۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۷۹۷۶۲
استاد حوزه علمیه؛

اجابت دعا تابع ظرفیت انسان است

اجابت دعا تابع ظرفیت انسان است
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: دعای انسان باید رفعت پیدا کند و هم آوای با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی میرباقری در سخنرانی در حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به آیه ۶۲ سوره مبارکه نمل اظهار کرد: نقطه تولد و استجابت دعا نقطه اضطرار انسان است زیرا اگر از روی اضطرار و توجه خاص به خدا دعا کنیم بی تردید دعا مستجاب می شود.

وی با بیان اینکه در حالت عادی به ظاهر حاجتمان را از خدا می خواهیم و در باطن امیدمان به اسباب دیگر است، گفت: در حال اضطرار قضیه فرق می کند و تنها خدا موردنظر است و خدا می فرماید که وقتی اینگونه دعا انجام گرفت ما هم اجابت می کنیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر حال انسان نسبت به خدای متعال اضطرار دائمی شد آنگاه در مسیر بندگی واقعی قرار می گیریم، افزود: اجابتی که نسبت به دعای انسان محقق می شود تابع ظرفیت انسان و ظرفیت دعای انسان است بنابراین دعای انسان باید رفعت پیدا کند و هم آوای با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شود.

وی با بیان اینکه مصداق آیه «أمّن یجیب المضطرّ اذا دعاه و یکشف السّوء» امام زمان عجل الله فرجه هستند، نقطه اضطرار ایشان را نقطه فرج دانست و گفت: ما باید به نقطه اضطرار برسیم و اضطرار ما باید به امام زمان عجل الله فرجه نزدیک شود تا بتوانیم همراه ایشان بشویم و دعایمان به دعای ایشان نزدیک شود زیرا بسیاری از خواسته های ما مانع رسیدن به امام زمان عجل الله فرجه است و باید خواسته های ما هم اصلاح شود.

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری با بیان اینکه ریشه تمام بدی های عالم یک سوء واحد است و باید نسبت به رفع آن سوء اضطرار پیدا کنیم، افزود: سوءای که به دست امام زمان عجل الله فرجه برداشته می شود ریشه همه بدی ها است و زیرا همه بدی ها به یک جا برمی گردد و حضرت بدی را از اساس برمی کنند و دستگاه شیاطین انس و جن را جمع می کنند و بر هم می زنند.

وی با بیان اینکه اگر ما نتوانیم در این شب ها بزرگ شویم نمی توانیم با تقدیر امام زمان عجل الله فرجه همراه شویم، اظهار کرد: اگر ما با امام زمان عجل الله فرجه هم افق نشویم و اضطرار ما با اضطرار ایشان همراه نشود و بدی که ایشان می بینند را بد نبینیم و آن را خوب بدانیم مقابل ایشان خواهیم ایستاد.

وی با اشاره به دعای شب بیست و نهم ماه مبارک رمضان به بهترین درخواست ها در شب قدر پرداخت و گفت: باید از خدا بخواهیم که ما را از صلوات فرستندگان به محمد و آلش و در جمع سعدا، روحمان را همراه شهدا و خوبی های مان را در مقام علیین و بدی های ما را آمرزیده قرار دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تمام بدی های ما به خاطر جدایی از امام است گفت: امشب شب خواسته های بزرگ است و انسان می تواند به مقام ذکر و شکر و به یقینی برسد که خداوند مباشر قلب انسان باشد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
اللهم عجل لولیک الفرج
0
0