۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۶۷۹۶۵۳
حجت الاسلام والمسلمین نواب:

فرزندان مظلوم و محروم قدس شریف بر جانیان صهیونیسم غالب خواهند شد

فرزندان مظلوم و محروم قدس شریف بر جانیان صهیونیسم غالب خواهند شد
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، دفاع از مظلوم را سنت الهی برشمرد و تصریح کرد: به یاری خداوند متعال، فرزندان مظلوم و محروم قدس شریف بر جانیان صهیونیسم غالب خواهند شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دومین کنگره بین‌المللی قدس شریف که عصر روز 21 ماه مبارک رمضان به صورت مجازی با شعار «القدس اقرب» برگزار شد، با اشاره به آیه ١٥٧ سوره اعراف : الَّذينَ يَتَّبِعونَ الرَّسولَ النَّبِيَّ الأُمِّيَّ الَّذي يَجِدونَهُ مَكتوبًا عِندَهُم فِي التَّوراةِ وَالإِنجيلِ يَأمُرُهُم بِالمَعروفِ وَيَنهاهُم عَنِ المُنكَرِ وَ... اظهار کرد: یکی از مصادیق منکر واصر و اغلال، ظلم و ستم است که از آغاز تاریخ، بشر با آن رو برو بوده است و مانع بزرگی در عبودیت و بندگی و عاملی در به مقصد نرسیدن امانت الهی است.
 
وی با بیان اینکه همیشه تاریخ و در اقوام مختلف و عقاید گوناگون تجاوز به حقوق دیگران ظلم به حساب آمده و ظالم نکوهش و مظلوم مورد حمایت قرار گرفته است، تصریح کرد: این مسئله هم‌اینک میثاق جامعه جهانی و اعلامیه جهانی حقوق بشر است هرچند این اعلامیه به کف حقوق انسانها پرداخته؛ ولی قدرتهای بزرگ این حداقل‌ها را نیز رعایت نمی‌کنند و آن را جهت پیشبرد اهداف ظالمانه خود به عنوان دستاویز به کار می‌گیرند.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه در کتب آسمانی به امر هدایت و دوری از گناه پرداخته شده است، تاکید کرد: درموضوع ظلم ستیزی در یهودیت، در متون یهودی اعم از تورات و دیگر متون مقدس یهود با استناد به داستان‌ها و روایات متعدد از متون مقدس یهود، ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم یکی از اصول دین یهودیت شمرده شده است.
 
وی یادآور شد: در کتاب مقدس عبری حدود 400 بار کلمه «خون» به کار رفته است. از این تعداد حدود نیمی مرتبط با مرگ از روی خشونت است. ریختن خون گناه آغازین روی زمین است، در حقوق کیفری یهود، قتل شدیدترین و نکوهیده‏ترین جرم تلقی شده است.
 
سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: خون‏ریزی نخستین گناهی است که در کتاب مقدس، دارای ماهیت کیفری است.
 
وی در ادامه به اشاره به اینکه در اسلام، پرده دری و افشاء مسائل زشت دیگران نهی شده مگر در جائی که ظلم و حقی تضییع شده باشد، گفت: ظلم در همه مصادیقش مذموم است، بنابراین ظلم به خدا بدترین ظلم هاست. 
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، ظلم به نفس، ظلم فردی و شخصی، ظلم جمعی و گروهی از جمله ایتام و ظلم به ملتها را از انوع ظلم‌ها برشمرد و یادآور شد: بدیهی است ظلم به ملت‌ها دامنه‌دارترین و شدیدترین ظلم‌هاست. امروز آنچه در فلسطین می‌گذرد همه از موارد ظلم و نکبت بویژه ظلم به ملت‌ها است؛ ولی این ظلم هم مانند ظلم ظالمان پیش از این به پایان می‌رسد.
 
وی افزود: این سنت الهی است که خداوند تبارک و تعالی در دفاع از بندگان مظلومش وارد عمل می شود و همانگونه که قارون مست قدرت را نابود کرد: «فَخَسَفۡنَا بِهِ وَبِدَارِهِ ٱلۡأَرضَ فَمَا كَانَ لَهُۥ مِن فِئَة یَنصُرُونَهُۥ ...» (القصص 81) آنان را بر ستمگران چیره می‌کند. و فرزندان مظلوم و محروم قدس شریف نیز بر جانیان کودک کش صهیونیزم غالب خواهند شد.

ارسال نظرات