۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۸۰۲۶۹
نگاهی به حال و هوای دومین روز ثبت نام انتخابات۱۴۰۰؛

از زد و خورد همراهان احمدی‌نژاد تا نامزدی یک عروس و داماد

از زد و خورد همراهان احمدی‌نژاد تا نامزدی یک عروس و داماد
دبیر ستاد انتخابات کشور در پایان اولین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری، در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد: ۵۷ نفر از داوطلبان به ستاد ثبت‌نام مراجعه کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح دیروز (سه‌شنبه) با دستور رسمی وزیر کشور آغاز شد؛ ثبت‌نام از داوطلبان فقط در وزارت کشور انجام می‌شود و داوطلبان تا روز ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند در این انتخابات ثبت نام کنند.

زمان ثبت‌نام از ساعت ۸ الی ۱۸ روزهای ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت خواهد بود و پس از اتمام بازه زمانی ثبت‌نام، شورای نگهبان از تاریخ ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت به صلاحیت داوطلبان ثبت نام شده رسیدگی می‌کند و پس از اعلام نتایج این بررسی‌ها از روز ۳۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد نیز شورای نگهبان فرصت دارد تا به شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده رسیدگی کند.

در نهایت روز ششم خرداد لیست داوطلبان تأیید صلاحیت شده اعلام خواهد شد.

**********

** ثبت نام ۵۷ نفر در روز اول

سید اسماعیل موسوی دبیر ستاد انتخابات کشور در پایان اولین روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری، در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد: ۵۷ نفر از داوطلبان به ستاد ثبت‌نام مراجعه کردند و عملیات ثبت‌نام به مدت ۴ روز تا ۲۵ اردیبهشت ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: تعدادی از پرونده‌ها  با نقص مدرک روبه‌رو بود که به داوطلبان فرصت خواهیم داد که مجدداً به ستاد انتخابات مراجعه کنند.

 

** کلیات برنامه زمان‌بندی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری به شرح زیر است:

 ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ : صدور دستور شروع انتخابات توسط وزیر کشور

 ۲۱ اردیبهشت تا ۲۳  اردیبهشت ۱۴۰۰: تشکیل هیئت اجرایی توسط فرمانداری‌ها  

۲۱  اردیبهشت تا ۲۵  اردیبهشت ۱۴۰۰: ثبت‌نام از داوطلبان به مدت ۵ روز (از زمان صدور دستور شروع انتخابات)

۲۶ اردیبهشت تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ : رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان

۳۱ اردیبهشت تا  ۴ خرداد ۱۴۰۰: تمدید مهلت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان

۶ خرداد تا ۷ خرداد ۱۴۰۰: انتشار اسامی نامزدها توسط وزارت کشور

 ۷ خرداد تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۰: تبلیغات انتخاباتی نامزدها

۲۷ خرداد ۱۴۰۰: ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزدها

۲۸ خرداد ۱۴۰۰: اخذ رأی

۵۹ میلیون ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط در کشور هستند که از این تعداد ۱ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری به همراه دومین انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

** بازدید دادستان کل از تالار وزارت کشور

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور از محل ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در وزارت کشور بازدید کرد.

** چهره های مشهور سیاسی در روز دوم!

گفته می شود امروز چهره های سرشناس سیاسی از جمله محسن هاشمی رئیس فعلی شورای شهر تهران، رستم قاسمی، محمد عباسی از مدیران دولت دهم امروز با حضور در ستاد انتخابات کشور رسما داوطلب انتخابات ریاست جمهوری می شوند.

** وزیر کشاورزی دولت دهم ثبت نام کرد

صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم اولین چهره شاخصی بود که با حضور در ستاد انتخابات برای نامزدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

زد و خورد همراهان احمدی‌نژاد با کارمندان وزارت کشور/ نایب رئیس مجلس هم آمد / شوی روحانی ادامه دارد/ وزیر سابق ثبت نام کرد + عکس و فیلم

** محمود احمدی نژاد وارد وزارت کشور شد

 محمود احمدی‌نژاد لحظاتی پیش به محل ستاد وزارت کشور رسید و مسیر بین میدان فاطمی تا محل وزارت کشور را به صورت پیاده و در بین هواداران خود طی می‌کند.محمود احمدی نژاد که همراه هوادارانش برای ثب نام در انتخابات وارد وزارت کشور شد، در اقدامی عجیب از نرده‌های درب وزارت بالا رفت و برای هوادارانش دست تکان داد.احمدی نژاد را جوانفکر، تمدن و یکی از برادرانش او را همراهی می‌کنند.

** نایب رییس مجلس با دخترش آمد

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نائب‌رئیس مجلس یازدهم نیز در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام کرد.

نایب رئیس مجلس گفت که برای ثبت‌نام در انتخابات با دخترش و ابوترابی از نمایندگان مجلس و از فرزندان شهدا حضور شده تا بگوید با باندبازی‌ های سیاسی مخالف است.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه دولت من دولت سلام است گفت: ما با نسل نو می‌خواهیم ایرانی جدید خلق کنیم. ما نیاز به دگردیسی داریم و می‌خواهیم ریل اداره کشور را تغییر بدهیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: مدل حکمرانی ما با این همه انباشت ثروت و ظرفیتی که کشور دارد باید تغییر بکند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه حدود ۲۰ سال است که یکی از مدیران ابتدایی و بعد میانی و بعد عالی در کشور بودم گفت: حدود ۱۳ سال است سابقه نمایندگی مجلس را دارم و در ۳۵ سال اخیر یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس بوده‌ام و اکنون نایب رئیس اول مجلس هستم.

این داوطلب سیزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هم ثروت و هم نیروی انسانی به اندازه کافی داریم، به طوری که نیروی انسانی متخصص و فوق العاده پای کار است و هیچ مشکلی نیست که به جوانانمان در حوزه‌های مدیریتی و فناورانه بسپاریم و آنها نتوانند حل کنند.

وی افزود: حقیقتاً قوانین بسیار خوبی هم داریم که این قوانین متعالی هستند و می توانم لیستی از قوانین فوق‌العاده مانند قوانین پنج گانه ارائه کنم. مدیران خوبی هم داریم که متاسفانه یا خانه نشین شده اند یا در جای ناصحیح و نادرست به کار گرفته شده‌اند و بالاتر از اینها رهبر آگاه و فرزانه داریم که بسیار روشن و دقیق به موضوعات عالم نگاه می کنند و مردمی فهیم عزت مدار صبور و پایه کار و فوق‌العاده‌.

قاضی زاده هاشمی گفت: اما معطل مانده ایم و باید با روی کار آمدن مدیران به روز، لایق، عدالت‌خواه ساده زیست رویکردها را تغییر دهیم.

این داوطلب ریاست جموری اسم دولت خود را دولت سلام گذاشت و گفت: چون سلام به دولت جدید و سلام به نسل نوع است و با نسل نو می‌خواهیم ایران جدید خلق کنیم اسمش را سلام گذاشته‌ایم. تا کنون چون دولت‌های ما به سلامی که مردم داده‌اند علیک السلام درست نگفته اند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: گفتمان ما گفتمان دولت مردم است؛ مردم رزق‌ و روزی، مسکن، جاده، بهداشت و درمان‌شان نیاز به اقدامات اجرایی دارد .

** عباسی ثیت نام کرد

 محمد عباسی وزیر پیشین ورزش و جوانان و تعاون ثبت‌نام کرد.

محمد عباسی پس از ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بنده اعلام می‌کنم که می‌توانم در جبهه خدمتگزاری برای مردم آماده باشم، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب ارزشهای مهمی دارد که ملت به آن وفادار بوده است. مفهوم راهپیمایی های چندین سال اخیر همین است.

وی افزود: اما باید پرسید آیا همه کسانی که در این کشور سر کار آمدند توانستند رضایت مردم را جلب کنند؟ این امر کاملا وابسته به کارآمدی کارنامه آنان است که در این زمینه خود مردم بهترین قضاوت را انجام می‌دهند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: برای من مهمترین مسائل جهت حضور در انتخابات این است که ضمن احترام به کسانی که در  زمینه انتخابات وارد شده‌اند و به عنوان یک برادر کوچکتر به آنان می‌گویم نظام اجرایی جای تجربه و آزمون نیست و اینکه کسانی که تجربه‌ای نداشته‌اند در این زمینه وارد شوند به سود نیست هرچند که مردم در این روند تصمیم‌گیری می‌کنند.

عباسی در پایان تاکید کرد: من نگران معیشت مردم و اشتغال جوانان هستم و نگران از هم پاشیده شدن خانواده برای شرایط اقتصادی فعلی هستم و تمام تلاشم را برای بهبود این اوضاع انجام می‌دهم.

 

** رستم قاسمی وارد وزارت کشور شد

 رستم قاسمی وزیر پیشین نفت و فرمانده اسبق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ثبت‌نام کرد.رستم قاسمی را در هنگام ثبت نام مهدی غصنفری وزیر صنعت دولت سابق همراهی می کرد که بنا بر خبرهای اعلام شده رئیس ستاد اوست.

رستم قاسمی با یک گل قرمز در دست در انتخابات ثبت‌نام کرد.

رستم قاسمی ، بعد از ثبت نام در جمع خبرنگاران حضور یافت.او در پاسخ به سوالی درباره احتمال ائتلاف با دیگر کاندیداهای نظامی بعد از جلسه سه نفره ای که برگزار کردند، گفت: ما جلسه‌ای با برادران خودم آقای سردار محمد و سردار محسن رضایی داشتیم اما در مورد ائتلاف در آن جلسه بحثی به میان نیامد.

این کاندیدای ریاست جمهوری درباره احتمال انصرافش به نفع آیت الله رئیسی نیز گفت: آقای رئیسی از بزرگان نظام هستند و تا امروز هنوز اعلام کاندیداتوری نکردند و باید پاسخ به این سوال را به روزهای آینده سپرد.

او در پاسخ به این سوال که متکی سخنگوی شورای وحدت شب گذشته اعلام کرد که کاندیداتوری رئیسی قطعی شده است آیا این خبر را تایید می‌کنید یا خیر ادامه داد: بنده تا دیروز بعد از ظهر اطلاعاتی که داشتم این بود که یکی از مقامات دفتر رییس قوه قضاییه یعنی آقای رییسی این خبر را تکذیب کردند. در واقع گفته بودند اطلاعاتی که در رسانه ها در مورد رییسی گفته می شود صحیح نیست.

قاسمی در پاسخ به این سوال که یعنی گفته آقای متکی در این باره را تایید نمی کنید؟ اشاره کرد: شاید ایشان اطلاعات جدیدی دارند.

** استاد اقتصاددان هم به پاستور فکر می کند.

حسن سبحانی استاد دانشگاه تهران و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

 سبحانی  پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گسترش استقلال سیاسی با ریشه‌کن شدن فقر و محرومیت و اقتصاد اقتصادی ایجاد می‌شود، اظهار کرد: شرایط اقتصادی کشور آنقدر مفسده‌آور شده است که توسعه اقتصادی که امری اجتناب‌ناپذیر است در گرداب فقر و محرومیت طبقات پایین و حتی متوسط قرار گرفته است.

بنا به گزارش ایسنا وی افزود: من با علم به این واقعیت و شرایط فعلی ضمن باور به قابلیت‌ها و توانایی‌های اصول قانون اساسی برای بهبود تدریجی مناسبات توسعه اقتصادی ایران و کمک به تحقق استقلال اقتصادی با شعار «اقتصاد بدون ربا» در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حاضر شدم.

سبحانی یادآور شد: برخلاف بی‌عنایتی‌های گذشته برای سومین بار سرمایه یک عمر تلاش علمی و عملی خویش در دانشگاه و مجلس و دولت را پیشکش بهبود اقتصاد ملی و ارتقاء تکریم ملت می‌کنم.

** مدیر دولت دهم ثبت نام کرد

محمدشریف ملک‌زاده رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت دوم احمدی‌نژاد ثبت‌نام کرد.

 

** وزیر کار دولت دهم ثبت نام کرد

محمد جهرمی وزیر کار دولت نهم از جمله افرادی است که در تالار وزارت کشور برای انتخابات ثبت نام کرد.

 

** قدیری ابیانه ثبت نام کرد

 محمدحسن قدیری ابیانه سفیر اسبق ایران در کشورهای ایتالیا و مکزیک ثبت‌نام کرد.

 

** رئیس جبهه مستقلین نامزد شد

قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران ثبت‌نام کرد.

 

** متخصص ها هم وارد انتخابات شدند

خسرو نصیرزاده دبیرکل مجمع متخصصین ایران ثبت‌نام کرد.

 

** کارناوال انتخابات ادامه دارد.

 از روز گذشته دستور رئیس جمهور برای عدم اجرای ابلاغیه شورای نگهبان، ساماندهی ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را با بن بست مواجه کرده است؛ با این دستور در روند بررسی صلاحیت‌ها و معرفی کاندیداهای نهایی هیچ تغییری نخواهد کرد و فقط فرآیند غیرمنطقی ثبت نام‌ها به روال گذشته انجام می‌شود.نمونه ای از این دستور غیر منطقی در تصاویر منتشر شده از سوی رسانه ها قابل مشاهده است.

زد و خورد همراهان احمدی‌نژاد با کارمندان وزارت کشور/ نایب رئیس مجلس هم آمد / شوی روحانی ادامه دارد/ وزیر سابق ثبت نام کرد + عکس و فیلم

زد و خورد همراهان احمدی‌نژاد با کارمندان وزارت کشور/ نایب رئیس مجلس هم آمد / شوی روحانی ادامه دارد/ وزیر سابق ثبت نام کرد + عکس و فیلم

** درگیری حامیان احمدی نژاد با کارمندان حراست وزارت کشور

    محمود احمدی‌نژاد دقایقی پیش برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 ثبت‌نام کرد. درگیری طرفداران احمدی‌نژاد با کارمندان وزارت کشور پیش از ثبت‌نام را در این ویدیو ببینید.بنابر قوانین وزارت کشور برای رعایت پروتکل های بهداشتی تنها یک شخص اجازه همراهی نامزد انتخابات ریاست جمهوری را دارد.

 

** نامزد متولد سال 68 :می دانم رد صلاحیت می شوم!

علی رنجبران، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، که متولد ۶۸ است؛ دلیل کاندیداتوری اش را مبارزه با بی عدالتی دانست.

او گفت که می داند رد صلاحیت می شود اما می گوید برای مردم به صحنه آمده است. رنجبران فرزند شهید است و بر این باور است که نباید خون شهدا پایمال شود.

زد و خورد همراهان احمدی‌نژاد با کارمندان وزارت کشور/ نایب رئیس مجلس هم آمد / شوی روحانی ادامه دارد/ وزیر سابق ثبت نام کرد + عکس و فیلم

 

** کاندیداتوری یک عروس داماد

در همان زمانی که احمدی نژاد و همراهانش در وزارت کشور غوغا به پا کرده بودند، یک عروس و داماد در گوشه ای از ستاد انتخبات مشغول ثبت نام بودند.

 

** بهروز وثوقی کاندید شد

بهروز وثوقی راد، لیدر فوتبال و متخصص آرایشگری هم برای ثبت نام وارد وزارت کشور شد. بهروز وثوقی پای ثابت همه انتخابات های ریاست جمهوری در دوره های اخیر بوده است.

** ثبت نام های متفاوت

 یک شهروند  با این خواسته عجیب که می‌خواهم ریاست جمهور برود طبیعت بیاید مدعی شد تا ٢٠ سال دیگر منابع و زمین و دریای خزر تمام می‌شود.  

خانم دیگری که خود را عضو هیات علمی وزارت بهداشت معرفی کرد، از اعلام سن خود امتناع و هدفش را احقاق حقوق زنان و رفع تبعیض زنان در ادارات دولتی اعلام کرد.  

لیدر سابق تیم ملی فوتبال ایران با شعار روزی ایران بهتر می شود؛ در ساختمان وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات حاضر شد. ناصر غضنفری، خبرنگار هم میان ثبت نامی‌های امروز به بود که شعار انتخاباتی خود را "مبارزه با فساد درگرو احیای جمهوریت" اعلام کرد.

نویسنده حوزه کودک و نوجوان با شعار ارز یک هزار تومانی و یارانه دلاری برای ثبت نام در وزارت کشور حاضر شد. دندانپزشکی با هدف خدمت به جمهوری اسلامی ایران و مردم شهیدپرور، حقوقدانی با شعار دولت حمایت از مردم هم در انتخابات ثبت نام کردند. همچنین «سیدحسین حسینی» کوه کمری مدیر مسوول موسسه پیام سبز کوثر هم به منظور ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در تالار وزارت کشور حضور یافت.

عدم اجرای ابلاغیه شورای نگهبان از سوی دولت باعث شلوغی بیش از حد در تالار وزارت کشور شده است.

 ** پوشش رسانه ای ثبت نام نامزدهای انتخاباتی در وزارت کشور

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات