۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۶۸۰۹۷۵

بازی دولتمردان در زمین حریف

بازی دولتمردان در زمین حریف
حجت الاسلام موسوی گفت: صاحبان ایدوئولوژی برای تغییر سبک زندگی، فرهنگ و عقیده جهانیان متوسل به فضای مجازی شده اند تا راه را برای رسیدن به خواسته های خود هموار کنند.

حجت الاسلام سید محمد رضا موسوی نسب کرمانی عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی در موضوع عملکرد وزارت ارتباطات در اجرای رهنمودهای رهبری و تقویت شبکه ملی ارتباطات به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: در مبحث فضای مجازی و ارتباطات چند نکته مطرح است، آنکه ورود و رونق فضای مجازی در جوامع بشریت از زمان القای ایدئولوژی و ترویج فرهنگ توسط آمریکا و اروپاییان به جهانیان شکل گرفت که نقض این پروژه، عدم جذابیت برای انسان های فهیم و آگاه می باشد.

وی ادامه داد: صاحبان ایدوئولوژی برای تغییر سبک زندگی، فرهنگ و عقیده جهانیان متوسل به فضای مجازی شده اند تا راه را برای رسیدن به خواسته های خود هموار کنند که خیلی از کشور ها به این هجوم فرهنگی آلوده شده اند و بعضی دیگر مانند روسیه و چین با راه اندازی اینترنت ملی مانع هجوم فرهنگی و آسیب کشور خود شدند.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی افزود: مدیریت شبکه های ارتباطی و فضای مجازی باید در داخل کشور قرار بگیرد زیرا سرور های شبکه های فضای مجازی در اختیار دشمن است و با جلوگیری از افشا اسرار و اطلاعات فضای مجازی مانع از نفوذ سیاسی، نظامی، فرهنگی و حتی اقتصادی خواهد شد.

وی با توجه به شرایط حساس فضای ارتباطی مجازی اظهار داشت: با در دست داشتن کنترل و مدیریت شبکه های مجازی باعث جلوگیری از ایجاد خدشه و هجوم به نظام و شریعت دین اسلام و مشکلات حاد اجتماعی و کشوری مانند تورم، اخلال ارزی و اقتصادی و... می شود.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: خیلی از افراد از این آب گل آلود ماهی می گیرند مانند اشخاصی که در نشر و ترویج شبکه های فساد و فحشا مجازی، شبکه های ضد دینی و اخلاقی سهیم هستند و مسئولین نه تنها مانع نشدند بلکه چه بسا باعث ترغیب و ترویج این افراد نیز شدند و در نهایت هزینه این بی بند و باری را مردم باید متحمل شوند.

وی با توجه به رهنمودهای رهبری ابراز داشت: مقام معظم رهبری فرمودند؛ اگر در مقام رهبری نبودم مسئول فضای مجازی کشور می شدم که این تعریف مقام معظم رهبری نشان دهنده اهمیت جایگاه فضای مجازی و رسانه می باشد که متاسفانه با نبود برنامه های جدی و مناسب شرایط بسیار نامطلوب شده است‌.

موسوی بیان کرد: دولت ما عقیده به هضم در سیستم و پروتکل های جهانی در زمینه فرهنگی و مجازی را دارد که این امر با پیوستن به کنوانسیون جهانی تحقق می یابد مانند بحث هزاره سوم که در آن ۱۶ بند وجود دارد که بیشتر کشور های حاضر از جمله ایران را متعهد به این پروتکل می کند مانند برابری جنسیتی، سند ۳۰ ۲۰، پذیرش گرایش های دگر جنسیتی و...

وی ادامه داد: پذیرش این امور مخالف با فرمایشات مقام معظم رهبری است و دولت و وزیر ارتباطات نباید آب در آسیب دشمن بریزند و باید راه حل موثری در این باره چاره کند و به جای پرداختن به حواشی، در موضوعات اصلی متمرکز شوند.

سینا ریاحی
ارسال نظرات