۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۷۸۸۳۷
حجت الاسلام روانبخش در گفت و‌ گو با رسا تشریح کرد؛

ابزارهای دشمن برای دلسرد کردن مردم از شرکت در انتخابات

ابزارهای دشمن برای دلسرد کردن مردم از شرکت در انتخابات
حجت الاسلام روانبخش گفت: حربه دشمن برای دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات فرسایشی کردن مذاکرات، دوگانه جنگ و صلح و القای فرمایشی بودن انتخابات است.

حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو و تأثیرات داخلی و بین المللی آن گفت: این انتخابات از جهات مختلف حائز اهمیت است و اولین اثر داخلی آن تغییر در سبک مدیریتی کنونی کشور است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: مردم باید به صورت حداکثری به صحنه بیایند و در صحنه انتخابات حضور پررنگی داشته باشند و دراین صورت می توانند یک دولت تازه نفس با انگیزه بیشتر را بر سرکار بیاورند اما اگر حضور پرشوری نداشته باشند دولتی مانند دولت قبل بر سرکار خواهد آمد و در زندگی مردم تحولی بوجود نمی آید.

وی بیان کرد: وقتی مردم در صحنه باشند می توانند تحول ایجاد کنند و دولتی محکم، قوی، توانمند و مدیر و مدبر را بر سرکار بیاورند و نفس تازه ای به جامعه تزریق شده و جامعه نو می شود و مانند بهاری که از پس زمستان می آید با سرکار آمدن دولت انقلابی زمستان سخت دولت تدبیر و امید پایان می پذیرد و این جز با حضور در پای صندوق های رأی امکان پذیر نیست و اگر این حضور اتفاق نیفتد در واقع مردم با دست خود این حق را از خود سلب کرده اند و دیگران برای آن ها تصمیم می گیرند و در این صورت 4 یا 8 سال از عمر خود را در گرو تصمیم دیگران قرار می دهند.

حجت الاسلام روانبخش با اشاره به تأثیر بین المللی انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: در کشورهای دنیا نگاه به مشارکت سیاسی ایران است و اگر بدانند دولتی که بر سر کار می آید از پشتوانه مردمی خوبی برخوردار است کشورهای خارجی حاضر می شوند تا در کشور سرمایه گذاری کنند و از سوی دیگر تهدیدات آن ها نیز کاهش می یابد و متوجه می شوند که تحریم ها اثری نداشته است و در نهایت این موضوع منجر به رونق سیاسی و اقتصادی می شود.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: مشارکت سیاسی بالا در انتخابات سبب می شود تا کشورهای منطقه به ما رو کنند و از سوی دیگر سبب می شود تا کشورهای بلوک شرق به ما اقبال بیشتری نشان دهند.

ابزارهای دشمن برای دلسرد کردن مردم از شرکت در انتخابات

مذاکرات فرسایشی

وی با اشاره به ابزارهای دشمن در دلسرد کردن مردم برای شرکت در انتخابات ابراز داشت: دشمن برای دلسرد کردن مردم از حربه های متعددی بهره می گیرد که یکی از این حربه ها فرسایشی کردن مذاکرات بوده است و در این چند سال با فرسایشی کردن مذاکرات به اقتصاد ما صدمه زد و دولت نیز به این فرسایش تن داد و سبب شد تا روز به روز سفره مردم کوچک و زندگی برای آنان سخت شود.

حجت الاسلام روانبخش ادامه داد: الان هم در قانون کاهش تعهدات ایران که مجلس تصویب کرده تلاش کردند تا این قانون را به حاشیه ببرند و دچار فرسایش کنند و دوباره شعار تعهد در برابر تعهد را مطرح می کنند و این شعار خوبی است اما برای آغاز برجام نه در شرایط کنونی، چرا که این کار در حال حاضر به نفع آمریکاست چون راهبرد دشمن وقت کشی و در انتظار گذاشتن مردم است تا سرمایه گذار جرأت نکند که در کشور دست به سرمایه گذاری بزند.

ایجاد دوگانه صلح و جنگ

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: راهبرد دیگر دشمن در راستای دلسرد کردن مردم تهدید نظامی جمهوری اسلامی است و او سعی می کند تا با کمک عوامل داخلی دوگانه جنگ و صلح راه بیندازد و با ترساندن از جنگ به اهداف یعنی به قدرت رساندن ایادی خود برسد بنابراین لازم است پاسخ دندان شکنی مانند آنچه در اسرائیل اتفاق افتاد به دشمن داده شود تا بدانند ما از منافع خود نمی گذریم.

القاء فرمایشی بودن انتخابات

وی با اشاره به اهمیت رأی مردم گفت: راهبرد دیگر دشمن برای دلسرد کردن مردم از شرکت در انتخابات این است که در فضای مجازی القا می کنند، رای شما اثری ندارد و افراد از قبل انتخاب شده اند و در رسانه ها باید پاسخ محکمی به این موضوع داد و این در حالی است که ایران تنها کشوری است که در آن انتخابات صد در صد آزاد است و شخصی مانند روحانی با نیم درصد اختلاف رییس جمهور می شود./1399/

ارسال نظرات