۲۰ آبان ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۶۷۸۴۵
آیت الله سید احمد خاتمی؛

روشنگری و بینش سیاسی از ابزار مهم تبلیغ است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سیدی احمد خاتمی گفت: بینش سیاسی درست یكی از مهمترین نیازهای مبلغان در تبلیغ است؛ و امروز بینش سیاسی درست تنها با پیروی از سخنان مقام معظم رهبری به دست می آید.
2/ آيت الله سيد احمد خاتمي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز گذشته در دیدار سرگروه‌ها، معاونان و مبلغان برتر سازمان اوقاف و امور خیریه كشور گفت: بینش سیاسی درست مبلغان از مهمترین نكات در امر تبلیغ است و باید احراز شود.

وی در ادامه افزود: اگر خطیبی بینش سیاسی درست نداشته باشد، سخنرانیش به جای این كه دواء  باشد داء است؛ سخنرانیش به جای این كه روشنگر باشد گمراه كننده است.

آیت الله خاتمی تأكید كرد: بینش درست سیاسی را از مقام معظم رهبری می گیریم و معتقدیم خط درست سیاسی كه ما باید دنبال كنیم و همان را برای مردم بیان كنیم خطی است كه مقام معظم رهبری ترسیم می كند.

وی اظهار داشت: منبر، محراب و خطابه شأنشان برتر از این است كه در بازی های جناحی قرار گیرد، البته عده ای دم زدن از رهبری را جناح تلفی می كنند كه ما با آنها بحثی نداریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح كرد: ما معتقدیم دم زدن از رهبری و مواضع رهبری جناح نیست و شخص مقام معظم رهبری فراجناحی هستند.

وی بیان داشت: بینش سیاسی صحیح و درست مبلغان باید احراز شود و از مواضع افراد در چند ماه گذشته می شود دریافت كه آیا بینش سیاسی درستی دارند یا ندارند.

آیت الله خاتمی خاطر نشان كرد: به راحتی می توان جریانی كه خط ولایت را دنبال می كند از جریانی كه ولایت ستیز است از هم تشخیص داد.   

وی یادآور شد: ما حق نداریم برای ولایت ستیزان بستری فراهم كنیم تا ولایت ستیزی كنند و این مطلب به ویژه برای سازمان اوقاف كه از بیت المال استفاده می كند شبهه شرعی دارد، زیرا ولایت ستیزی حرام است.

عضو جامعه مدرسین ابراز داشت: منبر مكانی است برای روشنگری در حوزه های مختلف و ما باید بین روشنگری و جلوگیری از دعوا جمع كنیم و به سرعت از ورود در دعواهایی كه سم تبلیغ است فرار كنیم.

وی اظهار داشت: روشنگری های كلی در حدودی كه مقام معظم رهبری دنبال می كند در شأن ماست ولو این كه عده ای به ما انگ تفرقه و اختلاف بزنند.

آیت الله خاتمی خاطر نشان كرد: از عجایب روزگار ما این شده كه از افرادی كه در متن تفرقه افكنی هستند دم از وحدت می زنند و هر كسی كه روشنگری كند می گویند تفرقه افكن است.

وی در پایان گفت: در محور مقام معظم رهبری هر كس روشنگری كند، تفرقه انگیزی نیست و عین وحدت است./ پ 202

ارسال نظرات