۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۷۹۲۰۱
آیت الله کعبی:

دعوت به قهر با انتخابات به منزله دعوت به اسارت و وابستگی است

دعوت به قهر با انتخابات به منزله دعوت به اسارت و وابستگی است
نایب رییس جامعه مدرسین با اشاره به اینکه دعوت به انتخابات نوعی دعوت به اعتلای فرهنگی و تمدنی است، به تبیین راهکارهایی برای کنشگری طلاب و روحانیون در انتخابات پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری هم اندیشی اساتید و نخبگان و مدیران مدارس حوزه  علمیه قم  با موضوع تیین گفتمان انقلاب اسلامی و ضرورت نقش آفرینی سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه و وروحانیت با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در مقایسه با انقلاب های معاصر، ویژگی های خاصی دارد، گفت: ما باید این ویژگی ها را به خوبی بشناسیم و آنها را برای همه مردم تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب عمقی و ریشه دار است، اظهار داشت: انقلاب ما ریشه در رسالت انبیای الهی دارد و یک انقلاب فطری، انسان ساز، هویت بخش، آرمان گرا و مبتنی بر آموزه های توحیدی محسوب می شود.

انقلاب اسلامی؛ نتیجه در هم آمیخته شدن حماسه و عرفان

آیت الله کعبی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نتیجه در هم آمیخته شدن حماسه و عرفان از سوی امام خمینی(ره) بود، عنوان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب در سلوک توحیدی و حرکت جهادی پیرو خط امام هستند و تفاوت ایشان با دیگران در این بود که آنها خود را بالاتر از امام(ره) می دیدند و می پنداشتند باید به ایشان خط بدهند، اما رهبری خود را پیرو امام(ره) می دانست و هم اکنون هم همین مشی را در پیش دارند و سعی می کنند محتوا، نام و خط ایشان را ادامه دهند و پیش ببرند.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه خودسازی، طلیعه جامعه پردازی است، بر لزوم تقویت بعد تهذیب نفس در حوزه های علمیه تأکید و ابراز کرد: خودسازی بر پایه ایمان، تقوا و عمل صالح و جامعه پردازی، مقدمه تمدن سازی نوین اسلامی است؛ بدون خودسازی نمی توان جامعه پردازی کرد و مخاطب این امر نیز حوزه های علمیه هستند؛ حوزه و روحانیت باید ابتدا خودسازی کرده، سپس یک کادر انقلابی و تحول گرا تربیت کند و تحویل جامعه دهد.

انقلاب فرهنگی، زیربنای انقلاب سیاسی است

وی با تأکید بر اینکه بر اساس آیات قرآن کریم، انقلاب فرهنگی، زیربنای انقلاب سیاسی است، گفت: امروز دشمن سرمایه گذاری شدیدی صورت داده است تا هویت معنوی و آرمانی انقلاب را از ما بگیرد و ما باید نسبت به این امر توجه داشته باشیم.

آیت الله کعبی در ادامه مسأله انتخابات ریاست جمهوری 1400 را مورد توجه قرار داد و با بیان نکاتی در این زمینه، بر لزوم حضور پرشور و حداکثری مردم پای صندوق های رأی تأکید و بیان کرد: اگر در این فرصت باقیمانده به صورت شبانه روزی فعالیت داشته باشیم ممکن است بتوانیم ذره ای از کم کاری های خود را جبران کنیم؛ امروز دشمن سرمایه گذاری بسیاری بر روی ناامیدسازی مردم و تشویق آنها به عدم شرکت در انتخابات، کرده است؛ روزانه هزاران موشک در جنگ نرم به سوی ما پرتاب می شود و ما باید این موضوع را بدانیم و برای مقابله با آنها حرکت کنیم.

وی با اشاره به ضرورت پرهیز در حاشیه پردازی در امر انتخابات، نخستین راهبرد الزامی امروز را حضور حداکثری مردم در انتخابات دانست و گفت: ما نباید فریب حاشیه پردازی های انتخاباتی را خورده و از اصل انتخابات غافل شویم.

آیت الله کعبی با بیان اینکه انتخابات، جشن مردم سالاری اسلامی و لیلة القدر حضور مردم و نصرت الهی در عرصه اجتماعی است، عنوان کرد: امروز دشمن می خواهد از فرصت انتخابات برای ما تهدید بسازد؛ اگر بتوانیم این موضوع را تبیین کنیم که شرکت در انتخابات مانع طمع ورزی دشمنان به اسلام و انقلاب می شود، قطعاً مردم با حضور خود سیلی محکمی به دشمنان خواهند زد؛ امروز باید دانست که هر رأی در انتخابات به منزله پرتاب یک تیر و موشک به سوی دشمنان بوده و به مثابه امتداد راه شهید سلیمانی و شهید حجازی است.

دعوت به انتخابات نوعی دعوت به اعتلای فرهنگی و تمدنی است

وی با اشاره به اینکه دعوت به انتخابات نوعی دعوت به اعتلای فرهنگی و تمدنی است، به تبیین راهکارهایی برای حضور پررنگ و کنشگری طلاب و روحانیون در انتخابات پرداخت و ابراز کرد: دعوت به قهر با انتخابات نیز به منزله دعوت به وابستگی، اسارت، عدم استقلال و عدم آزادی است؛ بنابراین راهبردهای ما برای انتخابات عبارت از حضور حداکثری مردم، راهنمایی مردم برای انتخاب اصلح، کمک به رییس جمهور منتخب برای انتخاب مدیران متعهد در رأس امور و تقویت ارتباط حوزه و روحانیت با نظام برای تأمین عقبه فکری نظام جهت اقامه دین هستند./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
مشارکت در انتخابات دعوت به خیر است.
2
0