۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۷۸۸۴۸
معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم:

انقلاب اسلامی خط قرمز سپاه پاسداران است

انقلاب اسلامی خط قرمز سپاه پاسداران است
معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی خط قرمز سپاه پاسداران است گفت: ماموریت اصلی سپاه مقابله با تهدیدات انقلاب اسلامی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سرهنگ مهدی کبیری پور معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) استان قم به مناسبت سالروز تاسیس سپاه در جمع خبرنگاران در قم گفت: سپاه به دلیل وجود انقلاب اسلامی تشکیل شد و به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی  یک معجزه‌ای در عصر حاضر بود و همه ابرقدرت‌ها نسبت به این پدیده عکس العمل نشان دادند و لازم بود مجموعه و تشکلی از این نهال تازه، حراست و پاسداری کند؛ لذا با تدبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) این نهاد به اسم سپاه برای حفاظت از انقلاب تشکیل شد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که می فرمایند شرکت سپاه در جنگ نظامی علیه دشمنان خارجی وظیفه درجه دو سپاه است و وظیفه اصلی آن حفظ انقلاب است افزود:بر اساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی ؛ حفاظت از انقلاب و دستاورد‌های انقلاب اسلامی در هر زمینه ای مانند جنگ اقتصادی، فرهنگی اعتقادی و... تهدیدی که به انقلاب تحمیل شود سپاه مأموریت دارد و صرفا مأموریت آن نظامی نیست.

کبیری پور تصریح کرد: امروزه که شرایط نظام ؛ اقتصادی و فرهنگی است، بیشتر فعالیت سپاه و به خصوص بسیج در زمینه‌های ترویج سبک زندگی اسلامی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، محرومیت‌زدایی، اشتغال، علمی، فرهنگی، تعلیم و تربیت و غیره است.

وی ادامه داد: رویکرد جدیدی در سپاه  در حوزه جنگ نرم ایجاد شده است که محوریت آن محله محوری و توانمند کردن افراد ساکن در بسیج محلات است که باید نسبت به مسائل اجتماعی؛  مشکلات را پیدا و ریشه یابی کنند و به دنبال راه چاره باشند، وظیفه سپاه هم در این زمینه تسهیلگری، حمایت و پشتیبانی است.

انقلاب اسلامی خط قرمز سپاه پاسداران است

معاون هماهنگ کننده سپاه قم اقدامات سپاه را در سال گذشته بنا بر شعار سال دانست و بیان کرد: در سال گذشته یکی از مأموریت‌های سپاه عارضه یابی و پایش واحد های صنعتی بود که در این طرح دست کم یک مشکل از مشکلات  ۱۳۵ واحد صنعتی رفع شد و امسال هم این طرح ادامه دارد.

وی با اشاره به حوزه سازندگی و محرومیت زدایی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۹۷ واحد مسکونی برای لرستان با کمک خیرین و مردم قم ساخته شد و با توجه به زلزله سی سخت ۵۰ واحد قرار است برای زلزله زدگان آن منطقه ساخته شود .

کبیری پور ادامه داد: تاسیس ۲۴۰ صندوق قرض الحسنه مردم یار با ۸۵۳۰ نفر عضو و ثبت 500 گروه جهادی که درون استان و فرا استانی کار جهادی می کنند نیز از دیگر اقدامات سپاه استان قم است.

وی افزود: همچنین سال گذشته ۱۲۵ باب واحد مسکونی تعمیر و بازسازی شد و ۱۵۴ سری جهیزیه شامل ۱۴ قلم به ارزش ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان که پنجاه درصد آن توسط سپاه و پنجاه درصد دیگر آن توسط خیرین تامین شد،نیز از جمله خدمات سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) قم است./998/

ارسال نظرات