۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۸۱۲۷۷
آیت الله عبداللهی:

ملاک شورای نگهبان در بحث تایید صلاحیت‌ها، قانون و نظر نهادهای مربوطه است

ملاک شورای نگهبان در بحث تایید صلاحیت‌ها، قانون و نظر نهادهای مربوطه است
کرمانشاه - آیت الله عبداللهی گفت: شورای نگهبان نشان داده است که در بحث تایید صلاحیت ها، ملاکش قانون و نظر نهادهای مربوطه است و در این موضوع هرگز اعمال سلیقه نداشته است

آیت الله عبدالخالق عبداللهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه عنوان داشت: تاریخ این انقلاب نشان داده است که در ایام انتخابات همواره گروه‌هایی وجود دارند که به دنبال ایجاد حاشیه و ناامیدی در جامعه هستند.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی (ره) گفت: در این میان بیشترین حملات و حاشیه‌سازی‌های این گروه‌ها علیه نهاد انقلابی شورای نگهبان انجام می‌گیرد و در هر انتخاباتی به دنبال ایجاد یک جنگ روانی برای این نهاد مهم و تاثیرگذار در نظام هستند.

این عالم کرمانشاهی با انتقاد از کسانی که به صورت یکطرفه حملاتی به شورای نگهبان دارند، بیان داشت: بعد از اعلام اسامی7 نامزد تایید شده از سوی شورای نگهبان، عملا دیدیم که کسانی که به هر علت قانونی فاقد صلاحیت شناخته شدند به صورت مستقیم و غیرمستقیم این نهاد را مورد هجمه رسانه‌ای خود قرار دادند که این را باید جفایی بزرگ در حق انقلاب دانست.

آیت الله عبدالهی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شورای نگهبان نشان داده است که در بحث تایید صلاحیت ها، ملاکش قانون و نظر نهادهای مربوطه است و در این موضوع هرگز اعمال سلیقه نداشته است و براساس نص صریح قانون تصمیم‌گیری می‌کند ولی با این وجود برخی از نامزدهای تایید نشده به صورت یکجانبه به این شورای انقلابی حملات بسیاری می‌برند که این به نوعی ناجوانمردی و دور از دایره عقلانیت محسوب می‌شود.

این شاگرد برجسته حضرت امام خمینی (ره) گفت: تضعیف شورای نگهبان به نوعی تضعیف سایر نهادهای انقلابی در کشور است، بنابراین انتقادهایی که از این نهاد و دیگر نهادها صورت می‌گیرد اولا باید دارای ادله باشد و ثانیا بدون غرض ورزی جناحی و سیاسی و فردی باشد.

آیت الله عبداللهی خاطرنشان کرد: نامزدهای ریاست جمهوری که موفق نشدند صلاحیت لازم را برای حضور در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری را کسب کنند، بی شک عواملی زمینه‌ساز این امر شدهاست، زیرا شورای نگهبان نه با کسی عقد اخوت بسته است و نه با کسی سر عداوت دارد./1400/

ارسال نظرات