۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۶۸۱۶۰۶
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز تشریح کرد؛

چرا در اقتصاد همانند امنیت موفق نبوده ایم؟

چرا در اقتصاد همانند امنیت موفق نبوده ایم؟
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که مسئول و تصمیم گیرنده اقتصاد بودند، اعتقاد عملی به اقتصاد اسلامی نداشتند و در عمل همان اقتصاد غربی را در کشور اجرا کردند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین دیرباز در جلسه تبیینی و تحلیلی انتخابات ویژه مبلغان و نخبگان استان های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی که در حسینیه کوثر قم برگزار شد، اظهار داشت: پس از پایان جنگ تحمیلی دو مسئله امنیت و اقتصاد از مباحث بسیار مهم برای ما بوده است؛ در مسئله امنیت، سپاه پاسداران وارد عرصه شده و با هدایت های رهبر معظم انقلاب، با تمام قوا وارد شد و امروز شاهد هستیم که کشور ما به لحاظ امنیت در صدر کشورهای منطقه قرار دارد و بازدارندگی سلاح های ما مثال زدنی است.

وی ابراز داشت: عرصه دوم، عرصه اقتصاد، رفاه و بهبود معیشت مردم بوده است که اگرچه توفیقاتی در این زمینه داشته ایم؛ اما در قیاس با امنیت، به پیشرفت مناسبی دست پیدا نکرده ایم.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: یکی از دلائل عدم پیشرفت مناسب در اقتصاد، تثبیت ساختارهای اقتصادی غربی در کشور بود و مسئولان مربوطه نتوانستند این ساختار را تغییر داده و تحول ایجاد نمایند.

رییس دانشگاه قم تصریح کرد: ساختار بانکداری، گمرک، بیمه، مالیات، صنعت، تولیدات، کشاورزی، حمل و نقل، انرژی و ... همان ساختاری بود که در دوران طاغوت شکل گرفته بود و باید تحولی در آن ایجاد می شد؛ اما متأسفانه شاهد این تحول نبوده ایم و امروز در وضعیت اقتصادی با مشکلات مضمنی در کشور مواجهیم.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: کسانی که مسئول و تصمیم گیرنده اقتصاد بودند، اعتقاد عملی به اقتصاد اسلامی نداشتند و در عمل همان اقتصاد غربی را در کشور اجرا نمودند که امروز شاهد هستیم علاوه بر اینکه نیاز اقشار گوناگون مردم تأمین نمی شود، فاصله طبقاتی هم ایجاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز در پایان اظهار داشت: امروز خانواده های طبقه میانه ما به نزدیکی فقر و خانواده های فقیر ما از خط فقر هم گذشته اند؛ چون اقتصاد اسلامی مدنظر انقلاب اسلامی ایران در کشور اجرا نشده است و باید با تلاش و کوشش، مسئولی را در رأس کار قرار دهیم که به مسئله اقتصاد اسلامی توجه ویژه داشته باشد.

حاج ابوالقاسم

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، فرصت اقامه دین در کشور ایجاد شده است و باید دین داری مردم همچنان پرقدرت باقی بماند.

وی ابراز داشت: امروز برخی از مسئولین به دنبال آن هستند که دین اجتماعی در کشور باقی نمانده و فقط دین فردی که در قبل از انقلاب وجود داشت، در مردم بماند و برای آن برنامه ریزی کرده اند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: ادعای ما این نیست که با روی کارآمدن دولت انقلابی تمام مشکلات حل می شود؛ اما اگر دولتی انقلابی سرکار بیاید، حتما بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد و شاهد اینگونه مشکلات در کشور نخواهیم بود و کاستی های موجود، فروکش خواهد کرد.

رییس قرارگاه حوزوی ستاد آیت الله رئیسی با اشاره به ریشه مشکلات امروز کشور، تصریح کرد: قطعا بخشی از مشکلات ما ناشی از حرکت تاریخی ما در مسیر تمدنی و ظهور حضرت ولی عصر(عج) است؛ اما بخش قابل توجهی از مشکلات کشور، ناشی از سوءمدیریت در کشور می باشد که می توان با استفاده از ظرفیت های موجود در کشور، آن را حل کرد.

این استاد حوزه بیان داشت: امروز مدیریت فرسوده بر کشور حاکم است و علاوه بر مشکل کارگزاران او، مشکل نوع نگاه او نیز مزید بر علت شده است؛ نوع نگاهی که فکر می کند مشکلات را باید خارج از کشور حل کرد و نگاه به بیرون داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم اظهار داشت: امروز دوگانه نگاه به داخل و نگاه به بیرون در کشور وجود دارد که اگر می خواهیم از مشکلات فعلی بکاهیم، باید افرادی را در رأس کار بیاوریم که نگاه به داخل را تقویت کرده و از ظرفیت جوانان کارآمد و جهادی استفاده نماید.

وی ابراز داشت: متأسفانه مسئولان این دولت، تمام مسائل کشور را به رابطه با آمریکا و برجام گره زدند و امروز شاهد این مشکلات در کشور هستیم. 

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: ما کشورهای همسایه و کشورهای محور مقاومت را رها کرده و فقط نگاهمان به کشورهای غربی است؛ امروز بازار کشورهای همسایه به روی ما باز است؛ اما نتوانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

رئیس قرارگاه حوزوی ستاد آیت الله رئیسی تصریح کرد: اگر مدیریت جهادی با قاطعیت بر سر کار بیاید، مشکلات کشور تا بخش زیادی حل خواهد شد و به نتایج مطلوب خواهیم رسید.

حسینی نژاد

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید؛ اما امروز مکتب حاج قاسم سلیمانی زنده است و باید در این انتخابات، از ظرفیت این مکتب برای حضور حداکثری مردم در انتخابات استفاده نماییم.

وی با اشاره به برخی ناکارآمدی ها در کشور، اظهار داشت: ما در غزه و یمن، سنگ را به موشک و خنجر را به پهباد تبدیل کرده ایم؛ ولی با مسئولان ناکارآمد در داخل کشور، نتوانسته ایم مشکلات مملکت خود را حل کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: امروز ناکارآمدی در این کشور موج می زند و باید مسئولی کارآمد، ولایی و انقلابی بر رأس قوه مجریه قرار بگیرد تا شاهد بروز ظرفیت های انقلاب و نظام در داخل کشور باشیم.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: مجمع نمایندگان طلاب قریب به شش ماه است که در موضوع انتخابات فعالیت خود را آغاز کرده و با سازوکاری منسجم و منظم به کار خود ادامه می دهد.

وی ابراز داشت: امروز فعالیت در عرصه انتخابات و حضور حداکثری مردم سخت است؛ چراکه دلسردی هایی در مردم ایجاد شده و کار را سخت می کند؛ اما با توکل به خدای متعال، توسل به اهل بیت(ع) و فعالیت های جهادی می توانیم به نتایج مطلوب در عرصه انتخابات برسیم.

نائب رئیس دوم مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به برخی از ناجوانمردی ها در سال 1396، خاطرنشان ساخت: در انتخابات گذشته، به صورت ناجوانمردانه به آیت الله رئیسی تاختند و ایشان سکوت کرد؛ اما مشاهده می کنیم که امروز سیلی بی مهری و تنفر از سوی مردم بر چهره سکانداران فعلی نواخته شده است و رئیس جمهوری را سراغ نداریم این مقدار نارضایتی از او وجود داشته باشد.

این استاد حوزه تصریح کرد: «برنامه» و «کارنامه»، دو مسئله ای است که مردم باید از کاندیداهای این دوره از ریاست جمهوری بخواهند تا شاهد بی اخلاقی در مناظرات کاندیداها نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی بیان داشت: امروز برخی از فاسدین در مسئولیت های مختلف حضور دارند که به سادگی قدرت را رها نمی کنند و باید با تلاش زیاد در این انتخابات، این جریان را برکنار کرده و شخصیتی انقلابی، ولایی و کارآمد را در رأس کار قرار دهیم.

امام جمعه مشهداردهال اظهار داشت: امروز غرب گرایی در برخی از مسئولان موج می زند و کار را به جایی رسانده اند که حتی در تأمین مرغ، روغن، برق و ... هم مانده اند./998/

ارسال نظرات