۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۶۷۹۷۷۱
بسته انتخاباتی رسا؛

نخستین حذفی های انتخابات/ اصلاح طلبان: تاجزاده افراطی و تندرو است + فایل

نخستین حذفی های انتخابات/ اصلاح طلبان: تاجزاده افراطی و تندرو است + فایل
در این بسته، اخباری شامل توصیه های آیت الله جنتی به نامزدهای انتخابات 1400، ابلاغ شرایط جدید ثبت‌نام کنندگان انتخابات و اولین حذفی های انتخابات را تقدیم مخاطبان می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضور حداکثری و انتخاب اصلح، دو کلیدواژه ای است که در ایام انتخاباتی از سوی دلسوزان نظام مورد تأکید ویژه قرار می گیرد.

امروز بر اساس فرمایشات امامین انقلاب، وظیفه هر ایرانی است که در انتخابات با شور و نشاط پای صندوق های رأی حاضر شده و رأی خود را با نهایت بصیرت به صندوق بیاندازند.

پیگیری و رصد اخبار انتخاباتی و اظهارات انتخاباتی کاندیداها می تواند به مردم در انتخاب اصلح کمک شایانی داشته باشد؛ در هنگامه انتخابات، همه باید از رفتارهای احساسی پرهیز کرده و اخبار انتخاباتی را با عقلانیت و منطق دنبال کنند.

در این بسته انتخاباتی، اخباری شامل توصیه های آیت الله جنتی به نامزدهای انتخابات 1400، ابلاغ شرایط جدید ثبت‌نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری، اولین حذفی های انتخابات ریاست جمهوری، رقیب احتمالی رئیسی در صورت کاندیداتوری، گمانه زنی در خصوص کاندیداتوری پرویز فتاح و اظهارات انتخاباتی برخی چهره های شاخص را تقدیم مخاطبان گرامی می کنیم.

نخستین حذفی های انتخابات/پیام رهبری به شورای نگهبان و اصلاحات از زبان باهنر

نامزدهای شرکت در انتخابات درست سخن بگویند و وعده‌های بدون پشتوانه ندهند

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در جلسه هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه نامزدهای شرکت در انتخابات درست سخن بگویند و وعده‌های بدون پشتوانه ندهند، گفت: انتخابات با نظارت شورای نگهبان در سلامت و اتقان کامل برگزار خواهد شد.

زاکانی: ایجاد دوقطبی در انتخابات حول عدالتخواهی مفید است

رییس جبهه تحول خواهان انقلابی گفت: شخصاً با ایجاد دو قطبی ممدوح در جامعه به نفع کسی که پرچم عدالتخواهی را بلند کند موافقم و ظرفیت سازی گفتمانی در سطح جامعه به نفع عدالتخواهی را مفید می‌دانم.

نخستین حذفی های انتخابات/پیام رهبری به شورای نگهبان و اصلاحات از زبان باهنر

ابلاغ شرایط جدید ثبت‌نام کنندگان انتخابات ریاست جمهوری/ از تعیین سن 40 تا 75 سال تا ارائه 4 سال سابقه مدیریتی

براساس مصوبه جدید شورای نگهبان، نه تنها مواردی به اصل 115 قانون اساسی درباره رجل سیاسی و مذهبی و مدیر و مدبر بودن اضافه نشد که موجب تحدید اختیارات شورای نگهبان می‌شد بلکه عناوین کلی "سوابق کافی، صلاحیت علمی، سن متناسب و ..." شفاف و عینی شد و در نتیجه بر اساس اصلاح به‌عمل‌آمده از این پس داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری برای ثبت نام باید:

- در بازه سنی 40 تا 75 سال باشند

- حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل‌ آن باشند

- سابقه تصدی حداقل 4 ساله در سمت‌های مدیریتی کشور را که به طور کامل مصادیق آن از جمله برای وزرا ذکر شده را داشته باشد

- وزرا، استانداران، شهرداران شهرهای بالای دو میلیون نفر جمعیت، فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشگری و بالاتر می توانند کاندیدا  شوند

- تمام نامزدها باید عدم سوء پیشینه ارایه دهند و سابقه محکومیت کیفری نداشته باشند.

ضرغامی: شعار من این است؛ «ضرغامی؛ روحانی نیست»

عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نشست "تحول حکمرانی در گام دوم انقلاب" که به همت واحد سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد، با بیان اینکه یکی از شعار‌های من این است که «ضرغامی روحانی نیست»، افزود: هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد هر کدام نقاط قوت و ضعفی داشتند و اصلا اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به این همه پیشرفت اشاره کردند این پیشرفت‌ها که از لای بته بیرون نیامده اند و کار این آقایان و البته بدنه اجرایی کشور است.

نخستین حذفی های انتخابات/پیام رهبری به شورای نگهبان و اصلاحات از زبان باهنر

ضرغامی گفت: بنده در حوزه اقتصاد ۹ گروه جوان بسیار فعال و دانشمند تشکیل داده ام و به طور مستمر با این گروه‌ها جلسه می‌گذارم، چون این افراد در بدنه نظام و دولت و بخش‌هایی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام و مرکز پژوهش‌های مجلس حضور دارند به همین دلیل بنده از آن‌ها رونمایی نکرده ام.

بیانیه ۱۱۰ فعال سابق دانشجویی/ ویژگی‌های «جلیلی» راهگشای سیاست خنثی‌سازی تحریم هاست

110 نفر از ادوار تشکل‌های دانشجویی در بیانیه‌ای خطاب به سعید جلیلی تصریح کردند: معتقدیم ویژگی های کم نظیر شما در بین رجال سیاسی، نظیر سلامت مالی و اخلاقی، تقوا و... در کنار نگاه تخصصی و انقلابی برای حل مشکلات کشور می‌تواند راهگشای سیاست رهبر انقلاب برای خنثی سازی تحریم ها باشد.

مهم‌ترین وظیفه در برهه حساس فعلی شرکت گسترده مردم در انتخابات آینده است

بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در جلسه بیان مواضع هفتگی گفت: مهمترین وظیفه در برهه حساس فعلی، شرکت گسترده مردم در انتخابات آینده است؛ زیرا کلید حل مشکلات و رفع سختی‌ها و موانع در انتخاب خوب و مقتدرانه با حضور گسترده مردم است.

نخستین حذفی های انتخابات/پیام رهبری به شورای نگهبان و اصلاحات از زبان باهنر

اولین حذفی های انتخابات / آذری جهرمی، غرضی و بادامچیان از حضور در انتخابات ۱۴۰۰ بازماندند

به گزارش مشرق، پس از کش و قوس فراوان بر سر اصلاح قانون انتخابات، بالاخره امروز هادی طحان نظیف، عضو حقوقدان شورای نگهبان با اتشار پستی در اینستاگرام خود از ابلاغ اصلاحیه اجرای قانون انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور خبر داد.

بر این اساس حداقل سن داوطلبان انتخابات را ۴۰ سال و حداکثر سن ۷۵ سال در هنگام ثبت نام تعیین شد. با قانون جدید محمد جواد آذری جهرمی، حجت‌الله عبدالملکی که متولد سال ۱۳۶۰ هستند، محمد غرضی با ۷۹ سال و اسدالله بادامچیان با ۸۰ سال سن از حضور در انتخابات ۱۴۰۰ منع شدند.

کدخدایی: نامزد‌ها برای احراز صلاحیت، باید حداقل ۷ رای در شورای نگهبان کسب کنند

عباسعلی کدخدایی: به هر حال کسی که نسبت به ثبت‌نام اقدام می‌کند، خود را در معرض شرایط احراز رجل سیاسی، مدیر و مدبر بودن قرار می‌دهد. برای شورای نگهبان احراز این مسئله بسیار مهم است و طبیعتاً از طریق بررسی ارزیابی سوابق فرد صورت می‌گیرد. باید وی در تلقی عمومی مردم، فردی به عنوان رجل سیاسی – مذهبی شناخته شده باشد تا شورای نگهبان بتواند این موضوع را احراز کند. گاهی اوقات از طریق سوابق اجرایی فرد مشخص می‌شود. گاهی اوقات هم برخی افراد به شورای نگهبان دعوت می‌شوند و جمعی از اعضای شورا با آن‌ها گفتگو می‌کنند. از اطلاعات آنها، سوابق آن‌ها، کار‌هایی که انجام داده‌اند، پرسیده می‌شود. نهایتاً تمامی شرایط افراد در شورای نگهبان به بحث گذاشته می‌شود و باید ۷ رأی مثبت برای احراز افراد کسب شود. اگر ۶ رأی باشد به مفهوم این است که صلاحیت فرد احراز نشده است. حتماً باید بیش از ۷ رأی باشد.

معاون سیاسی سپاه: ما دولت در میدان می‌خواهیم

سردار جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست آزادی قدس نزدیک است که در ساختمان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین برگزار شد، گفت: سپاه پاسداران برای تبیین اهداف انتخابات ورود می‌کند اما ورود مصداقی نمی‌کند. ما دولت در میدان می‌خواهیم و باید برای حل مشکلات خود به ریسمان الهی چنگ بزند و گفتمان او در راستای ولایت باشد.

رقیب احتمالی رئیسی در صورت کاندیداتوری برای انتخابات ۱۴۰۰

پورمحمدی دبیر شورای وحدت اصولگرایان در خصوص این که با احتمال حضور رئیسی در انتخابات احتمالا چه کسی رقیب ایشان قرار می‌گیرد، گفت: به نظر می‌رسد تا الان، اجماع روی سید حسن خمینی بوده و بعد از انصراف ایشان تمایلی به ظریف پیدا کرده‌اند.

هیچ خبر قطعی‌ درباره حضور رئیسی در انتخابات وجود ندارد

امیر ابراهیم رسولی عضو شورای ائتلاف با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر حضور حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در انتخابات، گفت: مطالبه عمومی برای حضور آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری از جانب استان‌ها افزایش یافته و به ائتلاف نیز منعکس شده است، اما هیچ خبر قطعی هنوز وجود ندارد.

نخستین حذفی های انتخابات/پیام رهبری به شورای نگهبان و اصلاحات از زبان باهنر

روایت باهنر از پیام رهبری به شورای نگهبان و اصلاح‌طلبان / نباید کسی تایید صلاحیت شود که به صورت نظام پنجه می‌کشد

باهنر در گفت وگو با رویداد 24 گفته است: رهبر انقلاب همواره این توصیه را داشتند که مشارکت باید حداکثری باشد. من حس می‌کنم این نکته و این صحبت چند مخاطب داشته است که یکی از آن‌ها شورای نگهبان است؛ یعنی شورای نگهبان با توجه به وظایف شرعی خود که یک آدم فتنه گر یا هنجارشکن یا ضد نظام نیاید، باید فضا را باز کند

پیام دیگر خطاب به اصلاح طلبان است که باید روی یک کاندیدایی وحدت کنند که شرایط لازم را داشته باشد، آدمی که بخواهد از همان روز اول پنجه به صورت نظام، سیاست‌های دفاعی، سیاست‌های امنیتی و سیاست‌های خارجی بکشد معلوم است که باید رد شود بالاخره رئیس جمهور مجری قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی است نه قانون اساسی که کسی توهم دارد و خودش می‌خواهد آن را بنویسد.

واکنش کیهان به لیست ۱۴ نفر اصلاح طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ / برخی از این افراد، شایستگی مدیریت یک اداره جزء را ندارند

روزنامه کیهان نوشت: برخی از این افراد، فارغ از این که شایستگی مدیریت یک اداره جزء را ندارند- تا چه رسد به نامزدی ریاست جمهوری- دارای سوابق محکومیت یا در شرف محکومیت هستند و پرونده‌شان مفتوح است؛ از جمله مولاوردی، محمود صادقی و مصطفی تاج‌زاده.

شماری دیگر از این افراد نیز کارنامه ناموفقی در زمان مدیریت خود بر جای گذاشته یا متهم سوءمدیریت یا ترک فعل هستند؛ از جمله عباس آخوندی، اسحاق جهانگیری و ظریف. البته ظریف اساسا اعلام کرده نامزد انتخابات نیست و بنابراین معلوم نیست اصلا چرا نام وی در میان ۱۴ نامزد ناسا آمده است؟! محسن هاشمی نیز از جمله نامزد‌های این طیف است که به همراه سایر اعضای شورای شهر تهران، کارنامه ناموفقی بر جای گذاشتند.

عارف، پزشکیان، کواکبیان و محمود صادقی نیز به حضور در مجلس دهم شناخته می‌شوند؛ کارنامه‌ای که موجب شد مجید انصاری سرلیست گروه‌های اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس یازدهم، زیر ۷۰ هزار رأی در تهران را کسب کند.

دیگر افراد حاضر در این فهرست، محمد شریعتمداری وزیر صمت در دولت روحانی است که در آستانه استیضاح مجلس، توسط به عنوان وزیر رفاه و کار معرفی شد و توانست از مجلس دهم رأی اعتماد بگیرد. او رئیس ستاد انتخاباتی روحانی در سال ۹۶ بود و به خاطر سوءمدیریت بازار پس از تصدی وزارت صمت، مورد انتقاد‌های جدی مردم و کارشناسان قرار داشته است.

نخستین حذفی های انتخابات/پیام رهبری به شورای نگهبان و اصلاحات از زبان باهنر

محمد صدر، زهرا شجاعی و صادق خرازی، سه نفر باقی‌مانده در فهرست ۱۴ نفری نامزد‌های «ناسا» هستند.

در واقع، مرور این فهرست، بضاعت ناچیز طیف مدعی اصلاحات را نشان می‌دهد و مهم‌تر این که فهرست مذکور با زبان بی‌زبانی می‌گوید مدعیان اصلاح‌طلبی بنا ندارند تغییری در رویه دولت انجام دهند؛ چنان که خانم زهرا شجاعی صراحتا گفته اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات پیروز شوند مجددا از ربیعی، زنگنه، آخوندی و جهانگیری استفاده می‌کنند (!) ضمنا به نظر می‌رسد بخشی از این اسامی، صرفا برای رد صلاحیت شدن و مظلوم‌نمایی بعدی در فهرست نامزد‌های طیف مدعی اصلاحات مطرح شده‌اند تا مشکل مردودی کارنامه و سیاهی سابقه این طیف را به حاشیه ببرند.

سعید محمد در انتخابات ۱۴۰۰ چقدر شانس دارد؟

رویداد 24 نوشت: سعید محمد تا الان جوان‌ترین نامزد شناخته‌شده جریان اصولگرایی است و این شانس را داشته که نامش حتی بعد از حاشیه‌های اخیر درباره استعفایش در بین ۱۰ نامزد اصلی شورای وحدت اصولگرایان دیده شود. جوان‌بودن محمد، هم می‌تواند برگ برنده او حساب شود هم پاشنه‌آشیل او. جوانی و ناشناس‌بودن در سیاست، کنجکاوی‌برانگیز است.

جدای از اینکه این جوان‌بودن می‌تواند یک امتیاز یا جذابیت ایجاد کند، نکته مهم‌تر این است که او، چون کارنامه و سابقه سیاسی – اجرائی زیادی ندارد به نسبت رقبا کمتر در تیررس قضاوت از سوی مردم و تخریب از سوی سایر نامزد‌ها قرار می‌گیرد. سال ۸۴ هم احمدی‌نژاد جوان‌ترین گزینه در بین رقبای اصولگرایش بود و دقیقا از همین خلأ ناشناختگی سیاسی بهره برد به‌ویژه اینکه از توانایی فردی خودش هم‌زمان با بهره‌گیری از نماد‌های گفتمان عدالت‌خواهانه، در استراتژی انتخاباتی تبلیغاتی‌اش هم بهره برد و برند احمدی‌نژاد را ایجاد کرد.

نخستین حذفی های انتخابات/پیام رهبری به شورای نگهبان و اصلاحات از زبان باهنر

حالا اگر سعید محمد هم بتواند از ابزار‌های خلاقانه مناسب و اختصاصی خودش استفاده کند، قطعا بین رقبایی که سال‌هاست مردم با حرف‌ها و چهره و عملکردشان خو گرفته‌اند، توجهات را به سمت خودش جلب خواهد کرد. دنبال‌کردن سعید محمد از این منظر که کیست و چه می‌گوید حتی برای مخالفان سیاسی‌اش هم قطعا جذاب‌تر است تا مثلا رستم قاسمی!

برخی معتقدند که شاید پیشینه نظامی او به‌ویژه آنکه متأخر هم هست یک امتیاز منفی برایش محسوب شود. این در حالی است که با توجه به تعدد نامزد‌های اصولگرا با سابقه نظامی در انتخابات آتی، به نظر می‌رسد اصولا برای بدنه مردمی جریان اصولگرایی برخلاف بدنه مردمی حامی جریان اصلاح‌طلبی خیلی این گزاره «سبقه نظامی» یا «نامزد نظامی» دغدغه نیست.

فتاح به عرصه انتخابات ۱۴۰۰ ورود می کند؟

پرویز فتاح از آن چهره‌های اصولگرایی است که تا چند ماه قبل که هنوز فضای سیاسی کشور انتخاباتی نشده بود، یک نامزد جدی در رقابت‌های انتخابات ۱۴۰۰ به شمار می‌رفت. با توجه به کارنامه و سوابقش حتی گمان می‌رفت که حرف بسیاری برای گفتن داشته باشد و از ظرفیت رای‌آوری بالایی برخورد باشد. بعد از آن مصاحبه تلویزیونی و در افتادن با بسیاری از نهاد‌ها و اشخاص، اما به نظر رسید که پرونده کاندیداتوری او بسته شده است. حتی وقتی که عباس سلیمی نمین از منع رهبری برای کاندیداتوری برخی افراد که با حکم ایشان در سمت‌های اجرایی قرار دارند، مشخصا از فتاح اسم برد.

نخستین حذفی های انتخابات/پیام رهبری به شورای نگهبان و اصلاحات از زبان باهنر

به گزارش نامه‌نیوز با این وجود، اما شاهدیم که اکنون و یک هفته قبل از موعد ثبت نام نامزد‌های انتخاباتی برخی کانال‌هال تلگرامی یک بار دیگر سراغ فتاح رفته و از وی به عنوان یک نامزد ریاست جمهوری نام می‌برند.

یکی از این کانال‌ها با تیتر «فتاح هم نامزد می‌شود» نوشته است: «برخی خبر‌ها حکایت از تصمیم پرویز فتاح برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری دارد.»

در ادامه نیز آمده است: «گفته می‌شود او جلساتی را در این خصوص برگزار کرده است. شنیده می‌شود با توجه به اینکه او احتمال نامزدی سید ابراهیم رییسی را ضعیف می‌داند و از طرفی از رد صلاحیت محمود احمدی نژاد اطمینان خاطر دارد به این تحلیل رسیده که می‌تواند بدنه اجتماعی این بخش را به سمت خود جلب کند.»

نکته قابل تامل آن است که این کانال تلگرامی که به ادعای خود اخبار درگوشی انتخابات را پیگیری و منتشر می‌کند، برای اثبات صحت خبر خود وعده می‌دهد که «در چند روز آینده خبر‌های مهمی در مورد پرویز فتاح خواهیم شنید.»

مُبلغان «تکرار روحانی» دنبال دلسردی مردم از انتخابات هستند/ رسانه‌ها مراقب نامزدهای فِیک باشند

جلال زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متأسفانه عده‌ای که تا دیروز پشت سر دولت فعلی بوده‌اند و «تکرار روحانی» را تبلیغ می‌کرده‌اند، امروز جزء جریانی شده‌اند که با شیوه‌های مختلف، مردم را از حضور در انتخابات دلسرد می‌کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص وعده‌های فریبنده و حرف‌های بیهوده برخی نامزدهای احتمالی انتخابات و در خصوص راه‌های تشخیص وعده‌های واقعی از حرف‌های فریبنده، گفت: معتقدم برخی نامزدها فِیک هستند و برای حضور در کابینه بعدی آمده‌اند تا فعلا اسم و رسم‌شان را مطرح کنند و بعداً جای پایی برای خود باز کنند، در حالی که اینها خلاف اخلاق و امانتداری سیاسی است و البته مردم هم آنها را تشخیص می‌دهند، چون قبلاً نمونه‌های این افراد را تجربه کرده‌اند.

دفتر تحکیم وحدت: انتشار فایل صوتی ظریف برای دوپینگ انتخاباتی بوده است

دفتر تحکیم وحدت در بیانیه‌ای اعلام کرد: انتشار فایل صوتی ظریف تعمدی و خائنانه از سوی غربگرایان و برای دوپینگ انتخاباتی بوده است؛ بر همگان واجب است تا ایران را از گزند تشکیل دولت سوم روحانی حفظ کنند ز یرا جریان تحریف بدنبال آن است که برجام را تصمیم رهبری معرفی کند.

روزنامه حامی دولت: کاندیداتوری رئیسی به صلاح نیست

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «کاندیداتوری رئیسی به صلاح نیست» نوشت:«بر آقای رئیسی است که اینک و پس از عملکرد بسیار ضعیف رقیب خود در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ و انتصاب ایشان به ریاست قوه قضائیه از سوی مقام معظم رهبری و عملکرد نسبتا مناسب در جایگاه فعلی توانسته است بر محبوبیت خود بیفزاید، با ادامه ریاست بر مسند قضا، نه تنها به تکلیفی که رهبری با انتصاب، بر عهده ایشان نهاده‌اند ادامه دهند، که امید امیدواران مبارزه با فساد را ناامید نکنند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«مگر نه اینکه خدمت به جامعه تنها در قبای ریاست جمهوری نیست و در هر مسندی که بتوان آرمان‌های انقلاب را به نحو مطلوب به منصه ظهور رساند خدمت به مردم، نظام، انقلاب و کشور است؟ و البته که آیت‌ا... رئیسی کاندید انتخابات ریاست جمهوری نخواهد شد، چرا که به صلاح او نیست».

نخستین حذفی های انتخابات/پیام رهبری به شورای نگهبان و اصلاحات از زبان باهنر

مطهری: هرکس رییس‌جمهور شود باید برجام را حفظ کند

«علی مطهری» نامزد سابق مجلس و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه با خبرگزاری مهر در پاسخ به این سوال که «در رزومه کاری شما سابقه اجرایی وجود ندارد. چطور می‌خواهید یک کابینه را اداره کنید؟» گفت:«من ۱۲ سال نماینده مجلس بودم. چند سال هم نایب رئیس مجلس بودم. به نظرم نایب رئیسی پست اجرایی محسوب می‌شود. در رتبه‌بندی‌های اداری نیز نواب رئیس مجلس رتبه بالاتری نسبت به وزرا دارند. علاوه بر این اساساً مسئله مدیریت بیشتر از یک امر ذاتی است».

مطهری در ادامه گفت:«برجام توافقی است که هر کسی رئیس‌جمهور شود باید آن را حفظ کند. نیازی نیست در خودم مزیتی ببینم. برجام به نفع ماست. تحریم تسلیحاتی را از بین برد و در سال ۲۰۲۳ تحریم دیگری را از بین می‌برد، در سال ۲۰۲۵ ظاهراً در موضوعات موشکی آزادتر می‌شویم و در سال ۲۰۳۰ سطح غنی‌سازی ما آزاد می‌شود. نگرانی اسرائیل از احیای برجام به خاطر این است که برجام به نفع ایران است».

مخالفان دولت کار را به اینجا رسانده اند تا در انتخابات بدون رقیب باشند

«مسعود پزشکیان» نماینده مجلس و کاندیدای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ در مصاحبه با روزنامه سازندگی گفت:«متاسفانه فضای عمومی جامعه ما به شکلی شده است که دولت مقصر است به خصوص شخص حسن روحانی. برخی در حال تلاش هستند تا به هر قیمتی از احیاء برجام جلوگیری کنند، چرا که تصور می کنند با احیاء برجام و بازشدن برخی گره ها ممکن است شرایط اقتصادی تغییری هر چند مختصر کند و این به نفع جریان دولت باشد و در انتخابات تاثیری مثبت به این سمت داشته باشد».

پزشکیان در ادامه گفت:«شرایط فعلی کشور ما نه بخاطر این بود که آقای روحانی خیلی ناتوان بود و دیگران خیلی توانمند...مردم در این بین در فشار هستند و مخالفان دولت مردم را در فشار نگه می دارند تا ثابت کنند روحانی ناکارآمد است...این آقایان تصور می کنند اگر با این ترفندها انتخابات را یکطرفه ببرند و روی کار بیایند، با نسخه هایشان می توانند مشکلات را حل کنند».

نخستین حذفی های انتخابات/پیام رهبری به شورای نگهبان و اصلاحات از زبان باهنر

گفتمان تاجزاده مورد قبول بسیاری از نیروهای اصلاح‌طلب نیست

روزنامه شرق در مطلبی نوشت:«مصطفی تاجزاده، به گفته محمدعلی ابطحی، نیروی احزاب اصلاح‌طلب نیست بلکه خود جوهره اصلاح‌طلبی است. او فردی است که در تمام این‌ سال‌ها بدون هرگونه مماشاتی حرف‌های خود را بیان کرده و کوشیده است که چندان در قالب رسمی اصلاح‌طلبی تعریف نشود. او در این انتخابات نامزد شده است تا به گفته خودش سطح مطالبات انتخاباتی را بالا ببرد؛ درصورتی‌که به نظر می‌رسد شرایط جامعه آن‌طورکه تاجزاده تصور می‌کند، نباشد .جامعه این روزهای ایران بیشترین مخاطره را اقتصاد نابسامان می‌داند، درصورتی‌که تاجزاده هنوز با تکیه بر همان شعارهای سیاسی گذشته وارد میدان شده است ».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اگر تاجزاده واقعا می‌خواهد در انتخاباتی نامزد باشد و به رقابت بپردازد که خود می‌داند باتوجه به رویکرد شورای نگهبان بی‌تردید صلاحیتش تأیید نمی‌شود، یا برای تندترکردن فضای انتخابات به میدان آمده است یا می‌خواهد بالاترین سطح مطالبات عمومی را نه نمایندگی -که نمی‌تواند- بلکه کنترل کند که هردو اینها محل نقد است...گفتمان تاجزاده مورد قبول بسیاری از نیروهای اصلاح‌طلب نیست و درست یا غلط، بسیاری او را نیرویی تندرو می‌دانند»./841/

برای دریافت فایل بسته انتخاباتی رسا (اینجا) کلیک کنید.

نخستین حذفی های انتخابات/ اصلاح طلبان: تاجزاده افراطی و تندرو است

ارسال نظرات