۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۶۷۹۶۴۸

روایت کارگردان "گاندو" از دیدار با رئیس قوه قضائیه

روایت کارگردان
کارگردان سینما و تلویزیون گفت: رئیس قوه قضائیه از زمانی که روی کار آمد، نشان داد هدفش اصلاح امور و برخورد با مفاسد در عمل است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا و به نقل از تسنیم، جواد افشار کارگردان سینما و تلویزیون درباره نشست هنرمندان با رئیس قوه قضائیه گفت: اینکه رؤسای قوا پای درد و دل هنرمندان بنشینند می‌تواند بسیار مفید واقع شود چرا که هنرمندان حرف‌های شنیدنی بسیاری دارند.

 وی ادامه داد: مسائل فرهنگی، اجتماعی و آسیب‌های موجود در جامعه از جمله مسائلی است که هنرمندان به آن حساس‌اند و زودتر می‌توانند آسیب‌ها را متوجه شوند، این رسالتی است که ذاتاً بر دوش هنرمند است که در کف جامعه حضور داشته باشد و آسیب‌ها را رصد کرده و می‌شناسد.

کارگردان سریال "گاندو" تصریح کرد: هنرمندان می‌توانند بسیار ماهرانه برای این آسیب‌ها راهکار‌های پیشگیرانه داشته باشند و این موضوع می‌تواند به قوه قضائیه کمک کند تا کمتر با جرم مواجه شویم.

وی افزود: برگزاری چنین نشست‌هایی می‌تواند راهکار‌های مناسبی ایجاد کند و هر دو طرف درد و دل‌های خود را به اشتراک بگذارند.

افشار درباره رویکرد رئیس قوه قضاییه در این نشست افزود: رئیس قوه قضائیه از زمانی که روی کار آمده نشان داده که هدفش اصلاح امور و برخورد با مفاسد است و این موضوع را نیز در عمل نشان داد و در اظهارات هم اعلام کرد که با قاطعیت با این موضوعات برخورد خواهد کرد.

وی گفت: برخورد با مفاسد در جامعه بسیار امیدبخش است، اما همچنان اعتقاد داریم که امکان قاطعیت بیشتر برای برخورد با مفسدان اقتصادی وجود دارد و مردم هنوز زهری که باید از طرف قوه قضاییه به سمت مفسدان برود را حس نکردند.

کارگردان گاندو در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه نگاه رئیس قوه قضاییه را به سینما چطور دیدید گفت: در این جلسه هنرمندان توانستند صحبت‌های خود را مطرح کنند. رئیس قوه قضائیه سعه صدر بسیاری داشت و خوشبختانه جایگاه هنر و سینما را هوشمندانه می‌شناسد و بسیار آن را باور دارد تا جایی که در سخنرانی خود اعلام کرد که اثربخشی یک فیلم، سریال یا تئاتر از هزاران هزار منبر یا گفتمان بیشتر است و این نشان دهنده آن است که رئیس قوه قضاییه به جایگاه هنر واقف است و انصافاً در این چند سال گذشته کمک بسیاری کرد و هنرمندان با دغدغه کمتری توانستند در آثار هنری خود موضوعات را به چالش بکشند.

کارگردان سریال "کیمیا" افزود: ادامه برگزاری چنین جلساتی مفید خواهد بود چرا که اگر ارتباطات بیشتر شود در راهکار‌های برخورد و پیشگیری از جرم می‌تواند مؤثر واقع شود.

ارسال نظرات