۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۸۱۲۳۲
حجت الاسلام و المسلمین انصاریان:

آیت الله بروجردی تحولی بزرگ در حوزه علمیه ایران ایجاد کرد

آیت الله بروجردی تحولی بزرگ در حوزه علمیه ایران ایجاد کرد
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: به برکت حضور آیت الله بروجردی، تعداد طلاب حوزه قم از 700 به 16000 طلبه رسید و ایشان تحولی عظیم در حوزه علمیه قم و ایران ایجاد کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیین بزرگداشت شصت و دومین سالگرد ارتحال آیت الله حسین طباطبایی بروجردی(ره) شب گذشته با حضور اقشار مختلف مردم در صحن مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم که با قرائت قرآن و مدیحه سرای همراه بود، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با ذکر این مطلب که آیت الله العظمی بروجردی در ایران و کشورهای مختلف جهان دارای تاثیرات عمیق بودند، گفت: مرحوم آیت الله العظمی برکت خود برای همه شیعیان و مسلمانان خیر فراوانی داشت.

حجت الاسلام حسین انصاریان در ادامه خدمات آن زعیم عالی‌قدر جهان تشیع به‌حوزه‌های علمیه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: آن عالم وارسته در این راه سه هجرت را از بروجرد به شهرهای اصفهان، نجف و قم انجام داد.

وی افزود: مرحوم بروجردی در آخرین هجرت خود وارد قم شد و در شرایطی که حوزه علمیه این شهر فقط ۷۰۰ طلبه داشت، در کمتر از ۱۶ سال این تعداد را به هفت هزار تَن رساند. آیت الله العظمی بروجردی تحولی عظیم در حوزه علمیه قم و ایران ایجاد کردند.

وی یادآور شد: به‌برکت حضور مرحوم آیت الله بروجردی در حوزه علمیه قم، به‌تدریج حوزه‌های علمیه در مناطق گوناگون ایجاد، و حوزه‌ها و مراکز دینی اهل سنت نیز با این مرجع تقلید تعامل خوبی پیدا کردند.

انصاریان یادآور شد: سراسر ایران و کشورهای منطقه و جهان اسلام و حتی اروپا و آمریکا هم از وجود این فقیه والامقام بهره‌مند شدند.

آیت الله سید حسین طباطبایی بروجردی از مراجع تقلید شیعه در سده چهاردهم، در ماه صفر سال ۱۲۹۲ هجری قمری در بروجرد به دنیا آمد.

ایشان ۱۷ سال مدیر حوزه علمیه قم و ۱۵ سال تنها مرجع تقلید شیعیان جهان بود و در ۱۰ فروردین ۱۳۴۰ برابر با ۱۳ شوال ۱۳۸۰ هجری قمری دعوت حق را لبیک گفت و پیکر مطهرش در جوار حرم حضرت معصومه(س) و کنار مسجد اعظم قم که خود تاسیس کرده بود، به خاک سپرده شد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
روحشان شاد
1
0
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
شادی روح علمای اسلام صلوات
اللهم صل علی محمدو آل محمد و عجل فرجهم
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
روحشان شاد
0
0