۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۷۹۳۸۶
معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران مطرح کرد:

مسجد جمکران جایگاهی برای عاشقان و منتظران حضرت

مسجد جمکران جایگاهی برای عاشقان و منتظران حضرت
حجت الاسلام حسین آبادی، گفت: مسجد جمکران، جایگاهی برای تجمع میلیونی عاشقان ولایت و منتظران بوده و سالیانه حدود 20میلیون نفر به این مکان مقدس شرفیاب می شوند.

به مناسبت 10 اردیبهشت، 17 ماه مبارک رمضان سالروز تأسیس مسجد جمکران در مصاحبه ای به بررسی این مسجد پرداخته ایم. 

حجت الاسلام حسین آبادی، معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به مناسبت سالروز تأسیس بنای مسجد جمکران در ارتباط با اهمیت و جایگاه این مسجد گفت: مسجد عظیم الشأن جمکران، سالیان سال است که مورد توجه علماء شیعه و منتظران حضرتش بوده، از علمای متقدم که عنایت ویژه ای به این مسجد داشتند، می توان از مرحوم فیض کاشانی، شیخ بهایی و از علمای متأخر می توان از رهبر معظم انقلاب و آیات عظام بروجردی، بهجت، صافی گلپایگانی، شبیری زنجانی، سبحانی و علمای اخلاق مشهور نام برد.

وی در ادامه اظهار داشت: در روایتی از حضرت حجت عَجَّلَ الله تَعَالی فَرَجَهُ الشَریف آمده که ایشان فرمودند: مَنْ‏ صَلَّاهَا (جمکران) فَكَأَنَّمَا صَلَّاهَا فِي الْبَيْتِ الْعَتِيقِ، و این نشان از عظمت این مسجد دارد و آیت الله بروجردی آرزو داشتند تمام نمازهای خود را در این مسجد اقامه کنند، آیت الله بهجت نیز خود مسجد جمکران را به تنهایی هدایتگر می دانستند. مقام معظم رهبری نیز بارها و بارها برای اقامه نماز و رسیدن به فیوضات به این مسجد مشرف می شوند.

معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: رهبر معظم انقلاب کرارا حتی با وجود مشکلات و مسائل امنیتی باز هم به این مکان مقدس شرفیاب شده و در دیدارها خود برای تشرف به این مکان مقدس و حاجت دهی آن تأکید بسیاری داشته اند.

وی یا بیان اینکه زمین این مسجد از روز اول خلقت دارای ارزش ذاتی و قدسی بوده و حضرت حجت از آن کشف و رونمایی کردند گفت: حضرت ولیعصر(عج) خطاب به حسن‌بن مثله جمکرانی فرمود به مردم بگو به این مکان رغبت کنند و آن‌ را عزیز دارند و چهار رکعت نماز در آن گذارند و خود حضرت حدود آن را مشخص کردند.

معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران بیان داشت: مسجد مقدس جمکران، تجلی و مظهر عبودیت و توحید در جهان بوده و این را می شود در نماز توصیه شده در آن که با تکرار 100 بار ایاک نعبد و ایاک نستعین است نیز یافت. همچنین این مکان مقدس جایگاهی برای تجمع میلیونی عاشقان ولایت و منتظران مهدی(عج) بوده، بطوریکه سالیانه در حدود 20 میلیون نفر و در شب نیمه شعبان در حدود 3 میلیون نفر، به این مکان مقدس شرفیاب می شوند.

حجت الاسلام حسین آبادی، با اشاره به روایت إِذا عَمَّتِ الْبُلْدَانَ الْفِتَنُ فَعَلَیْکُمْ بِقُمَّ وَ حَوَالَیْهَا وَ نَوَاحِیهَا اظهار کرد: مسجد جمکران در حوالی و حواشی شهر قم واقع شده و طبق این روایت ملجاء و پناهگاه شیعیان در فتنه های آخرالزمانی می باشد.

وی با اشاره به توصیه خاص حضرت حجت به قربانی کردن دراین مکان مقدس برای محرومان و مستمندان به حسن‌بن مثله جمکرانی، گفت: پویشی به منظور تأمین و توزیع گوشت قربانی گوسفند بین نیازمندان و محرومان، با مشارکت مهدی باوران و منتظران امام زمان(عج) اجرا می شود که خیرخواهان می توانند از طریق شماره گیری کد دستوری *780*313# و یا واریز وجوه نقدی به شماره کارت 6104337431310430 در این کار خیر مشارکت کنند.

ارسال نظرات