۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۶۸۱۱۹۰
حجت الاسلام سلیمانی مطرح کرد؛

شورای نگهبان سد محکمی دربرابر نفوذ دشمنان داخلی و خارجی

شورای نگهبان سد محکمی دربرابر نفوذ دشمنان داخلی و خارجی
حجت الاسلام سلیمانی بر لزوم تمکین نامزدها به رأی شورای نگهبان تأکید کرد و گفت: این نهاد جلوی انحراف مسؤولان را می گیرد و سد محکمی دربرابر نفوذ دشمنان داخلی و خارجی است.

حجت الاسلام محمدحسین سلیمانی اردهالی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بر لزوم تمکین به نظر و آرای شورای نگهبان از سوی تمام نامزدهای انتخاباتی تأکید کرد و گفت: در قانون اساسی کشور، نهاد شورای نگهبان جایگاه اساسی و مهمی را دارد و به تعبیر امام خمینی(ره) مهمترین و حساس ترین دستگاه نظارتی در کشور نهاد شورای نگهبان است.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه امامین انقلاب همواره بر حفظ و حراست از شأن و جایگاه شورای نگهبان تأکید داشتند، گفت: شورای نگهبان نهادی است که جلوی انحراف مسؤولان را می گیرد و سد محکمی جلوی نفوذهای داخلی و دشمنان خارجی است.

وی با بیان اینکه تضعیف و تخریب جایگاه شورای نگهبان سبب افزایش مشکلات در کشور می شود، افزود: نامزدهای ریاست جمهوری به این نکته توجه داشته باشند که با رفتار و سخنان خود سبب نشوند اصل نظام اسلامی مورد هجمه های دشمنان قرار گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: فردی که برای نامزدی ریاست جمهوری ثبت نام کرده، بدان معناست که تمام روال قانونی انتخابات را قبول کرده و نظر و تصمیمات نهاد نظارتی شورای نگهبان را تمکین خواهد کرد.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند اگر فردی اعتقاد دارد که شورای نگهبان برای رد صلاحیت آن اشتباه کرده، باید رای این نهاد را بپذیرد و کسی که رأی این شورا را نپذیرد، حکم مفسد فی الارض را پیدا می کند.

وی بر لزوم حفظ منافع و مصالح ملی از سوی تمام احزاب و جریان های سیاسی تأکید کرد و افزود: نباید مردم و هواداران نامزدها گرفتار هیجانات سیاسی و انتخاباتی شوند و علیه شورای نگهبان موضع گیری کنند، اما اگر افراد و جریان هایی بخواهند نهاد محترم شورای نگهبان را مورد هجمه های ناروا قرار دهند به کشور خود خیانت کرده اند.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگر سخنانش، به بررسی آسیب های فرزندان دوتابعیتی مسؤولان پرداخت و گفت: افرادی که تابعیت مضاعف کشورهای دیگر را دارند، باید تعهد دهند که بر خلاف منافع کشور جدید اقدام نکنند، از این رو آنها باید خلاف مصالح نظام اسلامی عمل کنند.

حجت الاسلام سلیمانی بیان کرد: فرزندان دو تابعیتی مسؤولان مسأله نفوذ در ارکان و نهادهای مهم را بسیار بالا می برند، همان گونه که نفوذ در نهادهای این دولت از همین طریق صورت گرفت.

وی با بیان این که تابعیت مضاعف فرزندان مسؤولان نوعی گروگان گیری از سوی کشورهای بیگانه محسوب می شود، گفت: اگر مسؤولی عهده دار پست مهم در نظام اسلامی شود و فرزند آن دوتابعیتی باشد، از ترس اینکه فرزند آن مورد آسیب جانی، مالی و عرضی قرار نگیرد، بسیاری از اهداف دشمنان و بیگانگان را در کشور پیاده سازی خواهد کرد./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
شورای نگهبان گلوگاه و نیز مرکزی حیاتی برای اداره‌ی کشور و جهت‌گیری های اساسی محسوب می‌شود.
0
0
ناشناس
Austria
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
انتخابات با دوقطبی های هیجانی و پر از متلک پرانی و دروغ و وعده های بی پشتوانه کار کشور را به اینجا رسانده
0
0
الهام معصومی
Austria
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
احساس می کنم اراده نظام و در ادامه اراده مردم با مشارکت بر این اساس شکل می گیره.
0
0
ناشناس
Austria
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
شنیده‌ها حاکی از این است که شورای نگهبان از #لاریجانی برای خارج نشدن فرزندش از کشور و لغو اقامت در آمریکا تعهد خواسته، اما وی این مسئله را قبول نکرده است.
0
0