۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۸۱۳۹۳
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

مسئله انتقال آب از کارون قابل سازش نیست

مسئله انتقال آب از کارون قابل سازش نیست
خوزستان - آیت الله حیدری گفت: با صراحت اعلام می‌کنیم که بر سر غائله انتقال آب سازش نمی‌کنیم و تا تحقق حقوق مردم از پا نمی‌نشینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین نشست افکار سنجی قرارگاه الغدیر با موضوع انتخابات ریاست‌جمهوری؛ مشارکت حداکثری، انتخابات اصلح با حضور جمعی از نخبگان، فعالان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مسجد ابوطالب(ع) حوزه علمیه الغدیر اهواز برگزار شد.

آیت الله محسن حیدری، در ابتدای این نشست با تأکید بر اینکه مشکلات خوزستان از راه انتخابات و تغییر دولت فعلی قابل حل خواهد بود، گفت: به یاری خدا در دولت انقلابی مطالبه گری در حوزه محیط زیست ادامه خواهد یافت.

وی افزود: مطالباتی که در چند سال اخیر دربارهٔ انتقال آب مطرح کرده‌ام را با صراحت ادامه می‌دهیم و اعلام می‌کنیم که بر سر غائله انتقال آب سازش نمی‌کنیم و تا تحقق حقوق مردم از پا نمی‌نشینیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نقش مطالبه گری و استمرار در آن اظهار کرد: خوشبختانه دربارهٔ انتقال آب که مسئله ای است که از قبل از انقلاب اسلامی آغاز و از سوی همه دولت‌های بعد از انقلاب با شدت و ضعف ادامه داشته، حرف واحدی از استان به مراکز تصمیم‌گیری مخابره شده و تاکنون در توقف این طرح‌ها ثمربخش بوده‌است.

وی در ادامه از مکاتبه با مقام معظم رهبری در رابطه با ورود به مسئله انتقال آب و ممانعت دولت از ادامه اجرای این طرح‌ها خبر داد و گفت: خوشبختانه مقام معظم رهبری مانند همیشه با دغدغه مندی ویژه نسبت به خوزستان، به نامه اینجانب ترتیب اثر دادند و در نتیجه آن طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی مصوب شد.

آیت الله حیدری با اشاره به عملکرد دولت فعلی در مسئله آب نسبت به خوزستان گفت: در اثر خیانت وزارت نیرو، تخصیص و تأمین آب برای عملیاتی شدن فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری هدیه مقام معظم رهبری به خوزستان معطل مانده‌است.

وی در پایان گفت: تنها دولت انقلابی می‌تواند فاصله و خلأ به وجود آمده را جبران کند؛ یأس و ناامیدی موجود نتیجه عملکرد برخی از مدیران و مسؤولان است. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات