۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۶۸۱۵۰۸
قالیباف مطرح کرد؛

وجود سردرگمی مدیریتی بین وزارتخانه‌ها

وجود سردرگمی مدیریتی بین وزارتخانه‌ها
رییس مجلس گفت: ما شاهد سردرگمی در حوزه مدیریتی بین وزارتخانه‌ها هستیم؛ در بحث رمزارزها هم سردرگمی چند جانبه وجود دارد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بعد از ارائه گزارش وزیر نیرو درباره علل خاموشی‌های اخیر برق اظهار داشت: اگر نقدی در مجلس درباره خاموشی‌های برق مطرح شد د به حوزه برنامه ریزی و مسئولیت‌ها که به عهده ما و وزارتخانه است باز می‌گردد وگرنه تمام کارگران صنعت برق با تمام جان خود در حال تلاش هستند.

وی افزود: اگر سرمایه گذاری در حوزه انرژی براساس برنامه ششم توسعه به موقع انجام نگرفته است امروز مدیریت و مسئولیت را چه ما در مجلس شورای اسلامی و چه وزیر در وزارتخانه برعهده دارد و باید با مشکلات موجود مسائل را پیش ببریم.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس یازدهم کاری را برای وزارت نیرو در حوزه سرمایه گذاری انجام داد که در بودجه ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

قالیباف اظهار داشت: می‌دانیم که تصمیم امسال مجلس در قبال وزارت نیرو در ظرف یک ماه اثرگذار نخواهد بود اما ما انتظار داریم که با جدیت دنبال شود. اکنون ما در رکود اقتصادی قرار داریم و بخش قابل توجهی از صنایع ما نیمه تعطیل هستند. قطعا اگر این صنایع بخواهد فعالیت خود را آغاز کند اولین نیاز آنها انرژی است.

قالیباف گفت: ما شاهد سردرگمی در حوزه مدیریتی بین وزارتخانه‌ها هستیم؛ به عنوان مثال در اقلام اساسی در بین وزارت کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت سردرگمی وجود دارد که اکنون این مشکلات به وجود آمده است. در بحث رمزارزها نیز سردرگمی چند جانبه وجود دارد. بحث تولید رمزارز به وزارت صنعت، معدن و تجارت باز می‌گردد.

وی افزود: بحث تبادل آن اگر ارز محسوب شود به بانک مرکزی و اگر دارایی دیجیتال محسوب شود به وزارت اقتصاد باز می‌گردد و بحث تامین انرژی آن نیز به وزارت نیرو باز می‌گردد. سوال ما از دولت این است چرا برای جایی که ۲۰۰۰ مگاوات مصرف برق دارد و حجم بالای دارایی ارزی و یا دارایی دیجیتالی در آن رقم می خورد دولت لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی نمی‌دهد تا این بخش که 4 وزارتخانه را درگیر می‌کند سامان بگیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در موضوعات مهم این چنینی باید لایحه دولت ارائه شود و متاسفانه دولت در ارائه‌ی لایحه کوتاهی می‌کند. دولت یازدهم نسبت به دولت قبل که صدور مجوزهای موسسات اعتباری را به وزارت تعاون سپرده بود انتقاد کرد که در نهایت سردرگمی که در آن دوره وجود داشت منجر به ۳۶ هزار میلیارد تومان خسارت به بیت‌المال شد. امروز نیز در حوزه رمزارزها ما با سردرگمی مواجه هستیم.

قالیباف افزود: ما در مجلس شورای اسلامی طرحی درباره رمزارزها آماده داریم اما فکر می‌کنیم که دولت باید برای موضوع بسیار مهمی لایحه ارائه دهد یا حداقل در بررسی طرح اظهارنظر کند؛ انتظار می‌رود دولت ورود جدی به این حوزه داشته باشد

وی تصریح کرد: امروز بخش خصوصی که تولید برق می‌کند به موقع پول خود را دریافت نمی‌کند؛ چگونه ما از کسانی که پول‌شان را نمی‌دهیم توقع داریم به تولید ادامه دهند؟

وی گفت: توقع ما از شما که می‌دانستید ۳۰۰۰ مگاوات کمبود برق داریم این نبود که حداقل برای سه هفته غافلگیر شویم و برق خانه‌ها، صنایع و بخش اداری را بدون اطلاع‌ قبلی قطع کنید؛ این یک سوء مدیریت واضح است؛ انتظار می‌رود دولت در اسرع وقت لایحه‌ای برای ساماندهی رمزارزها ارائه کند./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Austria
۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
این شکل برنامه ریزی یعنی سناریونویسی و بازی دادن مخاطب
0
0