۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۷۹۰۵۶
حجت الاسلام والمسلمین زمانی در گفت‌وگو با رسا:

بی تفاوتی نسبت به انتخابات بر مشکلات کشور می افزاید

بی تفاوتی نسبت به انتخابات بر مشکلات کشور می افزاید
حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: گرانی و تورم مردم را نگران و رنجیده خاطر کرده است اما باید بدانیم با انتخاب فرد اصلح می توانیم سبب حل مشکلات کشور شویم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی مسؤول دفتر امور سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در ‌گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان اینکه نظام انتخابات در جمهوری اسلامی ایران یکی از نمادهای مردمی بودن نظام اسلامی است، گفت: به لطف خدا هم در جهت تعداد انتخابات برگزار شده؛ که دراین چهل سال تقریبا هر سال یک انتخابات برگزار شده است و هم در جهت مشارکت حداکثری مردم، ایران رتبه ممتازی را دارد.

وی مطرح کرد: این انتخابات با توجه به شرایطی که در آن قرار گرفته ایم دو دسته ویژگی متمایز دارد که شامل نقاط قوت و ضعف می شود، این مسائل قابل بررسی و توجه است که باید در سنجش اهمیت انتخابات لحاظ شود.

مسؤول دفتر امور سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه بیان داشت: انتخابات در شرایطی برگزار می شود که دشمن درجه یک کشور یعنی آمریکای جنایتکار، دچار اختلافات داخلی مردمی به ویژه از ناحیه سیاه پوستان ناراضی از تبعیض نژادی است و نیز رتبه های نخست ابتلا و کشتار در اثر بیماری کرونا را در جهان دارد.

آمریکا چندین سیلی از ایران خورده است

حجت الاسلام والمسلمین زمانی ادامه داد: همچنین آمریکا چندین سیلی از ایران خورده است؛ سیلی اول مربوط به توقف کشتی آمریکایی در خلیج فارس، سیلی دوم نشاندن پهپاد آمریکایی توسط نیروهای نظامی ایران، سیلی سوم فرمان موشک باران پایگاه نظامی عین الاسد آمریکا در عراق است که جرات حمله و پاسخگویی نداشت چون ایران مقتدر و شکست ناپذیر و تحت زعامت رهبری شجاع است.

مسؤول دفتر امور سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه اظهار داشت: نقطه قوت دیگر اینکه دولت غاصب رژیم صهیونیستی که مدعی بود 70 سال قدرت شکست ناپذیر در برابر جهان اسلام و اعراب است، در برابر دو نیروی کوچک منطقه، حزب الله لبنان و دیگری نیروهای مجاهد و انقلابی فلسطینی شکست سختی خورد و اثبات شد که اسرائیل هم شکست پذیر و ضعیف است.

وی گفت: از دیگر نکات مثبت اینکه ایران تاکنون در دهها رشته علمی و نظامی با لطف خدا دستاوردهایی داشته و توانسته است رتبه های اول تا 14 را در بین کشورهای جهان کسب کند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی افزود: داعش نیز که متمرکز شده نیروهای چندین کشور غربی و عربی بود توسط بازوی قوی جمهوری اسلامی ایران و نیروهای هم سو در کشورهای حامی مقاومت به لطف خدا شکست سختی خورد و این از دیگر نقاط قوت ما است.

وی گفت: انتخابات در مجموع با این نقاط قوت برگزار می شود از این رو یک ایرانی متعهد مسلمان در این شرایط که ایران علم اقتدار را در جهان بلند کرده درست نیست با توجیهات مختلف در انتخابات شرک نکند.

اختلاف نظر آری، درگیری ونزاع خیر

مسؤول دفتر امور سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه با بیان اینکه نقاط ضعفی هم وجود دارد، ادامه داد: همه گیری کرونا از عوامل اثرگذار است که عده ای را بیمار و برخی را نیز نگران کرده است که اگر پای صندوق های رأی بیایند دچار این بیماری منحوس شوند.

وی افزود: گرانی و تورم نیز به دلایل مختلف داخلی و خارجی، مردم را نگران و رنجیده خاطر کرده است به گونه ای که به شرکت در انتخابات  شک کنند؛ در حالیکه تنها راه درمان این است که ضمن شرکت در انتخابات، فرد صلاحیت دار را انتخاب کنند و با عدم شرکت وضعیت بدتر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با طرح اینکه دشمن با پمپاژ خبری در عرصه رسانه های مجازی و ماهواره ای با تمام قوا علیه نظام و رهبری و مسؤولان و مردم فعالیت خواهند کرد، گفت: دشمنان تلاش در مایوس سازی مردم می کنند، اینجا باید مردم هوشیار باشند که هر حرفی توسط رسانه های معاند زده می شود علیه مملکت است و باید خلاف آن عمل شود.

حضور جناح ها و نظرات مختلف بی اشکال است؛ مشکل بر سر درگیری و تنازع ست

وی مطرح کرد: اختلافات داخلی تضعیف کننده می باشد البته حضور جناح های مختلف بی اشکال است مشکل بر سر درگیری و تنازع ست، ممکن است برخی کاندیداها و یا تیم تبلیغاتی آنها به جای تبلیغ خود، به تخریب رقیب بپردازند که نامطلوب است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی همه را به شرکت در انتخاباتی باشکوه و اخلاقی، دعوت و تشویق کرد و گفت: در این شرایط که نقاط ضعفی هست حتی یک نفر اگر شرکت نکند به اندازه خودش بر این نقاط ضعف افزوده است و بالعکس یک رای بیشتر، نقاط ضعف را اصلاح خواهد کرد واز طرف دیگر نقاط قوت تقویت می شود.

مسؤول دفتر امور سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه شرکت در انتخابات را امری لازم و واجب شمرد و تاکید کرد: به دو دلیل شرکت در انتخابات وجوب پیدا خواهد کرد، با شرکت در انتخابات، اقتدار و قوت نظام افزوده می شود و دوم اینکه ضعف ها و کاستی ها برطرف خواهد شد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
عافیت طلبی به نفع کیست؟
0
0