۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۶۸۱۶۲۳

فرهنگ بر سبک زندگی و انتخاب هایمان تاثیرگذار است

فرهنگ بر سبک زندگی و انتخاب هایمان تاثیرگذار است
حجت الاسلام خداجویان گفت: به مشکل معیشت، تورم، بی ثباتی اقتصادی، ازدواج و مسکن مردم باید پرداخت اما رهبری فرمودند فرهنگ مانند هوایی است که مردم در آن نفس می کشند.

حجت الاسلام مهدی خداجویان فعال فرهنگی و اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به کم رنگ بودن فرهنگ در شعارهای انتخاباتی، گفت: باید به دو موضوع بپردازیم آیا فرهنگ اصلاً مهم است و اگر مهم است چرا در شعارها کمرنگ می باشد؟ بخشی از آن به این برمی گردد که نامزدهای ریاست جمهوری نگاهشان به عرصه انتخابات عرصه رقابتی است یعنی نگاه می کنند که در شرایط موجود اگر به مسائل اقتصادی و مشکلات مالی بپردازیم، نسبت به رقبا بیشتر مورد توجه و حمایت قرار می گیریم.

سردبیر سابق مجله خیمه با بیان اینکه فرهنگ هوایی است که مردم در آن تنفس می کنند، ابراز داشت: به مشکل معیشت، تورم، بی ثباتی اقتصادی، ازدواج و مسکن مردم باید پرداخت اما رهبری فرمودند فرهنگ مانند هوایی است که مردم در آن نفس می کشند، مردمی که راه نفسشان گرفته شده گاهی اوقات متوجه خودشان نیستند که هوای اطرافشان آلوده است و نباید هوای آلوده را استشمام کنند و تمام مشکلات ما از همان هوای آلوده است.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه فرهنگ بر سبک زندگی افراد تاثیرگذار است، اظهار داشت: براساس مدل تنفس هوایی که داریم سبک زندگی مشابه اش را پیدا می کنیم و براساس سبک زندگی، انتخاب هایمان تغییر می کند، اگر انتخاباتی هم به مسأله نگاه کنیم، فرهنگ از مهم ترین فاکتورها و مباحثی است که باید به آن پرداخت.

حجت الاسلام خداجویان با بیان اینکه اهمیت فرهنگ در انتخابات، اهمیت بسیار بالایی است و یک وجه فرهنگ انتخابات می شود، خاطر‌نشان کرد: حوزه علمیه متولی فرهنگ دینی جامعه است برای فرهنگ دینی جامعه باید کار کند در طول سال و همیشه باید فعالیت فرهنگی خود را انجام دهد و امروز تنها می تواند به نامزدهای انتخابات توصیه داشته باشد، این حوزه علمیه است که با فعالیت فرهنگی مستمر می تواند مدل نگاه مردم جامعه و انتخاب آن ها را بسازد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
حضور حداکثری بدون انتخاب اصلح یک فعالیت و عملکرد ناقص و ناتمام خواهد بود، ما باید با حضور حداکثری پای صندوق رأی بیاییم و فرد اصلح را انتخاب کنیم که مانند امروز در عرصه اقتصاد، سیاست خارجی، مسائل اجتماعی و دیگر مشکلات گرفتار نباشیم
0
0