۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۶۷۹۸۶۳
سخنران حرم بانوی کرامت؛

مستکبرین جهان ادامه طرح شیطان هستند

مستکبرین جهان ادامه طرح شیطان هستند
حجت الاسلام و المسلمین میرباقری گفت: همه مستکبرین جهان ادامه طرح شیطان هستند و آنها هم منتظرند که طرحشان محقق شود و طرح انبیاء شکست بخورد و مؤمنین ریشه کن شوند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری در سخنرانی شب بیست و پنجم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: امام باقر علیه السلام در روایتی ذیل آیه شریفه «انما انت منذر و لکل قوم هاد» فرمودند هادی وجود مقدس امیرالمؤمنین علیه السلام هستند و در هر زمانی امامی از ما وجود دارد که امت را به سمت همان چیزهایی که پیامبر صلوات الله علیه و آله آورده اند هدایت می کند.

وی با بیان اینکه هر دورانی امامی دارد که امام زنده آن دوران است و طرح امامت و امت سازی به وسیله آن امام صورت می گیرد، افزود: امام هر دوران به گونه ای است که امکان ارتباط با او وجود دارد و امت وظیفه دارند در برنامه هدایت و طرحی که ایشان برای هدایت دارند حرکت کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هر امام طرح بزرگی برای امت سازی دارد و این طرح ها به هم پیوسته اند و طرح کلی هدایت را تشکیل می دهند، گفت: هر امامی در دوران خودش بخشی از طرح کلی هدایت را که مأمور است عملی می کند بنابراین هر کسی با هر امامی که است باید به ائمه دیگر هم ایمان بیاورد و کل طرح هدایت الهی را بپذیرد.

وی آیه شریفه «لا نفرق بين أحد من رسله» را به معنی یکی بودن طرح همه انبیاء دانست و ابراز کرد: وقتی طرح بزرگ هدایت را قبول داشته باشیم و دلمان با آن باشد ما با ثواب امت های گذشته شریک می‌شویم همانطور که امت های گذشته ای که آرزو داشتند در امت امام زمان عجل الله فرجه باشند در ثواب ما شریک هستند.

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری ادامه داد: بنابراین ما یک امت تاریخی به هم پیوسته هستیم و همه هم باید تمام این طرح را قبول داشته باشیم ولی در هر زمانی باید با طرح امام زمان خود همراه شویم بنابراین کسی که در رکاب امام زمان عجل الله فرجه است گویا در اردوگاه اباعبدالله علیه السلام بوده و گویا در بدر با پیامبر صلوات الله علیه و آله همراه بوده است.

وی با بیان اینکه ما باید با امام زنده زمان خودمان همراهی کنیم، گفت: طرح امت سازی ائمه یک طرح در خلأ نیست بلکه در مقابله با طرح شیطان است و شیاطین هم با این طرح مقابله می کنند و برای خود به دنبال امت سازی هستند بنابراین انبیاء و اولیاء الهی طرحی در مقابل طرح مستکبرین و ابلیس دارند و اگر کسی با امام زمان خود حرکت کند از نقشه بزرگی که شیطان در آن زمان دارد نجات پیدا می کند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت بیرون از طرح امام بودن را مساوی شرکت در طرح شیطان دانست و افزود: طرح امام زمان ما دو مرحله غیبت و ظهور دارد که در مرحله غیبت حضرت از طریق نظام فقاهت امت را هدایت می کنند و بر هدایت امت نظارت دارند.

وی با بیان اینکه از روایات استفاده می شود دوران غیبت دوران ابتلائات و امتحانات سنگین است، افزود: این امتحانات سه ویژگی دارد که اولی تفکیک مؤمن از منافق، دوم تخلیص و خالص سازی مؤمنین و سوم تزایل است به این معنی که باید نسل‌هایی از مؤمنین که در اصلاب کفار هستند ظاهر شوند و دیگر نسلی از مؤمنین در صُلب کافران نماند.

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری با بیان اینکه با این سه ویژگیِ عصر غیبت، عالم به خیرالبریه و شرالبریه تفکیک می شود، افزود: یکی دیگر از ویژگی های عصر غیبت تراکم خبائث است و ذیل آیات سوره مبارکه انفال آمده است که خداوند خبائث را با هم متراکم و جمع و همه را یکجا وارد جهنم می کند.

وی لازمۀ بودن در کنار امام را منتظر واقعی بودن دانست و گفت: انتظار یعنی تمام زندگی انسان از جمله خواب، خوراک، صلح، جنگ و معیشت مطابق با طرح هدایت و هدف امت‌سازی امام زمان عجل الله فرجه باشد و مقابل انتظار این است که انسان از طرح امام بیرون برود و دنبال کار خودش باشد.

مستکبرین جهان ادامه طرح شیطان هستند/حوزه و روحانیت/

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دینداری چیزی جز راه رفتن با امام نیست، گفت: اگر انسان درون طرح امام زمان نبود یعنی درون طرح شیطان است و تمام تلاش شیطان این است که ما را از طرح امام زمان بیرون آورد.

وی طرح امام زمان را طرح صراط مستقیم دانست و افزود: اگر امت وارد این طرح شوند از همان اول به معرفت و عبودیت خدای متعال می رسند و هرچه پیش می روند معرفت و عبودیتشان بیشتر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه در مقابل طرح امام، طرح پرستش شیطان است، گفت: ما باید در دوران غیبت طرح امام زمان عجل الله فرجه را بشناسیم و طرح شیطان را هم بشناسیم و درون طرح امام زمان خود حرکت و با طرح شیطان مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه همه مستکبرین جهان ادامه طرح شیطان هستند و آنها هم منتظرند که طرحشان محقق شود و طرح انبیاء شکست بخورد و مؤمنین ریشه کن شوند، افزود: تمام فیلسوفان دوران روشنگری منتظر شکست طرح انبیاء بودند و علنا به عنوان فرعون فرهنگی در طرح امام خود که شیطان است حرکت می کردند و علنی می گفتند که دوران دینداری به پایان رسیده است.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه فیلسوفان عصر روشنگری دستورالعمل‌های شیطان را برای مدیریت جهان پیاده کردند و امروز نظام جهانی بر اساس آن حرکت می کند، گفت: نمی شود در طرح شیطان بازی کرد و به پروتکل های جهانی شیطانی عمل کرد و گفت ما منتظر امام زمان عجل الله فرجه هستیم.

وی طرح دهکده جهانی و نظام بین الملل امروزی را طرح شیطان دانست و گفت: ما باید طرح های فرعونی شیطان را در هر زمان بشناسیم و با آنها فاصله داشته باشیم زیرا اگر در طرح شیطان بازی کردیم و از آن تبعیت کردیم منتظر امام زمان عجل الله فرجه نیستیم.

ارسال نظرات