۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۷۹۳۶۵
نماینده ولی فقیه در سپاه:

مبنای حرکت سپاه فراجناحی است

مبنای حرکت سپاه فراجناحی است
حجت الاسلام و المسلمین حاجی‌صادقی گفت: ما در برابر جبهه استکبار بی‌طرف نیستیم اما درون جبهه انقلاب در هیچ شرایطی از مصداق و یا شخصی حمایت نمی‌کنیم و مبنای حرکت سپاه فراجناحی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه فرارسیدن 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری به تشریح اقدامات و فعالیت‌های حوزه عقیدتی و دکترین رفتار سیاسی سپاه پرداخت.

نماینده ولی فقیه در سپاه در این نشست با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام، از علامه شهید مرتضی مطهری به‌عنوان متفکر بزرگ عالم اسلام و الگوی استاد کامل نام برد و گفت: برجسته‌ترین ویژگی این علامه بزرگ جامعیت بود و سپاهی که هویت و اصالت اصلی خود را از جوانان بصیر، انقلابی و مجاهد دارد؛ سالروز شهادت این استاد بزرگوار را به‌عنوان روز عقیدتی سیاسی در سپاه قرار داده است.

حاجی‌صادقی بصیرت دینی و دین‌شناسی، معنویت و روحیه آزادگی، روحیه جهادی و انقلابی و فرهنگ عاشورایی را از مطالبات مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی) از سپاه برشمرد و اظهار کرد: امروز پاسداران انقلاب اسلامی با اقتدار، توانمندی و آمادگی کامل در تمامی عرصه‌ها محکم و استوار ایستاده‌اند و این پاسداری غیر محافظه‌کارانه از انقلاب اسلامی مرز نمی‌شناسد و تمامی عرصه‌ها را شامل می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بخشی از ویژگی‌ها و فضایل اخلاقی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و تأکید بر اینکه "باید مراقبت کنیم تا افتخارات خود را کمرنگ نکنیم"، ابراز کرد: حاج قاسم نه‌تنها یک مجاهد برجسته بلکه دیپلماتی کارکشته بود که بسیاری از سران کشورها را با منطق استوار خود همراه می‌کرد؛ حاج قاسم شخصیتی فراجناحی بود اما این فراجناحی بودن هرگز روحیه انقلابی ایشان را تحت تأثیر قرار نمی‌داد و حتی دشمنانش هم برای این شخصیت برجسته احترام قائل بودند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه دنیا آرزو می‌کرد شخصیتی چون حاج قاسم داشته باشد گفت: شخصیت‌هایی از جنس حاج قاسم عزیز ما م‌ ‌توانند در دنیای امروز مؤثر باشند و عزت و اقتدار کسب کنند.

وی موضع غیرعزتمندانه را عامل پیشرفت دشمن توصیف و تصریح کرد: عشق و علاقه وافر مردم به سردار سلیمانی به‌معنای واقعی از روی معرفت و قدرشناسی بود و همگان این شهید والامقام را مرد میدان و تجسم اراده‌های قاطع یک ملت می‌شناسند.

حاجی‌صادقی حاج قاسم را مرد تمامی میدان‌ها توصیف و تصریح کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مرد میدان نظامی، خدمت، مردم‌داری و دفاع از مظلوم بود و در عین حال هنر و قدرت اقناع‌سازی دیپلماتیک ایشان بر همگان عیان بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های سپاه در حوزه عقیدتی به‌ویژه در شرایط کرونا گفت: هرچند کرونا سبک زندگی ما را تغییر داد اما حتی در این شرایط نیز در حوزه عقیدتی ابتکارات و خلاقیت‌های خوبی شکل گرفت و اقدامات مؤثری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جدید به‌ویژه فضای مجازی به انجام رسید.

وی دکترین سیاسی را مبنای عمل و رفتار سیاسی سپاه و مبتنی بر اندیشه‌های امامین انقلاب اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صیانت از اصل انقلاب، ارکان و ماهیت انقلاب هیچ‌گاه بی‌طرف نبوده و نخواهد بود؛ ما در برابر جبهه استکبار بی‌طرف نیستیم اما درون جبهه انقلاب در هیچ شرایطی از مصداق و یا شخصی حمایت نمی‌کنیم و مبنای حرکت سپاه فراجناحی است.

حاجی‌صادقی حضور حداکثری، بیان شاخص‌های انقلابی، عدم ورود مصداقی، تأمین سلامت و امنیت، فرصت بودن انتخابات برای نظام اسلامی و دعوت جبهه انقلاب به وحدت برابر استکبار را از مبانی دکترین رفتار سیاسی سپاه برشمرد و گفت: مردمی و پاسخگو بودن از جمله ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور است اما برجسته‌ترین شاخصی که با استفاده از تجربیات گذشته به آن نیازمندیم این است که ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که سرباز ولایت و در امتداد ولایت باشد.

وی اضافه کرد: در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی در هر مقطعی تبعیت کامل از ولایت فقیه داشتیم موفق بودیم؛ برجستگی حاج قاسم و سید حسن نصرالله به‌دلیل ولایتمداری است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه اظهار کرد: به‌فرموده مقام معظم رهبری (مدّ ظلّه العالی) دشمن جبهه نامتجانس علیه انقلاب اسلامی ایجاد کرده است؛ توصیه ما به دوستان این است که نگذاریم وسوسه‌های شیطانی ما را به خود مشغول کند.

وی با اشاره به طرح شائبه‌هایی در خصوص هدف قرار گرفتن مواضع صهیونیست‌ها توسط موشک‌های ایرانی گفت: موشک‌هایی که مواضع صهیونیست‌ها را هدف قرار داده‌اند نه از پایگاه ایران بلکه از پایگاه‌های انقلاب اسلامی شلیک شدند؛ گفتمان انقلاب اسلامی امروز مرزها را درنوردیده و موجب توانمندی و بیداری مردم منطقه شده است و رژیم صهیونیستی بداند که این انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی است که آنان را روز به روز به مرگ نزدیک می‌کند.

حاجی‌صادقی با تأکید بر اینکه "دشمنان ما زبانی جز قدرت و اقتدار را نمی‌فهمند" یادآور شد: اگر امروز جبهه استکبار جرئت ندارد کوچکترین تعرضی به ایران اسلامی کند به‌برکت اقتدار، قدرتمندی و ظرفیت‌های دفاعی است که به‌فضل الهی از آن برخورداریم.

نماینده ولی فقیه در سپاه  با تأکید بر اینکه "بحمدالله در اوج قدرت قرار داریم" گفت: امروز هم از اشراف اطلاعاتی خوبی برخورداریم، هم توان و قدرت نظامی ما را دشمنان شناخته‌اند و هم از توان و ظرفیت انسان‌های مقاوم برخورداریم.

وی افزود: امروز به‌برکت گفتمان مقاومت، مردم یمن، عراق، فلسطین، سوریه و... با برخورداری از روحیه انقلابی محکم و استوار برابر دشمن ایستاده‌اند و امیدواریم به‌برکت این امت‌ها، برخی دولت‌های اسلامی نیز بیدار شوند و دشمنان را در اهداف شومشان ناکام گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی برخورداری از بصیرت سیاسی را از  ویژگی‌های مهم پاسداران برشمرد و اظهار کرد: برخورداری از بصیرت سیاسی با حضور در جناح‌ها و احزاب مغایر است؛ در صحنه سیاسی آن‌جا که مشاهده کنیم دشمن در حال استحاله مبانی است در صیانت از انقلاب اسلامی محکم ایستاده‌ایم اما درون جبهه انقلاب از مصادیق حمایت و یا آنها را رد نمی‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات سپاه در حوزه سازندگی اظهار کرد: فعالیتها و اقدامات سپاه در حوزه سازندگی با هدف حفظ استقلال و آبادانی و سازندگی کشور و محرومیت‌زدایی انجام می‌پذیرد و سپاه هرگز دنبال درآمدزایی نیست.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه موضع سپاه در خصوص انتخابات، واحد، منسجم و بر اساس دکترین رفتار سیاسی است و حتی قدمی کار غیرقانونی نمی‌کند گفت: برای حضور در انتخابات با رعایت ضوابط و قوانین نسبت به هیچ‌کس نظر منفی نداریم و همه افراد از نظر سپاه یکسان هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنانش با توصیه به اصحاب رسانه خاطرنشان کرد: مراقب باشید برای دنیای دیگران آخرت خود را خراب نکنید، امروز شاید یک خبر دروغ و یا غیرمستند منتشر شود ولو بعداً تکذیب شود؛ اما در پیشگاه خدا راحت از آن عبور نمی‌شود و خدا از حق‌الناس نمی‌گذرد.

وی همچنین تشریح کرد: نه در صحنه انتخابات، در همه صحنه‌ها، مواظب باشید این فضاسازی‌های جبهه استکبار، تخریب‌ها و اخبار دروغین شما را فریب ندهد؛ جالب است خبری را می‌سازند، به کسی یا جایی نسبت می‌دهند و خودشان هم تکذیب می‌کنند؛ این فرار به پیش است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی با بیان اینکه از دشمن انتظاری جز دشمنی نیست از استکبار انتظاری جز حمله نیست، گفت: اما از دوستان انتظار است که گرفتار حمله و تهاجم دشمن نشوند و بازی نخورند.

وی افزود: ما دهه پنجم انقلاب را به‌خوبی با بیانیه گام دوم شروع کردیم و ان‌شاءالله با یک انتخاب عالی و تعیین‌کننده، سرنوشت‌ساز و مأیوس‌کننده برای جبهه استکبار ادامه می‌دهیم و ان‌شاءالله از این وضعیت سخت هم عبور خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در ادامه تصریح کرد: در این ایام ماه مبارک و ولادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) دلم برای این عزیزان می‌سوزد، کسانی که این کارها را می‌کنند چرا  گرفتار این بی‌تقوایی‌ها می‌شوند و چرا راحت این نسبت‌ها را به  یکدیگر بدهیم، چرا راحت این‌طور قضاوت کنیم؛ خدایی هست و حساب و کتابی در کار است.

وی اضافه کرد: در ادبیات دینی ما گفته شده است حرمت انسان مؤمن از حرمت کعبه بالاتر است به دوستان هم می‌گویم "در مقام دفاع در نیایید چون حرمت یک مؤمن دیگری ریخته می‌شود"، خیلی‌ها به ما می‌گویند که "چرا عکس‌العملی را نشان نمی‌دهید؟" و می‌گوییم که "ما که نباید در میدان دشمن بازی کنیم و ما اگر بخواهیم صحبت کنیم حرمت یک انسان دیگری را از بین می‌بریم و ما این کار را نمی‌کنیم و ما در جبهه امیرالمؤمنین(ع) تعریف شده‌ایم و نه در جبهه خدعه و نیرنگ معاویه".

حجت الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی در پایان تأکید کرد: ما در جبهه حق ایستاده‌ایم، نمی‌لرزیم و از ملامت دیگران هم باکی نداریم و سستی هم نخواهیم کرد؛ به دوستان سفارش می‌کنیم "آخرت خود را به دنیای دیگران نفروشید و اگر هم کاری می‌خواهید لااقل دنیای خود را آباد کنید و نه دنیای دیگران را".

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات