۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۶۷۹۶۵۵

گزارشی از نخستین روز دومین کنگره بین المللی قدس شریف

گزارشی از نخستین روز دومین کنگره بین المللی قدس شریف
دومین کنگره بین المللی قدس شریف با حضور شخصیت های برجسته حوزوی، کشوری و بین المللی به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با حضور 30 نفر از شخصیت‌های داخلی و بین‌المللی از کشورهای ایران، فلسطین، مالزی، هند، افغانستان، پاکستان، فرانسه، آرژانتین، عراق، ترکیه، شیلی، امارات، لبنان، سوریه، انگلیس، کانادا و تونس، دومین کنگره بین المللی قدس شریف به صورت مجازی برگزار شد.
 
این کنگره از ساعت 17 امروز سه شنبه 14 اردیبهشت ماه 1400 آغاز شده و به مدت 2 روز در نوبت عصر برگزار می‌شود.

پ/گزارشی از نخستین روز دومین کنگره بین المللی قدس شریف

سامانه پاتریوت و گنبد آهنین در برابر موشک های مقاومت به گنبد خشتی مبدل شد

آیت الله اعرافی در این کنگره با بیان این که آمریکا و رژیم صهیونیستی فکر می‌کردند با به شهادت رساندن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان قوی ترین شخصیت کاریزماتیک و نظامی که وجود آنان را تهدید می کند می توانند مقاومت را تضعیف کنند، اما ما امروز شاهد به ثمر رسیدن خون پاک آن شهید بزرگوار هستیم، اظهار داشت: امروز ما در یک پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم که آثار پیروزی نزدیک در آن نمایان است و از علائم این پیروزی رسیدن موشک های محور مقاومت به نیروگاه هسته ای دیمونا است در حالی که حتی سامانه پاتریوت و گنبد آهنین نتوانستند جلوی موشک‌های مقاومت را بگیرند و در مقابل آنها به گنبد خشتی مبدل شدند.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب و بر پایی نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران، هم رهبری و هم حکومت و همچنین ملت فریاد زده و از حقوق ملت فلسطین دفاع نمودیم و این فریاد برخاسته از مبانی، اعتقادات و فقه اسلامی ماست که بر نصرت و یاری مظلوم و همچنین ایستادگی در مقابل ظالم تصریح دارد و همچنین قانون اساسی جمهوری اسلامی بر این امر تاکید می نماید و ما بار دیگر تأکید می‌ نماییم که قضیه فلسطین فقط یک راه حل از دو راه حلی که ذکر کرده ایم دارد و آن راه حل منطبق با واقعیت، حکم عقل و منطق سلیم و همچنین قوانین بین المللی و کرامت ملت‌های آزاداندیش است.

آیت الله اعرافی ادامه داد: راه حل اول همان است که جمهوری اسلامی ایران آن را پیشنهاد کرد و توسط رهبر انقلاب امام سید علی خامنه ای بیان گردید که در برگیرنده حقوق تمامی ملت فلسطین از همه ادیان و طوایف است و این راه حل به دبیرخانه سازمان ملل نیز ارائه شد و آن برگزاری رفراندوم آزاد و همگانی است که تمامی فلسطینی‌های اصلی در آن شرکت کنند تا سرنوشت خود را طبق آنچه که در اسناد سازمان ملل ارائه شده است تعیین نمایند و ما اطمینان داریم که این راه حل منجر به تشکیل دولت فلسطینی در همه سرزمین های فلسطین می شود و به محاکمه همه مجرمین صهیونیست که در دهه‌های گذشته جنایت مرتکب شده‌اند منجر خواهد شد.

پ/گزارشی از نخستین روز دومین کنگره بین المللی قدس شریف

فرزندان مظلوم و محروم قدس شریف بر جانیان صهیونیسم غالب خواهند شد

حجت الاسلام والمسلمین نواب در این کنگره با اشاره به اینکه در اسلام، پرده دری و افشاء مسائل زشت دیگران نهی شده مگر در جائی که ظلم و حقی تضییع شده باشد، گفت: ظلم در همه مصادیقش مذموم است، بنابراین ظلم به خدا بدترین ظلم هاست.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، ظلم به نفس، ظلم فردی و شخصی، ظلم جمعی و گروهی از جمله ایتام و ظلم به ملتها را از انوع ظلم‌ها برشمرد و یادآور شد: بدیهی است ظلم به ملت‌ها دامنه‌دارترین و شدیدترین ظلم‌هاست. امروز آنچه در فلسطین می‌گذرد همه از موارد ظلم و نکبت بویژه ظلم به ملت‌ها است؛ ولی این ظلم هم مانند ظلم ظالمان پیش از این به پایان می‌رسد.

وی افزود: این سنت الهی است که خداوند تبارک و تعالی در دفاع از بندگان مظلومش وارد عمل می شود و همانگونه که قارون مست قدرت را نابود کرد: «فَخَسَفنَا بِهِ وَبِدَارِهِ ٱلأَرضَ فَمَا كَانَ لَهُۥ مِن فِئَة یَنصُرُونَهُۥ ...» (القصص 81) آنان را بر ستمگران چیره می‌کند. و فرزندان مظلوم و محروم قدس شریف نیز بر جانیان کودک کش صهیونیزم غالب خواهند شد.

پ/گزارشی از نخستین روز دومین کنگره بین المللی قدس شریف

صهیونیست‌ها در بعد داخلی در بدترین وضعیت خود قرار دارند و به بن‌بست سیاسی رسیده اند

امیرعبداللهیان نیز در این همایش خاطرنشان کرد:  امروز متحدین جمهوری اسلامی ایران و مقاومت در پشت دیوارهای بتنی سر به آسمان برافراشته اطراف سرزمین‌های اشغالی هستند و صهونیست‌ها از ترس بادکنک‌های آتش‌زای کودکان فلسطین که شعار بازگشت به خانه را سر می دهند و هر جمعه حرکت و حماسه جدیدی را خلق می‌کنند، خواب راحت ندارند.

وی با بیان این که در ماه مبارک رمضان امسال شاهد مرحله جدیدی از انتفاضه رمضان در مسجد الاقصی بودیم، انتفاضه‌ای که در مرحله جدید شروع شده و فروکشن نخواهد کرد، ادامه داد: صهیونیست‌ها امروز در بعد داخلی در بدترین وضعیت خود قرار دارند و به بن‌بست سیاسی رسیده اند چون با برگزاری چهار انتخابات پارلمانی حتی نتوانسته اند یک دولت حتی ائتلافی تشکیل دهند.

پ/گزارشی از نخستین روز دومین کنگره بین المللی قدس شریف

امام خمینی(ره) مسأله قدس را زنده کرد

شیخ حسون در این کنگره از جعل تاریخ به وسیله افرادی از سراسر دنیا انتقاد و تصریح کرد: این‌ها دین را به عنوان امانت الهی، مخدوش کردند و گفتند که سرزمین فلسطین برای قومی خاص است؛ باید اهالی مسلمان، مسیحی و یهودی آن اخراج، ملت آن کوچانده، کودکانشان کشته، مساجد ویران و کلیساها سوزانده شوند؛ همه این‌ها به نام سلیمان و یعقوب از پیامبران خدا، انجام شد.

این مفتی اهل سنت جعل تاریخ را مسأله‌ای دردناک توصیف کرد و اظهار داشت: هنگامی که خداوند متعال از پیامبرانی مانند نوح، ابراهیم، موسی، عیسی و محمد صحبت کرد، این امت‌ها را امتی واحده نامید؛ و گفت «من پروردگار شما هستم، پسر مرا عبادت کنید.

وی ادامه داد: بله ما یک امت هستیم که در همه دنیا یکپارچه‌ایم. همه ما حاملان نور رسالت الهی هستیم؛ پس اگر کسی ادعا کند که یهودی است و این اقدامات از اوست راهی جز راه و فرمایش خداوند متعال را پیموده است.

شیخ حسون بر امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای درود فرستاد و گفت: امام خمینی مسأله قدس را زنده کرد و امام خامنه‌ای که در همه لحظات از ما حمایت می‌کند، از سوریه حمایت می‌کند تا راه تهران و عراق و مکه برای دشمنان هموار نشود.

پ/گزارشی از نخستین روز دومین کنگره بین المللی قدس شریف

مسلمانان برای آزادی قدس متحد شوند

شیخ انیس الرحمن قاسمی، نایب رییس آل آندیا ملی کونسل و رییس سابق امارات شرعیه سراسر هند در کنگره بین‌المللی قدس شریف، حقیقت و اهمیت قدس را به خاطر مسجد الاقصی دانست و گفت: قدس جزء ایمان و عقیده ما ھست؛ همانطور که مسجد الاقصی در قرآن به صورت واضح و روشن متعلق به ھمه مسلمانان جھان دانسته شده است.

وی با استناد به آیه «سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ؛ پاک و منزه است خدائی که در مبارک شبی بنده خود محمد صلی الله علیه وسلم را از مسجد الحرام به مسجد اقصی که پیرامونش را مبارک و پر نعمت ساختیم سیر داد تا آیات خود را به او بنماید که به حقیقت شنوا و بینا ست» ابراز داشت: ھمانطور که مکه ام القری است که انرا  بلد الامین گفته میشود  سرزمین فلسطین ھم از بلد الامین کمتر نیست در سرزمین فلسطین خیلی ذخائر معنوی و مادی وجود دارد.

وی تصریح کرد: برای حفظ سرزمین فلسطین باید قیام کنیم تا نصرت الھی  حاصل شود و این قیام بدون اتحاد ممکن نیست؛ انقلابی اسلامی ایران برای مظلومین،  ستمدیده‌ھا و مردم فلسطین زحمات زیادی کشیده است و خیلی تلاش می کند و برای آزادی بیت المقدس ھمه ساله در اخر جمعه ماه رمضان المبارک راھپیمائی می‌کنند و واقعا در این خصوص خیلی زحمت می‌کشند و مردم مظلومین فلسطین را ھمه جانبه حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: برای بدست آوردن سر زمین فلسطین و آزادی بیت المقدس لازم است مسلمان باھم اتحاد داشته باشند وسعی وتلاش کنند که این پیروزی نصیب ساکنان اصلی فلسطین بشود  که ان شاء الله مردم فلسطین در آن ساکن شوند و همه مسلمان‌ها در آن سرزمین مقدس نماز بخوانند  واز ثمرات مادی ومعنوی آن استفاده نمایند این کار خداپسندانه مظلومین را خوشحال می‌کند ودشمنان را بیرون کرده خار و رسوا می‌کند.

پ/گزارشی از نخستین روز دومین کنگره بین المللی قدس شریف

شکست صهیونیسم، پیروزی جهان اسلام بر استعمارگران است

ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی در این کنگره که در حال برگزاری است، خواستار حساسیت همه فرزندان امت اسلامی در برابر پروژه عادی سازی روابط با اسرائیل شد و گفت: امت اسلامی باید با قدرت در مقابل عادی‌سازی این روابط بایستند و مبارزه و روشنگری کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که مدعی عدالت‌خواهی در جهان هستند، نمی‌توانند در برابر مسأله فلسطین، یهودی‌سازی قدس شریف و غصب سرزمین‌های اسلامی بی‌تفاوت باشند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی اشغال فلسطین را پروژه استعماری ارزیابی کرد و افزود: این پروژه در ابتدا به وسیله انگلیس و سایر کشورهای استعمارگر آغاز شد و هدف آنها از این طرح به دست آوردن برخی منافع مادی و سیطره این رژیم بر کشورهای اسلامی بود.

ابوشریف نتیجه مبارزه با اسرائیل را پیروزی نهایی آرمان قدس شریف دانست و ادامه داد: باید خود را به سلاح ایمان و تجیهزات جنگی مجهز کنیم؛ اسرائیل رو به افول است و شکست رژیم غاصب صهیونیستی به معنای پیروزی تمام امت اسلامی بر استعمارگران خواهد بود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی آغاز مبارزه امام خمینی (ره) با اسرائیل را از دوران پهلوی دانست و گفت: ایشان مانند سایر علما و مراجع کشورهای اسلامی، حامی فلسطین بودند؛ نامگذاری روز قدس، آغاز حمایت امام خمینی (ره) از فلسطین نبود؛ موضع ما در زمینه قدس شریف فطری و عقلانی است و کسی که چنین موضعی را درباره صهیونیست نداشته باشد مسلمان نیست.

پ/گزارشی از نخستین روز دومین کنگره بین المللی قدس شریف

ایران و محور مقاومت در منطقه بسیار قدرتمند و عزتمند است

شیخ عبدالله الدقاق عصر سه شنبه 14 اردیبهشت در دومین کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به تلاش کشورهای غربی برای تضمین موجودیت اسرائیل، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در منطقه بسیار قدرتمند و عزتمند است.

وی با بیان اینکه روز قدس متعلق به همه مسلمانان است و همه امت های اسلامی باید این روز بزرگ را پاس بدارند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) با پایه گذاری این روز جهانی، همه مسلمانان بلکه همه آزادیخواهان جهان را به بزرگداشت مسأله قدس و فلسطین فراخوانده است.

عالم مبارز بحرینی، سرزمین قدس را بسیار شریف و با عظمت دانست و گفت: این سرزمین شریف را با زور از مسلمانان غصب کرده اند، از این رو باید قدس را با زور آنها پس بگیریم و آن را به صاحبان اصلی آن و مسلمانان بازگردانیم.

وی با بیان اینکه ما روز قدس را که نشانه ای از افول و نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی است، جشن می گیریم، تصریح کرد: شما در روزهای اخیر اصابت موشک به نزدیکی رآکتور هسته ای، انفجار در کارخانه اسلحه سازی و آتش سوزی در فرودگاهی در اسرائیل را شاهد بوده اید.

شیخ عبدالله الدقاق افزود: تمامی این اتفاق ها نشان می دهد بر خلاف ادعاهای صهیونیست ها و رسانه های غربی، اسرائیل یک ببر کاغذی است که هیچ قدرتی ندارد و در حال افول و شکست کامل است و کشورهای اسلامی و خاورمیانه هیچ وابستگی به این رژیم جعلی ندارند.

وی در پایان با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی از همه طرف محاصره شده و محور مقاومت، این خانه عنکبوتی را تحقیر کرده است، گفت: به زودی با گسترش محور مقاومت شاهد آزادی فلسطین و مسجد الاقصی خواهیم بود و اسرائیل غاصب به زباله دان تاریخ خواهد رفت.

دومین کنگره بین المللی قدس شریف عصر امروز به صورت مجازی آغاز به کار کرد و به مدت دو روز با سخنرانی ۳۰  شخصیت علمی و فرهنگی از کشورهای ایران، فلسطین، مالزی، هند، افغانستان، پاکستان، فرانسه، آرژانتین، عراق، ترکیه، شیلی، امارات، لبنان، سوریه، انگلیس، کانادا و تونس ادامه می‌یابد.

پ/گزارشی از نخستین روز دومین کنگره بین المللی قدس شریف

انقلاب اسلامی در عمل از اسلام و مسلمانان دفاع کرده است

عبدالهادی آونج محمد، نماینده تام الاختیار نخست‌وزیر مالزی در امور خاورمیانه امروز در دومین کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت مجازی برگزار شد، موضع محکم و سرسخت جمهوری اسلامی ایران در برابر صهیونیست‌ها را موجب خشنودی مسلمانان جهان ارزیابی کرد و گفت: سرزمین فلسطین متعلق به همه ادیان و انبیای الهی بوده و اشغال این سرزمین توسط صهیونیست ها حرام است و مسلمانان در برابر تجاوزگری و جنایت آنها آماده دفاع و فداکاری هستند.

وی با انتقاد از تلاش برخی کشورهای اسلامی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ابراز داشت: وای بر کسانی که از هوای نفس خود پیروی کرده و به دنبال برقراری ارتباط با دشمن مسلمانان هستند.

نماینده تام الاختیار نخست‌وزیر مالزی در امور خاورمیانه، مقاومت مردم مظلوم فلسطین در برابر اشغالگران را ستود و اظهار داشت: سقوط و نابودی اسرائیل و حامیان آنها وعده الهی است؛ انقلاب اسلامی نیز همواره به دنبال رها کردن مسلمانان از بند استعمار فکری و فرهنگی بوده است.

آونج محمد شکست‌های پی در پی رژیم صهیونیستی و حامیان آنها در برابر محور مقاومت را مورد توجه قرار داد و گفت: از زمان اشغال فلسطین توطئه‌های بسیاری در میان امت‌های اسلامی شکل گرفته است، یکی از این توطئه‌ها معامله قرن بوده است که هیچکدام به سرانجام نرسیده است.

وی روز جهانی قدس را دارای ابعاد دینی و سیاسی ارزیابی کرد و اظهار داشت: هیچگاه دفاع جمهوری اسلامی از اسلام و مسلمانان در حد بیانیه‌های سیاسی نبوده است، بلکه در عمل این دفاع را ثابت کرده و شهدای زیادی را تقدیم کرده است./841/

ارسال نظرات