۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۶۸۱۳۶۶
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

مردودی سید حسن در آزمون دفاع از آرمان های امام

مردودی سید حسن در آزمون دفاع از آرمان های امام
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: به سیدحسن توصیه می‌کنم از حصاری که دور خود کشیده بیرون بیاید و به آرمان‌های امام نگاهی بیندازند تا ببیند چه بر آرمان‌های امام گذشته است.

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی شاهرودی، رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به موضع اخیر سید حسن خمینی علیه شورای نگهبان، گفت: اگرچه در شرایط کنونی نیازی به ورود در این بحث و جواب دادن به او و افراد دیگر نیست؛ زیرا شورای نگهبان یک مرجع قانونی و شرعی است و نیز حرف او فصل الخطاب است و به جای آن باید به مصالح کشور و انقلاب اندیشید.

وی همچنین افزود: ولی به او توصیه می‌کنم از حصاری که دور خود کشیده بیرون بیاید و فقط به عنوان یک طلبه به آرمان‌های امام راحل نگاهی بیندازند تا ببیند ظرف این سال‌ها چه بر آرمان‌های امام گذشته است؛ ای کاش او برخلاف مشی آقازادگی رفتار می‌کرد و مدافع اندیشه امام خمینی می‌شد تا ببینند قوه مجریه، چه کارگزاران، چه اصلاحات و چه این دوره، چه بلایی بر سر آرمان‌های امام آورد.

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه در دوره اصلاح طلبان توهین‌های بی‌سابقه‌ای به امام شد، گفت: سید حسن نه تنها حرفی نزد بلکه همراهی نیز می‌کرد؛ سؤال من از او این است که اگر حضرت امام از او بپرسد این حرمی که برای من ساخته‌ای آیا متناسب با شأن من بوده و من اینگونه زیست می‌کردم یا خیر، چه جوابی به امام خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از فقهای شورای نگهبان هنوز منصوب شخص امام هستند و واقعا انسان‌های با تقوا و عادلی می‌باشند که نمی‌شود به این سادگی به آنها اتهام زد؛ مگر قرار است شرکت سهامی در انتخابات تشکیل شود که برخی این گونه برافروخته می‌شوند؟

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: آیا نگاه امام به آمریکا همین نگاه بود که دیپلماسی این دولت به آمریکا دارد؟ واقعاً نگاه امام این بود که ما باید با دیپلماسی مسائل منطقه را حل کنیم تا عمق استراتژیک را از دست بدهیم؟ آیا امام معتقد بود باید با آمریکا به عنوان یک کدخدا مذاکره کنیم آن هم مذاکره‌ای که آنچه ارباب می‌گوید بپذیریم؟

وی تأکید کرد: امروز ما شاهد یک مجموعه نئو سرمایه داری هستیم که نظام را با یک مشکل جدی روبرو کرده است؛ اکنون مشکل ما پیوند قدرت، ثروت و نفوذ است که از برآیند قوه مجریه به وجود آمده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا همچنین تصریح کرد: آیا تفکر امام که می‌گوید یک موی کوخ نشینان به کاخ نشینان می‌ارزد این است که یک مسئولی بگوید برای تحقق احکام خمس و زکات باید در جامعه اختلاف طبقاتی باشد تا این احکام اجرایی بشود؟

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
Sargord
Iran, Islamic Republic of
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
تحلیل عالی بود.
3
1
دبیریان
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
چرا آسیدحسن توزرد از آب در اومد؟
2
1