۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۷۸۸۲۹
حوزه علمیه و رسانه (۹)؛

همت حوزه علمیه در حفظ رسانه ملی

همت حوزه علمیه در حفظ رسانه ملی
حجت الاسلام خداداد گفت: صدا و سیما باتوجه به دعوت از کارشناسان و مبلغان دینی در عرصه های مختلف مانند سخنرانی و بیان احکام و عقاید اسلامی رشد و روند قابل توجه داشته است.

حجت الاسلام مهدی خداداد مدرس حوزه و دانشگاه در موضوع کم رنگ شدن نقش حوزه علمیه در ساختار صدا و سیما به خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری رسا گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه علمیه به عنوان نماینده دین شناخته و معرفی شد و نقش قابل بسزایی در ارکان های نظام و صدا و سیما داشته است در صورتی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی چنین دستاورد درخشنده ای نداشت.

وی افزود: نهاد صدا و سیما باتوجه به دعوت از از کارشناسان و مبلغان دینی در عرصه های مختلف مانند سخنرانی و بیان احکام و عقاید اسلامی رشد و روند قابل توجه داشته که نمونه بارز آن برنامه سمت خدا می باشد که از خطبا و علمای فاضل نهایت استفاده را کرده است.

مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: مضاف بر مطلب فوق دانشگاه صدا و سیما پذیرش مطلوبی از میان طلاب و روحانیون واجد شرایط داشته است که به روند پیشرفت صدا و سیما در مقاصد اسلامی کمک بسزایی می کند.

خداداد ادامه داد: تلویزیون و صدا و سیما در تولید و ساخت فیلم و سریال های تاریخی، مذهبی و دینی در جهت معرفی و شناساندن عقاید به مردم به خوبی عمل کرده است که قابل تقدیر می باشد.

وی افزود: البته در بعضی از سریال های پخش شده توسط صدا و سیما برخی مسائل دینی مانند حجاب، ارتباط با نامحرم و مسائل اخلاقی رعایت نمی شود که حوزه علمیه باید به صورت جدی وارد عمل شود و با این آفات و آسیب های ضد دینی مقابله کند.

خداداد بیان کرد: نقش حوزه علمیه در مسائل دینی پخش و تولید بعضی از سریال ها کم رنگ شده و نباید از این وظیفه سنگین به راحتی عبور کند زیرا امروزه دین و ایمان مردم جامعه مورد هجوم دشمن قرار گرفت است و امیدواریم که بتوانیم صدا و سیما اسلامی تر داشته باشیم.

سینا ریاحی
ارسال نظرات