۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۸۰۵۰۸
نقد عملکرد اقتصادی دولت؛

وضع معیشت مردم با ادعاهای دولت منافات دارد

وضع معیشت مردم با ادعاهای دولت منافات دارد
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: دشمن ما را تحریم کرده و شاید اثر آن ۲۰ درصد باشد، ولی ۸۰ درصد خودمان ملت را تحریم کرده ایم.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در ‌گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با بیان اینکه دولت و تیم اقتصادی آن امیدشان به وزیر خارجه و دیپلماسی بود و وزیر خارجه دولت، همه چیز را در گرو مذاکره و ارتباط با غرب می دانست گفت: امیدبستن به بیگانگان در قالب برجام و گره زدن اقتصاد به مذاکرات، اولین عامل مشکلات فعلی است. دشمن می خواهد فلج اقتصادی شویم و کارخانجات ما دچار رکود شود و نیز آمار بیکاران افزوده شود.

نماینده مردم ارومیه مطرح کرد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب را نتوانسیم عملیاتی و اجرایی کنیم و اگر می توانستیم بخش خصوصی و پیمانکاران داخلی و سرمایه داران داخلی را فعال کنیم بخش زیادی از مشکلات برطرف می شد.

حجت الاسلام ذاکر با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: سومین عامل، عدم توجه به اقتصاد مقاومتی است که سیاسیتی بحران زدا و شکوفا کننده استعدادهای داخلی است و سیاستی جامع و مانع است.

نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه از ظرفیت های نخبگان جوان نتوانستیم استفاده کنیم ابراز کرد: با به کار گیری پیرمردان، از نشاط و نبوغ جوانان غافل شدیم و حتی ازطرفی دیگر، از ظرفیت های طبیعی از معادن و دریا و زمین های حاصلخیز هم نتوانستیم استفاده کنیم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: سفره مردم نشان دهنده ادعاهای آنان مبنی بر مثبت بودن رشد اقتصادی نیست. ما عقب مانده نیستیم ولی اگر از ظرفیت ها و اموال خودمان استفاده نکنیم دشمن کار خود را می کند و بر ما مسلط خواهد شد بنابراین باید جلوی راه های ضربه زدن دشمن را بست.

وی با اشاره به فرموده امیرالمومنین علیه السلام مبنی بر اینکه اگر نیرو کارآمد باشد و صفات مطلوب را داشته باشد برای حکومت اسلامی برکات دارد مطرح کرد: ناکارآمدی مسئولان و عدم روی کار آمدن نیروهای ولایی و خوش اخلاق و مردم پسند است که نقش مهمی در مشکلات کنونی دارد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود: وجود دزدان و اختلاس گران و تبانی گران باعث می شود کشور فقیر شود و به دست جوانان نرسد و همین امر، عامل اختلال در ازدواج و کار و معیشت می شود و اینها ریشه در سوء مدیریت دولت دارد.

حجت الاسلام ذاکر گفت: دشمن ما را تحریم کرده و شاید اثر آن 20 درصد باشد ولی 80 درصد خودمان ملت را تحریم کرده ایم. اگر نبود نور ولایت و اسلام عزیز و اخلاص سلیمانی و حمایت نیروهای انقلابی، مردم امید خود را از دست می دادند باید دولت حواسش به این باشد که با همه این وجود مردم حاضرند نان سفره شان کم باشد ولی اقتدار و عزتشان نشکند.

ارسال نظرات