۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۸۱۳۸۸
حجت الاسلام پژمانفر در بازدید از خبرگزاری رسا:

نوک پیکان هجمه ها در همه ادوار به سوی شورای نگهبان قرار داشته است

نوک پیکان هجمه ها در همه ادوار به سوی شورای نگهبان قرار داشته است
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به پشت پرده هجمه‌ها به شورای نگهبان، گفت: نوک پیکان هجمه‌ها در همه ادوار انقلاب به سوی شورای نگهبان قرار داشته است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام پژمانفر رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از خبرگزاری رسا، با اشاره به افراط در نقد در حوزه رسانه گفت: نقد غیرمنصفانه نه تنها تأثیری ندارد بلکه احساسات افراد را جریحه‌دار می‌‌کند.

وی ادامه داد: گاهی برخی رسانه‌ها به صورت تعمدی نقد غیرمنصفانه می کنند که این کار بسیار بد است ما باید بتوانیم حرف خود را به صورت محترمانه بیان و نقدهای خود را نیز به صورت منصفانه ابراز کنیم.

حجت الاسلام پژمانفر خاطرنشان کرد: گاهی اوقات نقد غیرمنصفانه به لجبازی مخاطب منجر می‌شود، به عنوان مثال در زمینه حجاب باید گفت که منشاء بدحجابی ها معاند بودن افراد نیست، بلکه این افراد با لجبازی نسبت به جریاناتی که در زمینه بدحجابی تندروی می کنند، واکنش نشان می‌دهند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه رسانه ها به مدل های نقد منصفانه و گفت و گو، ابراز کرد: رسانه‌ها باید در تولیدات خود به یک مدل گفت و گو  دست پیدا کنند؛ البته این کار در برابر جریانات بی تقوا بسیار سخت است و ما باید با تحمل این سختی‌ها نوعی تغییر ذائقه را ایجاد کنیم.

وی با تقدیر از اقدامات خبرگزاری رسا در زمینه های مختلف، فعالیت های این رسانه حوزوی را تاثیرگذار دانست و گفت: باتوجه به حجم کارهای رسانه‌ای که وجود دارد نیازمند توسعه عده و عده این رسانه هستیم و باید تمهیداتی برای آن اندیشیده شود.

حجت الاسلام پژمانفر ابراز کرد: جنس اخبار خبرگزاری رسا متفاوت است و مخاطبان خاص خود را دارد، از این رو باید تولیدات این رسانه به زبان های مختلف ترجمه شده و در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

نوک پیکان هجمه ها همواره در ادوار انقلاب اسلامی به سوی شورای نگهبان قرار داشته است

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پشت پرده هجمه‌های سنگین برخی جریانات به شورای نگهبان تصریح کرد: در موضوع تایید و رد صلاحیت افراد یا به نوعی احراز صلاحیت ها همواره نوک پیکان برخی هجمه ها به سوی شورای نگهبان بوده و هست و آنچه امروز اتفاق افتاده چیز جدیدی نیست.

وی اضافه کرد: برخی جریانات در طول انقلاب اسلامی نشان داده‌اند که اگر کاندیدای مورد نظرشان از سوی شورای نگهبان تایید شود نسبت به عملکرد این شورا انتقادی ندارند اما اگر کاندیدای مورد نظرشان از سوی این شورا رد صلاحیت شود نسبت به عملکرد آن معترض شده و به آن هجمه می کنند و در مقام حق خواهی برآمده و می گویند در حق ما ظلم شده است.

حجت الاسلام پژمانفر عنوان کرد: شورای نگهبان مرجعی است که نسبت به عملکرد افراد در مقاطع مختلف اعلام نظر می‌کند و این اعلام نظر نیز نتیجه گزارش هایی است که از برخی مراجع ذی صلاح نسبت به عملکرد افراد برای این شورا ارسال می‌شود و این شورا مجاز نیست آن گزارش ها را اعلام کند و این نشان مظلومیت شورای نگهبان است، چون نمی‌تواند علت عدم احراز صلاحیت ها را بیان کند و ما در مجلس پیگیر آن هستیم که طبق قانون اختیاراتی به این شورا داده شود که بتواند کلیات علت عدم احراز صلاحیت‌ها را بیان کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: از آن جهت که شورای نگهبان از شش فقیه عادل و شش حقوقدان تشکیل شده است که مطمئن هستیم و ادله فراوانی در رد و احراز صلاحیت ها وجود دارد که اگر پیگیری کنیم به آنها خواهیم رسید.

عدم تصویب شفافیت آرا یکی از نقاط ضعف مجلس کنونی بود

وی در بخش دیگری از سخنان خود مسئله شفافیت آرای نمایندگان را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از نقاط ضعف مجلس کنونی این بود که نتوانست این طرح را به سرانجام برساند.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان اینکه شفافیت مسئله ای است که ضرورت دارد اجرایی شود و در این مسیر کارآمدی نمایندگان بالا برود، تصریح کرد: البته طرح شفافیت آرایی که از سوی مجلس تصویب نشد یک سری ایراداتی داشت و لبه گذاری هایی که مورد نیاز بود در آن رعایت نشده بود و ما اخیراً طرحی را در این زمینه با لبه گذاری های دقیق آماده کرده ایم که به زودی در صحن علنی به رای گذاشته خواهد شد و ان شاءالله مورد تصویب قرار خواهد گرفت.

قانون هیچگونه مصونیتی برای افراد قائل نیست و از تخلفات آنها عبور نمی‌کند

وی در پایان با اشاره به اقدامات کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در زمینه بررسی تخلفات برخی مسئولان گفت: اخیراً مسئله مداخلات ارزی رئیس جمهور که موجب تضییع حقوق عمومی و بیت المال شده است را مورد بررسی قرار داده ایم و قوه قضاییه نیز به آن ورود کرده است؛ ما در صدد آن هستیم که این باور در جامعه ایجاد شود که قانون هیچگونه مصونیتی برای افراد قائل نیست و تخلفات آنها عبور نمی‌کند./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
دبیریان
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
دولت روحانی وظیفه‌ای جدی در تامین مسکن برای خود قائل نبوده است.
2
1
ناشناس
Austria
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
بی‌انگیزگی رقیب اصلی ما در این انتخابات است و رقیب افرادی که دلسوزانه وارد انتخابات شده‌اند اغواگری دشمنان نظام است.
2
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
شورای نگهبان به نحو احسن به وظیفه خود عمل کرد خدا قوت دستمریزاد
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
شورای نگهبان به وظیفه خود عمل کرد و حال وظیفه مردم است که با مشارکت بالا بتوانند نامزد مورد نظر خود را با مشارکت بالا انتخاب کنند یا علی
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
اتفاقا باید مشارکت بالا باشه چون الان شرایط اقتصادی طوری هست که مردم ناراضی هستند و برای اینکه این شرایط بهتر بشه مردم حتما به کسی رای خواهند داد که برنامه های اقتصادی خوبی داشته باشد و اگر کسی بین نامزدها باشه حتما مردم با مشارکت بالا برای انتخاب فرد مورد نظر مشارکت خواهند داشت
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
شورای نگهبان به وظیفه قانونی و انقلابی خود عمل کرده که همانا پاسداری از ولایت مطلقه فقیه، ارزشهای انقلاب و زمینه سازی برای ظهور صاحب الزمان است
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
وظیفه شورای نگهبان عمل به قانون اساسی است آقایانی که احراز صلاحیت نشدندهرکدام مشکل اساسی داشتند که به صلاح کشور نمی باشد که آنها سکان اصلی کشور را در این موقعیت حساس بدست بگیرند. مثلا آقایانی هستند مدت هاست در میادین اینجا وانجا بر علیه شخصیتهای اصلی نظام معرکه گرفته اند وفرار به جلو سخنانی بر زبان میرانند. که ضد اتقلاب ان ور آبی ها نمیگویند. ویا آن آقای که 8 سال یار و یاور دولت فعلی بوده اوایل چه وعده های دروغین به ملت دادند نه تنها هیچ کدام به آنها عمل نکردند بلکه کار کردهایشان مشکوک میباشد. یا آقایانی که فرزندانشان در کشورهای غربی و آمریکا بسر میبرند. امورات کشوررا نباید به همچون کسانی سپرد در موقع عمل ودر سختیها احساسات را بر منافع کشور ترجیح بدهند . دیگران هم همانطور مشکلات وموانعی داشتند. که احراز صلاحیت نشدند این اشخاص نباید از شورای نگهبان گله مند باشند. اعتراض آنها به شورایی نگهبان اعتراض به قانون اساسی است . هر کشوری مانند شورای نگهبان برای خودشان فیلترینگی دارند
0
1
غلامی
Iran, Islamic Republic of
۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
بی عرضه تر از دولت روحانی سراغ نداریم
0
0