۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۷۹۳۹۶
سخنران حرم حضرت معصومه:

اختلاف خواسته دشمن است

اختلاف خواسته دشمن است
حجت الاسلام مؤمنی گفت: ایجاد اختلاف میان قشر مذهبی خواسته دشمن است و رهبر همیشه تأکید بر اتحاد و یکدلی در کشور داشته و دارند و ما هم باید پیرو رهبر معظم انقلاب باشیم.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی در سخنرانی شب هفدهم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه شریف ترین بعد وجودی ما قلب است و باید از آن مراقت به عمل آورد اظهار کرد: هر چیزی از مبادی ورودی بدن آنان مانند گوش، چشم و زبان وارد شد بر شریف ترین عضو انسان اثر می گذارد.

وی با بیان اینکه اگر از قلب مراقبت کنیم باز و نورانی می شود و اگر مراقبت نکنیم مبتلا به خفض می شود و خدا بر قلب انسان مهر می زند، افزود: خداوند در آیات ابتدایی سوره بقره افرادی که قلبشان گرفتار مرض شده است را معرفی می کند و مفسران آن دارنده این صفات به منافق و اهل نفاق نام برده اند.

کارشناس مذهبی حرم بانوی کرامت ادامه داد: خداوند می فرماید افرادی که کافر شدند چه آنها را انذار دهی و چه ندهی ایمان نمی آورند زیرا خدا مهر بر قلب آنها زده و پرده بر گوش، چشم و قلب آنها آویزان کرده است و حتی واضح ترین آیات و نشانه های خدا را قبول نمی کنند و تلنگر های خدا را نمی بینند.

وی گفت: انسان هایی که می گویند ایمان به خدا داریم ولی در حقیقت مؤمن نیستند و خدا را به سخره می گیرند دچار مرض نفاق هستند و می خواهند خدا و اهل ایمان را فریب دهند ولی خود را فریب می دهند و درک نمی کنند.

حجت الاسلام مؤمنی بیان کرد: خدا در ادامه صفات آنها می گوید این افراد در قلب خود مبتلا به مرض هستند و آنچه می گویند با آنچه عمل می کنند فرق دارد و خدا این بیماری شان را لحظه به لحظه زیاد تر می کند و عذاب الیم و دردناکی در انتظارشان است.

برخی در داخل کشور می خواهند دو دستگی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه برخی افراد در داخل کشور می خواهند دو دستگی ایجاد کنند و مردم را نسبت به یک عده بد بین کنند، گفت: ایجاد اختلاف میان قشر مذهبی خواسته دشمن است و رهبر همیشه تأکید بر اتحاد و یکدلی در کشور داشته و دارند و ما هم باید پیرو رهبر معظم انقلاب باشیم.

استاد حوزه علمیه افزود: خداوند می فرماید وقتی به این افراد می گویند که آنقدر فساد نکنید پاسخ می دهند که ما آمده ایم اصلاح کنیم و اهل اصلاح هستیم ولی بدانید که اصل فساد مال همین آدم ها است ولی آنها نمی فهمند و درک نمی کنند زیرا خدا مهر به قلب هایشان زده است.

اختلاف خواسته دشمن است/ حوزه و روحانیت/

چرا افرادی که می توانند حرف بزنند سکوت کرده اند.

وی با بیان اینکه خدا می گوید وقتی به این افراد می گویند مثل بقیه مردم ایمان بیاورید می گویند که آیا ما مانند سفها ایمان بیاوریم؟ در حالی که خودشان سفیه هستند و نمی دانند، گفت: امروز هم هرچه به برخی می گوییم به توان داخلی ایمان بیاورید و به دشمن اعتماد نکنید می گویند شما بی سواد هستید و مگر می شود بدون ارتباط با دشمن و به تنهایی رشد کرد و خود را عاقل نشان می دهند در حالی که نمی فهمند.

حجت الاسلام مؤمنی بیان کرد: خداوند می فرماید این افراد در ظاهر می گویند به آنچه شما می گویید باور داریم ولی وقتی پشت پرده با اربابان خود خلوت می کنند می گویند ما با شما هستیم و ما آنها را به سخره گرفته ایم در حالی که خدا آنها را به سخره می گیرد و هیچ خیری نمی بینند و هدایت نمی شوند.

وی با بیان اینکه من افتخار می کنم که به من آخوند حکومتی بگویند زیرا معتقدم که این پرچم به دست صاحب الزمان(عج) خواهد رسید، تصریح کرد: ناراحتی من از این است که چرا افرادی که می توانند حرف بزنند سکوت کرده اند و مردم را از نظر عقیدتی روشن نمی کنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
یادمان باشد که اگر امروز دهان کسی که به حاج قاسم اتهام زد را خرد نکنیم، خونش گردن تک تک ما را خواهد گرفت. هر کدام از ما مسئولیتی بر گردن‌مان است. آنانکه رفتند حسینی بودند، ما که ماندیم باید زینبی باشیم و الا یزیدی هستیم.
1
0