۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۶۷۹۵۱۸
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای خودسازی است

ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای خودسازی است
حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: اگر شخص روزه دار علاوه بر ۹ عامل باطل کننده روزه جوارح، حواس ظاهری و باطنی خود را از گناه مصون بدارد از درون پاک و مطهر باقی می‌ماند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده، ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز در میان دانشگاهیان خوزستان به مناسبت شب قدر در یادمان شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان داشت: برای ورود به ماه مبارک رمضان از آن جهت که از مشاهد مشرفه است به اذن دخول نیاز داریم؛ استفاده حداکثری از ماه‌های رجب و شعبان به عنوان ماه ولایت و رسالت به منزله همان اذن دخول به ماه مبارک رمضان و شهرالله است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان شب قدر را برتر از هزار شب خواند و عنوان داشت: شب قدر نزد خداوند سبحان از هزار شب برتر است؛ در واقع احکام و مناسک این شب‌های پایانی نزد خداوند متعال حساب ویژه‌ای دارد و توصیه می‌شود که از ایام باقی مانده ماه مبارک رمضان کمال استفاده را ببریم.

امام جمعه اهواز در رابطه با سنت پیامبر در ماه مبارک رمضان و شب‌های احیاء تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) دهه پایانی ماه مبارک رمضان را در مسجد النبی معتکف می‌شدند؛ پس از جنگ بدر حضرت موفق به گرفتن اعتکاف نشد، اما سال بعد قضاء آن را به جا آورد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد اظهار داشت: همه حلال‌های خداوند متعال در قرآن کریم یک باطن دارد و آن هم ائمه حق یعنی محمد و آل محمد است و با طن همه محرمات الهی‌ها مشرکین هستند.

وی با اشاره به آیه شریفه یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا کُتِبَ عَلَیکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَى الَّذینَ مِن قَبلِکُم لَعَلَّکُم تَتَّقون افزود: برخی از روایات آمده قرآن کریم هفتاد نهان و پنهان دارد؛ شرط استفاده از این نهان‌ها برای انسان طهارت باطن است و این طهارت تنها در ماه مبارک رمضان حاصل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: تقوای الهی به معنای اجتناب از همه محارم ذکر شده در قرآن و عمل به واجبات تعیین شده از  سوی خدا است.

امام جمعه اهواز ماه مبارک رمضان را فرصت خوبی برای خودسازی دانست و گفت: اگر شخص روزه دار علاوه بر ۹ عامل باطل کننده روزه جوارح، حواس ظاهری و باطنی خود را از گناه مصون بدارد از درون پاک و مطهر باقی می‌ماند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در رابطه با گستره محرمات و محللات تعیین شده از سوی خداوند متعال بیان داشت: محدوده گستره محرمات الهی حکومت مشرکان است و باطن همه محللات محدوده ولایت حق است.

وی لازمه دینداری را تعهد به واجبات الهی خواند و گفت: لازمه دیداری تعهد به واجبات و محللات الهی است؛ اگر انسان بخواهد ولایت حقه در ظاهر و باطن او پدیدار باشد باید به شریعت عمل کند.

نماینده ولی فقیه در پایان گفت: همه حلال های الهی باید از مسیر اهل بیت عصمت و طهارت به دست ما برسد. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات