۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۶۸۱۲۵۹

مراسم تودیع و معارفه مدیران جامعه الزهرا برگزار شد + متن حکم و موافقت رهبری

مراسم تودیع و معارفه مدیران جامعه الزهرا برگزار شد + متن حکم و موافقت رهبری
آیین تودیع و معارفه مدیران جامعه الزهرا(س) با حضور رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، نمایندگان بیوت مراجع عظام و علما و اساتید حوزوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیین تودیع و معارفه مدیران جامعه الزهرا(س) با حضور آیت الله محمود محمدی عراقی مسؤول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم،  آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله مرتضی مقتدایی رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران وحجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده خبرگان رهبری، در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار شد.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب و حجت السلام والمسلمین سید حسن ربانی رییس هیأت امنای جامعه الزهرا، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رییس جامعه المصطفی و نمایندگانی از بیوت مراجع عظام تقلید حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های حجت الاسلام والمسلمین مدنی برای مدیرت چند ساله جامعه الزهرا(س) گفت: طبق موافقت رهبر معظم انقلاب و اعلام دفتر معظم له و با هماهنگی مدیریت جامعه الزهرا(س)، مدیریت این مجموعه بر عهده بانوی محترم زهره برقعی قرار داده شد.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی مدیر پیشین جامعه الزهرا(س) در این مراسم گفت: در مدت چهارساله مدیریت خود بر مجموعه جامعه الزهرا(س) تمام تلاش خود را برای انجام تغییر و فعالیت های نوین در جامعه الزهرا(س) انجام دادم و امیدوارم مدیریت جدید این برنامه ها و فعالت ها را استمرار و توسعه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی بیان کرد: تدوین متون درسی جدید، ساماندهی نظام اقتصادی، تدوین برنامه آموزشی، ساماندهی هیأت علمی و اساتید و تأسیس دانشکده جامعه الزهرا(س) از جمله فعالیت های بوده که در این دوران انجام شده است.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام دیانی، در سخنان کوتاه ابراز کرد: در مدت سرپرستی خود بر جامعه الزهرا(ع) سعی داشتم برنامه هایی که مدیر پیشین ترسیم کرده بود، تغییر ندهم تا مدیریت جدید طبق صلاحدید خود تحول در برنامه های این مجموعه را ایجاد کند.

وی واگذاری مدیریت جامعه الزهرا(س) را به خانم برقعی، تصمیم انقلابی و سازنده دانست و گفت: امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر فعالیت های جامعه الزهرا(س) تأکید داشتند، از این رو باید مدیریت جدید تمام تلاش و فعالیت خود را برای ارتقا، پیشرفت و توسعه علمی و پژوهشی باید به کار گیرد.

آیت الله مقتدایی در ادامه این مراسم با بیان اینکه گزارش های مناسبی از علمکرد مدیران خواهر در حوزه های علمیه شهرستان ها به دفتر رهبر معظم انقلاب ارائه شده، گفت: دفتر رهبر معظم انقلاب با موافقت معظم له از شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران خواستند که مدیر خانم برای مدیریت مجموعه جامعه الزهرا(س) انتخاب کنند.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: پس از مطرح شدن این طرح تمام اعضای شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران و هیأت امنای جامعه الزهرا(س) به تصمیم واگذاری مدیریت جامعه الزهرا(س) به بانوان موافقت صددرصدی داشتند.

در ادامه، خانم زهره برقعی جامعه الزهرا(س) را یادگار گرانسنگ امام راحل توصیف کرد و گفت: این نهاد شجره مبارکی است که فعالیت های آموزشی و پژوهشی خود را با رهنمودهای امام راحل، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید دینی رشد و نمو داده است.

 وی با اشاره به برنامه ها و طرح تحولی جدید جامعه الزهر(س) ابراز کرد: سعی خواهیم داشت با حفظ روال برنامه های فعلی و با بهره گیری از توان داخلی مجموعه، بر حرکت پرشتاب علمی این شجره طبیه افزوده شود.

سرکار خانم برقعی با بیان اینکه جامعه الزهرا(س) در دوره جدید باید پاسخگو به نیازها جهان اسلام باشد، افزود: فعالیت های فرهنگی، تبلیغی، آموزشی و پژوهشی جامعه الزهرا(س) در مسیر تحقق گام دوم انقلاب خواهد بود که راهبردهای اساسی برای دستیابی به این هدف طراحی شده است.

در ادامه این مراسم، از زحمات و تلاش های حجت الاسلام والمسلمین مدنی تقدیر و تشکر شد و همچنین حکم مدیریت پنج ساله خانم زهره برقعی بر جامعه الزهرا(س) که به تأیید دفتر رهبر معظم انقلاب رسید و از سوی آیت الله محمدی عراقی این حکم به وی ابلاغ شد.

متن تفریظ رهبر انقلاب

گفتنی است، متن حکم مسؤؤلیت سرکار خانم برقعی و موافقت رهبر انقلاب بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و تحیت و تبریک عید سعید فطر، انتخاب حضرات شورای سیاستگذاری را تایید می کنم و برای موفقیت سرکار بانوی محترم دعا و از زحمات جناب حجت الاسلام مدنی تشکر می نمایم.

والسلام علیکم و رحمه الله

همچنین متن نامه پیشنهاد شورای سیاستگذاری بدین شرح است:

حضرت آیت الله خامنه ای (دام ظله الوارف)

رهبر معظم انقلاب اسلامی

با عرض سلام و تحیات وافره

حمد و سپاس بیکران به پیشگاه قادر متعال که به ما نعمت جمهوری اسلامی و موهبت بی بدیل ولایت فقیه را ارزانی فرمود. به استحضار می رساند با عنایت به استعفاء حجت الاسلام والمسلمین آقای سید محمود مدنی بجستانی از مدیریت موسسه فخیمه جامعه الزهرا (سلام الله علیها) بر اساس اساسنامه آن موسسه، موضوع تعیین مدیر در هیات امنا جامعه مطرح گردید و پس از بررسی پیشنهادات متعدد و رایزنی با افراد مختلف، نهایتا سرکار خانم سیده زهره برقعی جهت تصدی مدیریت جامعه الزهرا علیهاالسلام به این شورا معرفی گردید. شورای سیاستگذاری نیز با نصب العین قرار دادن رهنمود حکیمانه حضرتعالی در خصوص ترجیح انتخاب بانوان جهت اداره جامعه الزهرا علیهاالسلام در ماه رحمت و برکت و در آستانه عید سعید فطر، با رای قاطع اعضا، سرکار خانم سیده زهره برقعی را که بحمدالله از نیروهای متعهد، فاضله و تربیت شده موسسه فخیمه جامعه الزهرا علیهاالسلام، توانمند و صاحب تجربه در عرصه های مدیریتی هستند، جهت تصدی مدیریت جامعه الزهرا علیهاالسلام تایید نمود و اینک مراتب جهت استحضار و هرگونه دستور تقدیم محضرتان می گردد.

در پایان بر خود فرض می دانم از خدمت و مجاهدات عالم ارزشمند حجت الاسلام والمسلمین آقای سیدمحمود مدنی بجستانی تشکر و قدردانی نموده و برای ایشان توفیق روزافزون آرزو نمایم.

دوام عزت، سربلندی و سلامتی حضرتعالی را از درگاه حق تعالی خواهانم.

مرتضی مقتدایی

رییس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران/998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
توفیقات داشته باشند.
0
0