۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۸۱۲۴۹

توجه سبک زندگی دینی راه حل افزایش جامعه

توجه سبک زندگی دینی راه حل افزایش جامعه
حجت الاسلام خانزاده گفت: طبق آمار بدست آمده جمعیت کشورهای اسلامی به ویژه ایران رو به کاهش است و علما باید برای رفع این مشکل که باعث اخلال نظام است چاره ای بیاندیشند.

حجت الاسلام حمید خانزاده استاد سطوح عالی حوزه علمیه به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع نقش حوزه های علمیه در زمینه ترویج مسئله جمعیت گفت: مسئولیت اصلی حوزه های علمیه و علما، شناخت دین و اقامه آن در جوامع اسلامی است که برای اقامه دین در موضوع ترویج جمعیت در ابتدا باید این موضوع از دو جهت بررسی شود.

وی ادامه داد: اولین موضوع قابل بحث افزایش تعداد و جمعیت قشر متدین جامعه اسلامی نسبت به کفار می باشد مانند اصرار اهل بیت به ترویج و گسترش محبان مکتبشان در مقابل مخالفان که این افزایش جمعیت مسلمان در مقابل کفار فریضه واجب محسوب می شود و علما و روحانیون باید در جهت گسترش و تبلیغ این فریضه سعی و تلاش کنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه افزود: این وظیفه سنگین بر عهده طلاب و علما می باشد زیرا مسئله گسترش و ازدیاد جمعیت مسلمین یکی از آموزه های دینی محسوب می شود و به صورت عملی و تبلیغی باید این فریضه واجب را به نحو احسن انجام داد.

وی بیان کرد: دومین موضوع قابل بحث، نظام اسلامی می باشد که برای ادامه نظام زندگی نیاز به افراد و نسل جوان می باشد که در صورت عدم این امر، موجب اخلال در ثبات نظام می شود و اخلال در نظام اسلامی نیز امری حرام محسوب می شود.

حجت الاسلام خانزاده گفت: با توجه به آمار بدست آمده روند جمعیت کشور های اسلامی به ویژه ایران رو به کاهش است و علما باید برای رفع این مشکل که باعث و بانی اخلال نظام است چاره ای بی اندیشند زیرا هرگونه اخلال در نظام اسلامی حرام محسوب می شود که برای از بین بردن حرمت مسئله باید تلاش کرد.

وی با توجه به اهمیت موضوع جمعیت به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا اظهار کرد: موضوع اهم، مسئله امنیت شیعیان است که اگر امنیت در کار نباشد نه نظام، حوزه علمیه و نه دینی باقی خواهد ماند و ضرورت ارتباط این دو موضوع وجود رابطه مستقیم بین مسئله جمعیت و امنیت می باشد.

حجت الاسلام خانزاده ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای پیش برد مقاصد خود نیاز به نیروی جوان، کار و متفکر دارد که در صورت نبود این نیروها مجبور به پذیرش مهاجران کشور های دیگر می شویم که وجود این امر خلل بزرگی از نظر امنیتی و فرهنگی و آداب اجتماعی ایجاد می کند.

ارسال نظرات