۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۷۹۸۶۶
امام جمعه موقت کرمانشاه:

تعامل بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش نباید فصلی یا مناسبتی باشد

تعامل بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش نباید فصلی یا مناسبتی باشد
کرمانشاه - حجت الاسلام و المسلمین حجتی گفت: باید تعامل بین آموزش و پرورش با حوزه های علمیه همیشگی بوده و این ارتباط و تعامل نباید مقطعی، فصلی یا مناسبتی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین محمد حجتی امروز با جمعی از روحانیون طرح هجرت و نیز اساتید مدارس علمیه سطح استان کرمانشاه با موضوع جذب طلاب در مدارس علمیه دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه موقت کرمانشاه در این دیدار با اشاره به لزوم آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان با محیط حوزه‌های علمیه بیان داشت: باید اذعان کرد که در معرفی کامل و جامع مدارس و حوزه‌های علمیه در کشور کار زیادی صورت نگرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی ادامه داد: بی شک کسی که قصد ورود به یک مکان آموزشی و تربیتی را دارد، باید در ابتدا شناخت کافی از آن مکان و جایگاه داشته باشد، بنابراین لازم است که آشنایی و تعامل دانش آموزان و مشتاقان به ادامه تحصیل در مدارس علمیه بیش از گذشته مورد توجه حوزویان قرار بگیرد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید از بسترها و پتانسیل های موجود برای این کار نهایت استفاده را برد، گفت: خوشبختانه امکانات اطلاع رسانی به اندازه کافی در جامعه وجود دارد، باید از این امکانات رسانه ای برای معرفی حوزه های علمیه به جامعه استفاده کنیم، زیرا اگر این فرصت را از دست بدهیم، این رسانه های دشمنان هستند که حوزه های علمیه را به نسل های جوان ما هر طوری که بخواهند معرفی می کنند.

امام جمعه موقت کرمانشاه تصریح کرد: مساله دیگری که همواره بر آن تاکید شده است، تعامل و همسویی همیشگی آموزش و پرورش با حوزه های علمیه است، این ارتباط و تعامل نباید مقطعی، فصلی یا مناسبتی باشد.

این استاد حوزه علمیه گفت: موضوع دیگری که از آن غافل نباید باشیم، استفاده از ظرفیت های صداوسیماست. این سازمان به عنوان رسانه ملی می تواند نقش بسیار بالایی در معرفی حوزه ها و چهره های مطرح حوزوی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حجتی در پایان سخنان خود گفت: از همه شما روحانیون و مبلغین دینی درخواست داریم که برای پربارتر شدن بار علمی و تهذیبی حوزه های علمیه تلاشی بیشتر برای شناسایی نخبگان و علاقمندان به ادامه تحصیل در حوزه های علمیه داشته باشید./1400/

ارسال نظرات