۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۶۸۱۱۴۴
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی تأکید کرد؛

لزوم بررسی دقیق عملکرد مسببان و بانیان وضعیت موجود در احراز صلاحیت ها

لزوم بررسی دقیق عملکرد مسببان و بانیان وضعیت موجود در احراز صلاحیت ها
نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین تأکید کرد که مقابله با تصمیمات شورای نگهبان در عرصه انتخابات نوعی مقابله خالی از منطق، اخلاق و پایبندی به نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت مسأله انتخابات در کشور گفت: انتخابات برای هر کشوری یک موضوع مهم و حیاتی محسوب می شود.

نامزدها مراقب اعمال و رفتار حامیان خود باشند

وی با بیان اینکه بخشی از اعتبار جمهوری اسلامی در سطح بین الملل مرهون انتخابات ها است، ادامه داد: لازمه یک انتخابات صحیح در بیان رهبری، انتخابات اسلامی است، یعنی کاندیداها باید در عرصه انتخابات به وعده هایی که می دهند پایبند باشند و بدان عمل کنند، بنابراین همه نامزدها باید حساب شده وعده دهند و مراقب اعمال و رفتار حامیان خود باشند.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با اشاره به اینکه کاندیداها و نامزدهای انتخاباتی باید به جمیع قوانین انتخابات کشور ملتزم باشند، عنوان کرد: گاهی مشاهده می شود برخی کاندیداها و هوادارانشان ملتزم به این قوانین نیستند و صرف نظر از مخالفت با اشخاص، مر قانون را قبول ندارند، در حالی که این موضوع خلاف عقل، عرف، شرع و اصول اجتماعی است.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به هجمه های جریان های معاند خارج از کشور نسبت به انتخابات، تصریح کرد: همه ما به ویژه نامزدهای انتخاباتی باید مراقب باشیم تا آتش بیار معرکه معاندان انقلاب اسلامی نبوده و در زمین آنها بازی نکنیم.

شرایط و ضوابط احراز صلاحیت ها از سوی قانون مشخص شده است

وی با بیان اینکه شرایط و ضوابط احراز صلاحیت ها از سوی قانون مشخص شده است، شورای نگهبان را شورای حافظ قانون دانست و گفت: این شورا همواره نشان داده است که با عملکرد خود از قانون و حیثیت افراد صیانت می کند و همواره بر اساس تقوا و شناخت تصمیم می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی با اشاره به اینکه مقابله با تصمیمات شورای نگهبان در عرصه انتخابات نوعی مقابله خالی از منطق، اخلاق و پایبندی به نظام جمهوری اسلامی است، عنوان داشت: افراد با هر سابقه و نگاهی باید به تصمیم و نظر شورای نگهبان احترام بگذارند و از آن تمکین کنند.

لزوم بررسی دقیق عملکرد مسببان و بانیان وضعیت موجود کشور در احراز صلاحیت ها

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با تأکید بر لزوم بررسی دقیق عملکرد مسببان و بانیان وضعیت موجود کشور در احراز صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان، تصریح کرد: سابقه و عملکرد افراد، نشانگر و گویای آینده آنها محسوب می شود.

وی ابراز کرد: جامعه ما در چند سال اخیر دچار آسیب شده و مردم از این بابت نگران هستند، از این رو مسببان وضع موجود برای مردم شناخته شده بوده و نباید انتظاری هم داشته باشند./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Austria
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
تحلیل قوی بود.
0
0