۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۶۸۰۰۶۱
به مناسبت روز وقف؛

تقویت حوزه علمیه از برکات وقف است

تقویت حوزه علمیه از برکات وقف است
آیت الله توکل با اشاره به برکات وقف برای حوزه علمیه گفت: تربیت طلاب، اشاعه آموزه های دینی و تقویت حوزه علمیه از برکات وقف است.

آیت الله سید رحیم توکل عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به مناسبت 20 اردیبهشت ماه روز وقف، با اشاره به برکات وقف برای حوزه علمیه گفت: تربیت طلاب، اشاعه آموزه های دینی و تقویت حوزه علمیه از برکات وقف است.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: حوزه های علمیه در طی چند صدسال که از عمر آنها می گذرد بدون اینکه بهره چندانی از وقف ببرندبه حیات خود ادامه داده اند، چرا که در بسیاری از موارد موقوفات وقف خاص هستند و نمی شود در غیر موردی که برای آن وقف شده اند از آنها بهره گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: اگر درصد کمی از بودجه ای که به دانشگاه ها داده می شود به حوزه داده شود حوزه به چیز دیگری نیاز ندارد و مردم نباید به برخی دروغ های مسؤولین در رابطه با بودجه حوزه توجه کنند چرا که درصد ناچیزی از بودجه به حوزه تخصیص می یابد.

آیت الله توکل با اشاره به تصرف برخی موقوفات گفت: لازم است دستگاه قضا نسبت به احیاء برخی موقوفات وارد عمل شود و حق را به حق دار برسانند و موقوفاتی که متعلق به حوزه بوده را به حوزه برگردانند و باید وقف در موردی که وقف شده، مورد استفاده قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: حوزه علمیه در گذشته استفاده چندانی از وقف نداشته ولی ما اکنون نیاز به احیای این موقوفات داریم و ما موقوفات فراوانی داریم که به طور مثال مغازه هایی هست که مبلغ درآمد آن بسیار زیاد است ولی پولی که برای آن داده به اوقاف داده می شود بسیار ناچیز است.

وی افزود: بسیاری از موقوفات به ظلم و به زور تصرف شده اند و اگر این موقوفات زنده شوند بسیاری از مشکلات کشور برطرف می شود چرا که بسیاری از کارها به بودجه نیاز دارند و می توان این بودجه را از محل وقف تأمین کرد و زکات هم چنین است و اگر همه زکات مال خود را بدهند بسیاری مشکلات حل می شوند./1399/

ارسال نظرات