۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۶۷۹۸۰۲
یادداشت؛

هجمه علیه شورای نگهبان به بهانه یک مصوبه

هجمه علیه شورای نگهبان به بهانه یک مصوبه
تضعیف و تخریب شورای نگهبان به بهانه های مختلف از نان خوردن هم برای اصلاح طلبان واجب تر شده و این روند در آستانه انتخابات فاز جدی تری به خود می گیرد.

بالاخره شورای نگهبان قانون جدید شرایط ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری را تصویب کرد. همه جای دنیا برای انتخابات شرایط و فیلترهایی وجود دارد و هر کسی نمی تواند وارد انتخابات شود. در کشور ما هر زمان که انتخاباتی در آستانه برگزاری است شاهد ورود افراد و تیپ های مختلف هستیم که بدون هیچ پشتوانه علمی و عملی و در مواردی بدون حتی سواد لازم، برای مطرح کردن خود وارد کارزار انتخاباتی می شوند.

هر عقل سلیمی این موضوع را درک می کند که هجوم افراد مختلف برای ثبت نام انتخابات هم وقت شورای محترم نگهبان را در بررسی صلاحیت ها می گیرد و هم صورت خوشی در مجامع بین المللی ندارد. فراوان به خاطر داریم که در انتخابات مختلف حضور برخی افراد با تیپ های خاص در شبکه های معاند و فضای مجازی منتشر شده و به این وسیله به تضعیف نظام و ساز و کارهای انتخاباتی پرداخته اند.

لذا حداقل حسنی که قانون جدید دارد این است که جلوی تمسخر دشمنان را می گیرد و نظم و نسقی به ثبت نام نامزدها می دهد. حسن دیگرش این است که افرادی خود را موظف به حضور در انتخابات و کاندیداتوری می دانند که دارای سابقه اجرایی بوده و کارنامه و عملکرد مناسبی در مدیریت و فعالیت ها داشته باشند.

قطعا جایگاه ریاست جمهوری بسیار مهم و کلیدی است و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند: «عمده مدیریت‌های کشور در دست رئیس دولت است. همه مراکز مدیریتی کشور تقریبا دست رئیس جمهور است»، کسانی باید وارد کارزار انتخابات شوند که توانایی اداره کشور را داشته و سنگینی بار این مسؤولیت را درک کنند، بنابراین کسی که سابقه مدیریتی ندارد یا هشتاد سال سن دارد یا محکوم امنیتی است یا ... قطعا صلاحیت ورود به چنین جایگاه مهمی را ندارد.

هجمه علیه شورای نگهبان به بهانه یک مصوبه

حال چه شده اصلاح طلبان که سابقه دیرینه ای در خصومت با شورای نگهبان دارند به این قانون معترض شده اند؛ آیا این قانون را بهانه کرده اند تا سوژه ای علیه شورای نگهبان داشته و به این نهاد انقلابی بتازند یا ماجرا فراتر از این است و برخی از مهره های خود را در خطر حذف می بینند؟

البته در این بین نباید از زیرکی سید حسن خمینی هم گذر کرد؛ چون می دانست از فیلتر شورای نگهبان نمی تواند عبور کند به کناره گیری خود از انتخابات، {در دیدار با رهبر انقلاب و کسب تکلیف از ایشان} مشروعیت بخشید. البته ناگفته نماند سید حسنی که با نبود مصوبه جدید انتخابات، رد صلاحید می شد به طریق اولی با مصوبه جدید هم ... جالبتر این جاست که سید حسن در مخالفت با شورای نگهبان گفته که ایران بزرگ تر از یک جمع دو سه نفره است! این گونه صحبت کردن سید حسن جای تعجب دارد.

کسی که خود را یادگار امام می داند چطور بی خبر از مواضع امام خمینی (ره) درباره شورای نگهبان است؛ باید ایشان را به بازخوانی مواضع و بیانات امام راحل درباره شورای نگهبان و اطاعت از این نهاد انقلابی دعوت کنیم، آنجایی که امام فرمودند: «اعضای محترم شورای نگهبان - ایدهم الله تعالی - حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند. تشخیص شورای نگهبان، مخالف قانون نیست، مخالف اسلام هم نیست، میزان است، همه باید بپذیریم. من با نهاد شورای نگهبان صددرصد موافقم و عقیده ام هست که باید قوی و همیشگی باشد. نباید از کسی پذیرفت که ما شورای نگهبان را قبول نداریم، نمی توانی قبول نداشته باشی. شورای نگهبان، قانونی است و کسی حق ندارد در مصاحبه ها و نطقها و رسانه ها به آن توهین و یا آن را تضعیف نماید. من هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان، امری خطرناک برای کشور و اسلام است. اگر کسی بخواهد فساد کند و به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا، این فساد است، یک همچو آدمی مفسد است و باید تحت تعقیب مفسد فی الارض قرار بگیرد».

آیا سید حسن این جملات گرانبهای امام خمینی در تأیید شورای نگهبان را ندیده یا خود را به ندیدن می زند! چطور می شود کسی که متولی دفتر حفظ و نشر آثار امام خمینی است این اندازه با بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بیگانه باشد. توصیه برادرانه ما این است که به دامان امام برگردید و به گونه ای سخن بگویید و رفتار کنید که در مواجهه با امام راحل حرفی برای دفاع داشته باشید و خجل نشوید.

هجمه علیه شورای نگهبان به بهانه یک مصوبه

ماجرا به همین جا ختم نمی شود و جالب تر این است که برخی از اصلاح طلبان در انتقادهای خود از شورای نگهبان پا را فراتر گذاشته و گفته اند که دولت روحانی نباید زیر بار این مصوبه غیرقانونی برود! البته از دولتی که قانون شکنی برایش راحت تر از آب خوردن شده توقعی هم بیش از این نیست.

این حاشیه سازی ها و قانون شکنی ها را همیشه از دولت و اطرافیانش شاهد بوده ایم و چیز جدیدی نیست، جالب اینجاست که اصلاح طلبان نیز در این موضوع پشت دولتی درآمده اند که در ابتدا آنرا از خود می دانستند و در این اواخر که نزدیک به انتخابات می شویم بابت حضور در عرصه قدرت از آن برائت می جویند و «کی بود کی بود من نبودم»، سر داده اند.

هرچند شورای نگهبان بدون توجه به این جوسازی ها و هجمه ها همان طور که همیشه نشان داده به مرّ قانون عمل خواهد کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
-
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
حمایت از شورای نگهبان
3
0
ایوبی
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
مرحبا به رسای انقلابی و حاضر در صحنه
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
انتقاد از اصلاح طلبان
0
0