۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۸۱۴۱۸
مدیر حوزه علمیه مشکات کرمانشاه عنوان کرد؛

توجه و تلاش برای ورود نخبگان جامعه به حوزه علمیه مشکات

توجه و تلاش برای ورود نخبگان جامعه به حوزه علمیه مشکات
کرمانشاه - حجت الاسلام نجادی گفت: تلاش می‌کنیم که نخبگان به حوزه علمیه مشکات راه پیدا کنند زیرا نخبگان می توانند در بحث تولید نظریات نظام ساز، تبیین و تحقق مثمرثمر باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام ابوالفضل نجادی امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: ثبت نام در حوزه علمیه مشکات در استان های غربی کشور از هفته گذشته آغاز شده است و 15 تیرماه همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه مشکات کرمانشاه گفت: برای سال تحصیلی پیش رو از بین داوطلبین ادامه تحصیل در حوزه علمیه مشکلات استان کرمانشاه در حدود 20 نفر بعد از گذراندن مراحل آزمون کتبی و گزینش پذیرش می شوند البته این پذیرش ها براساس شرایط سنی، تحصیلی، وضعیت پایان خدمت و... متقاضیان لحاظ می شود.

حجت الاسلام نجادی بیان کرد: همچنین ساختمان مرکزی حوزه علمیه مشکات غرب کشور که استان های ایلام، کرمانشاه، لرستان، کردستان و همدان را تحت پوشش قرار می دهد در مرکز استان کرمانشاه قرار دارد.

مدیر حوزه علمیه مشکات کرمانشاه به ویژگی این مرکز آموزشی اشاره داشت و افزود: تلاش ما این است که نخبگان به حوزه علمیه مشکات راه پیدا کنند زیرا با وجود نخبگان می توان در بحث تولید نظریات نظام ساز، تبیین و تحقق و... مثمر ثمر باشیم.

حجت الاسلام نجادی در ادامه سخنان خود گفت: یکی دیگر از ویژگی های تحصیل در حوزه علمیه مشکات توجه ویژه به فقه، اصول و ادبیات عرب، قرآن کریم، احادیث اهل بیت است که در کنار این موارد، مسایلی همانند موضوعات جهادی، تبلیغی و اجتماعی نیز مورد توجه می باشد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تاکید کرد: با تحولات و تغییراتی که در بحث تحصیل در حوزه علمیه مشکات انجام گرفته است، مدت تحصیل در مقطع سطح 3 در این حوزه به 7 سال کاهش یافته و کتب و عناوین درسی جدید در آن تدریس می گردد.

مدیر حوزه علمیه مشکات کرمانشاه عنوان داشت: متقاضیان ثبت نام در حوزه علمیه مشکات می توانند با مراجعه به سایت www.howzehmeshkat.ir کارهای ثبت نام را انجام دهند.

حجت الاسلام نجادی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: همچنین متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 08337276995 تماس بگیرند و یا اینکه به پیام رسان «بله» به آدرس Pmeshkat@ مراجعه کنند./1400/

ارسال نظرات