۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۸۱۳۸۹
یادداشت؛

دلسوز مردم!

دلسوز مردم!
دلسوز مردم آن است که منفعت های شخصی خود را قربانی صلاح مردم کند نه برعکس! دلسوز مردم از خود و آبروی خود هزینه می کند تا مردم زندگی راحت تری را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مردم، نظام، خواص، سه ضلعی هستند که ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر دارند. ملت ایران در سال 57 با قیام خود طومار حکومت استبدادی طاغوت را در هم پیچید و دست اجانب را نسبت به منابع ملِّی کشور کوتاه کرد. نظام اسلامی و مردمی روی کار آمد امَّا دشمنان نخواستند راه آرامش برای ملَّت طی شود. آنها با جنگ، تحریم، تبلیغات سوء و ترور خواستند سدِّ راه ملَّت شوند. امَّا ملَّت نشان دادند پای نظام اسلامی و آرمان های خمینی کبیر باقی می مانند.

انقلاب اسلامی در طیِّ این سالها فراز و نشیب های طولانی طی کرده و موفقیَّت های چشمگیری داشته و البته هنوز به قلِّه نهایی سعادت ملَّت نزدیک نشده است. اینک بعد از 42 سال بار دیگر، موقع تجلِّی حضور مردم در سرنوشت کشور شده است. مردم که صاحبان واقعی نظام و مملکت هستند تعیین خواهند کرد که چه کسانی و با چه تفکِّراتی برای چندین سال سرنوشت و امورات مردم را بدست خواهند گرفت. سرنوشتِ معیشت، ازدواج، مسکن، خوراک، پوشاک، تحصیل، ورزش کشور، نخبگان، منابع ملِّی، زیر ساخت ها و حتی عزَّت پاسپورت ها در طی این چند سال بدست منتخب ملَّت سپرده خواهد شد.

انتخابات طبق موعد مقرّر برگذار خواهد و یک نفر از بین این 7 نفر، پیروز این انتخابات خواهد بود. امَّا اگر این فرد بهترین نامزدها نباشد، یعنی کشور برای 4 یا 8 سال بدست بهترین نبوده و سرنوشت بهترین قطعا رقم نخواهد خورد و این برای ملَّت خسارت است. این مردم هستند که بخاطر گرانی مسکن، کمبود مایحتاج ضروری زندگی و تورم های شدید، حضور مسئولین ضعیف را لمس می کنند. این جوانان ملت ایران هستند که بخاطر ضعف های مدیریتی و تعطیل شدن کارخانه ها و مشاغل، با بیکاری و بی پولی سر می کنند! و این غرور ملّی یک مردم است که بخاطر ناکارآمدی در ورزش و غیره مورد خدشه واقع می شود. پول ملی سرمایه تمام ملت است که صرفا برای منفعت زالو صفت های اقتصادی قربانی شد!

مردم بیشترین برد یا بیشترین ضرر را از حضور مسئولین دریافت خواهند کرد. مردم با تمام گوشت و پوست خود درگیر مدیریت مسئولین هستند.

از طرف دیگر حضور پر شور مردم، باعث ناامیدی دشمنانی است که به خون ملت تشنه اند می شود. آن جنایت کارانی که نفت ملت را برای دهها سال به یغما بردند، آنها که کودتای 28 مرداد، نوژه و طبس را علیه ملت رنجدیده ما طراحی و اجرا کردند. گرگ صفتانی که جوانان پاک ملت را به خاک و خون کشیدند. و دزدان  مدرنی که با تحریم ناجوانمردانه جلوی سلامت و منفعت ملَّت را می گیرند.

آن دشمنان دندان طمع تیز کرده اند که در صورت حضور کم رنگ مردم بار دیگر مانند گذشته بر سرنوشت و مال و جان مردم حاکم شوند. آنان نقشه ها کشیده اند که ملت و کشور را زیر فشارهای سیاسی و اقتصادی قرار دهند. و حضور پر شور مردم سیلی محکمی بر صورت آنها است.

آری«انتخابات» هم جامع منافع مردم هست و هم مانع از دست درزای دشمنان دین و ملت!

در چنین شرایطی چرا باید برخی مردم را از حق مسلَّم خود دلسرد کنند؟ چرا باید با امَّآ و اگرها، مردم را از حضور در انتخابات منع کنند؟! مگر قرار نیست خواص، منافع مردم را همیشه و همه جا بر منافع شخصی و حزبی خود مقدّم بدارند؟

چنین خواص و مسئولینی، دلسوز مردم نیستند. دلسوز مردم، به مانند تمام ایثار گران و فداکاران هیچ منفعت شخصی را بر صلاح و منفعت مرادِ خود مقدم نمی دارد. اگر مسئولی نسبت به فرآیند قانونی احراز صلاحیت ها، اعتراض هم داشته باشد حتی اگر ذی حق هم باشد، بخاطر مردم و به نام مردم، حق اساسی انتخابات را از آنها نخواهد گرفت.

دلسوز مردم کسی است که دل و تمام فکر و ذهنش در سوز و گداز باشد تا مردم به منفعت بیشتری برسند. دلسوز مردم آن است که منفعت های شخصی خود را قربانی صلاح مردم کند نه برعکس. دلسوز مردم از خود و آبروی خود هزینه می­کند تا مردم زندگی راحتتری را داشته باشند.

دلسوز مردم، مردم را از حق مسلَّم انتخابات منع نمی کند.

دلسوز مردم، دلسوز مردم است. و مردم به خوبی این امر را می­فهمند!

امین القلم

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی خان زاده از کاشمر
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
آفرین به قلم امین قلم
0
0