش می بخشد.

مدرس حوزه علمیه با اشاره به ضرورت حضور مردم در انتخابات اظهار داشت: گرچه رای و تظاهرات ملی و مذهبی یک ملت برای حفظ آرمان های خود ملازم یکدیگرند، ولی رأی ملت بنیان واساس آن است، همانگونه که در ایام شیوع ویروس کرونا ملت شریف ایران، تظاهرات ایام الله را به روش سابق نداشتند، اما با رأی دادن در این چهل و چند سال، ارکان نظام اسلامی را علاوه بر حفظ آن مستحکم تر ساختند.

وی با اشاره به جهت دهی رأی به سوی کاندیدای اصلح خاطرنشان کرد: گرچه اصل رای دادن برای یک ملت مبارز و مسلمان بسیار مهم و راهبردی است اما جهت دهی آن بسوی کاندیدای اصلح در موارد رای گیری خصوصا ریاست جمهوری کمتر از اصل رای دادن نیست چرا که رای دادن به مثابه سوار شدن به کشتی و نجات از دریای خروشان هرج ومرج وفنته ها است، ولی سکاندار چه فردی تعیین شود بسیار مهم است وچه بسا سکانداران بی کفایت وخائن موجب غرق کشتی یا تحویل آن به دزدان دریایی مثل دولت جنایتکار آمریکا باشد.

آرای مردم یک رکن از نظام جمهوری اسلامی است

رئیس جمهوری که توانایی جذب نخبگان وبسیجیان جوان را ندارد بی کفایتی یا عدم اصلح بودن خود را عملا ثابت می کند.

حجت الاسلام موسوی ملکی با اشاره به دولت جوان انقلابی ابراز داشت: رئیس جمهوری که توانایی جذب نخبگان وبسیجیان جوان را ندارد بی کفایتی یا عدم اصلح بودن خود را عملا ثابت می کند، چگونه با وجود چنین  منابع انسانی فعال و کوشا اداره کشور به خمودی گراید ومنوط به تکیه نمودن به وعدهای فریبکارانه دولت های غربی باشد، جز این نیست که بی توجهی و بالاتر از آن مخالفت با فرمایشات رهبر حکیم ودور اندیش انقلاب است؛ نتیجه بی توجهی به نصایح رهبر معظم، منزلت هر مسئولی را در انظار عموم و حتی ملل و دول خارجی به نازل ترین مرتبه می رساند.

وی با اشاره به حضور حداکثری در انتخابات افزود: از فرمایشات رهبر معظم چنین نتیجه گیری می توان کرد که پیروزی یک ملت ایستادگی با رأی دادن حداکثری به کاندیدای اصلح محقق می شود و با انتخاب فرد اصلح، فتح قله های بلند تکامل و استقلال کشور برای ملت و تمام قوای سه گانه میسر خواهد شد.

مدرس حوزه علمیه در پایان با اشاره به انتظار مردم از مسئولین نظام گفت: دولت به منزله باغبان است ومجلس به مثابه مهندس کشاورزی ودیوان عدالت ودادگستری به مانند بازرس است و ملت تقاضاء  ثمره باغ را ابتدا از باغبان می خواهد.

ارسال نظرات