۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۶۸۰۱۲۶

ساترا ناظر انتخابات ۱۴۰۰ در فضای مجازی شد

ساترا ناظر انتخابات ۱۴۰۰ در فضای مجازی شد
ساترا برای اولین بار تنظیم‌گری در حوزه انتخابات در فضای مجازی را تجربه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی در نشست ششمین جلسه کمیسیون تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی با اشاره به اهمیت حضور و فعالیت «ساترا» برای نظارت بر عرصه انتخابات در فضای مجازی گفت: هدف ما برگزاری انتخابات سالم است و نظارت باید به‌گونه‌ای باشد که راه را بر هرگونه تخلف ببندد.

نظارت ساترا بر تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی

او افزود: دوری از عملیات روانی در فضای گسترده مجازی باعث شد که ساترا برای اولین بار تنظیم‌گری در حوزه انتخابات در این فضا ورود کند.
رئیس رسانه ملی رعایت عدالت در فضای پلتفرم‌های داخلی و خارجی را مهم دانست و متذکر شد: در فضای حساس کنونی رعایت عدالت برای تبلیغات همه نامزد‌های انتخابات اهمیت دارد و تبلیغات باید طبق ضوابط باشد. باید قانونمداری در این فضا به صورت حداکثری رعایت شود.
رئیس سازمان صدا و سیما بر رعایت حریم فرهنگ فرهنگ ایرانی اسلامی در فضای مجازی تاکید و تصریح کرد: مصوبات این جلسه مبتنی بر حفظ حریم و محتوای سالم در فضای مجازی است و باید چارچوب‌های اخلاقی و دینی مورد توجه جدی قرار گیرد.
امیر حسین قاضی زاده هاشمی، نائب رئیس مجلس/ ساترا ناظر انتخابات ۱۴۰۰ در فضای مجازی شد

زمینه سازی فضای سالم رقابت ها در پلتفرم ها

امیر حسین قاضی‌زاده‌هاشمی،نائب رئیس مجلس شورای اسلامی پو عضو شورای نظارت بر صداوسیما نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی در بستر مجازی گفت: مصوب شد با نظارت بر فعالیت پلتفرم‌های داخلی و خارجی نحوه تبلیغات، مشخص و با پرهیز از هنجارشکنی فضای سالمی‌ برای رقابت فراهم شود.
وی افزود: علاوه بر این نحوه توزیع عادلانه پیام و مواد تبلیغی نامزد‌ها نیز به بحث گذاشته شد و با ارائه نظرات ساترا نظارت بر فعالیت‌های انتخاباتی قانونمند خواهد شد.
قاضی‌زاده‌هاشمی افزود: نظارت بر این فعالیت‌ها از زمان اعلام نامزدی کاندیدا‌ها تا تأیید صلاحیت بر عهده ساترا است و از زمان احراز صلاحیت کاندیدا‌ها تا پایان انتخابات ریاست جمهوری، کمیسیون انتخابات کشور نظارت خود را بر نحوه تبلیغات در فضای مجازی اعمال خواهد کرد.
سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، ساترا، صادق امامیان / ساترا ناظر انتخابات ۱۴۰۰ در فضای مجازی شد

«انتخابات فراگیر، رسانه فراگیر» شعار فضای مجازی در انتخابات 1400

صادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی نیز گفت که این مصوبات مبتنی بر رعایت انصاف رسانه‌ای و در چارچوب مقررات ابلاغ‌شده برای پلتفرم‌ها بوده است.
وی با اشاره به شعار «انتخابات فراگیر، رسانه فراگیر» گفت: دستورالعمل‌هایی را برای رسانه‌های صوت و تصویر ترسیم کردیم و در این میان فعالیت‌های مجاز آن‌ها را برای تبلیغات انتخابات ابلاغ خواهیم کرد تا فضای امن و سالمی‌برای نامزد‌ها و مردم در سیزدهمین دوره ریاست جمهوری فراهم شود.
امامیان با اشاره به پایبندی ساترا به مصوبات کمیسیون انتخابات کشور متذکر شد: ورود ساترا به فضای مجازی و تنظیم‌گری در حوزه انتخابات اتفاق تازه‌ای است که به‌واسطه گسترش پلتفرم‌ها و فضای مجازی به وجود آمده. ساترا تابع قوانین و تصمیماتی است که این کمیسیون به همه رسانه‌ها ابلاغ می‌کند.
رئیس ساترا به مصوبه دیگری در این کمیسیون اشاره کرد و گفت: حوزه مالکیت فکری برای ما اهمیت دارد؛ ازاین‌رو با هرگونه سرقت محتوا، فرم و نادیده گرفتن حقوق فردی افراد برخورد می‌کنیم.
وی تأکید کرد: با تصویب این مصوبه، ساترا از حقوق آثار تولیدی و مالکیت صاحب اثر دفاع خواهد کرد که این موضوع شامل آثار تولیدی در رسانه ملی هم خواهد بود.
محمد مهدی محققی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Netherlands
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
درباره کارکردهای ساترا بیشتر توضیح دهید.
1
0
کالکشن بهار
Netherlands
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
حالا مثلا ساترا میخواهد چه نظارتی بر رقابتها در کلاب هاوس داشته باشه؟
1
0