۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۶۸۱۸۰۴
زاکانی:

برای مبارزه با اژدهای هفت سر فساد آمده‌ام

برای مبارزه با اژدهای هفت سر فساد آمده‌ام
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: یک برنامه تحولی در ۴ محور آماده کرده‌ایم که شامل «اقتصاد و مدیریت»، «اجتماع و فرهنگ»، «سیاست و امنیت» و «سیاست خارجی» می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم، عصر امروز با حضور در برنامه «گفت و گو با دوربین» شبکه اول سیما، به تشریح برنامه‌های خود در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

مهمترین محورهای اظهارات این نامزد انتخاباتی در این برنامه به این شرح است:

- برای مبارزه با اژدهای هفت سر فساد آمده‌ام و معتقدم ریشه مشکلات کشور در همین‌جاست.

- علاوه بر تجربه طولانی حضور در ارکان مختلف مجلس و مبارزه مستمر با فساد و رانت، پیش از مجلس یازدهم در مجمع عالی بسیج با 88 هزار نفر از عوامل تاثیرگذار در 21 اندیشکده در سراسر کشور ارتباط دائم داشته‌ام و امروز هم در مرکز پژوهش‌های مجلس با هزاران جوان نخبه و اندیشمند مرتبط بوده‌ام؛ از رهگذر تمام این تجارب توشه‌ای به دست آورده‌ام.

- امروز مسببان وضع موجود، مدعی اصلاح کشور شده‌اند و هیچکسی مسئولیت 8 سال اخیر را برعهده نمی‌گیرد.

- یک بار در دولت سازندگی و یک بار الان تورم بالای 49 درصد داشته‌ایم. امروز تورم نقطه به نقطه بالای 50 درصد و تورم سالانه 40 درصد است، دولت هم با تورم خودش را اداره می‌کند.

- باید با انتخاب یک راه درست، این مسیر را تغییر داد و بر این اساس، یک برنامه تحولی در ۴ محور آماده کرده‌ایم که شامل «اقتصاد و مدیریت»، «اجتماع و فرهنگ»، «سیاست و امنیت» و «سیاست خارجی» می‌شود.

 امروز در حوزه مسکن، در شهرستان‌ها 28 سال و در تهران 66 سال زمان انتظاری است که یک نفر صاحبخانه شود.

- کانون حرکت ما جهش تولید است و در این مسیر، علاوه بر حذف مقررات زائد و بروکراسی‌های فلج‌کننده، باید پیشران‌های اقتصاد از جمله حوزه مسکن را به حرکت درآورد.

- دو دشمن اصلی اقتصاد کشورمان، فساد اقتصادی و دیوان‌سالاری است که باید از طریق توسعه دولت الکترونیک و شفافیت برطرف شود.

- علت اسفناک بودن امروز شرایط کشور، این است که دولت خودش را رقیب تولیدکننده می‌داند و بانک‌ها نیز به بنگاهداری رو آورده‌اند. بورس نیز با بی‌کفایتی برخی مسئولین و دعوت نابجای آنها به این روز افتاده است.

- به شما مردم وعده می‌دهم که در سال اول دولتم با عنوان دولت اقدام و اصلاح، با همه وجود ببینید که بر دولت، عالمان عامل و خدمتگزار تکیه زده‌اند.

- امروز مدارس باید به دست معلمان، به محلی برای سرمایه‌گذاری و تحول در کشور تبدیل شود، اما ساختار معیوب و محتوای گیرکرده در 20 سال پیش، محل مراجعه دانش‌آموزان شده است.

- جامعه آینده، جامعه دیگری است و بر این مبنا، باید برای تحول در آموزش و پرورش اقدام کرد.

- از اسفند 98 قرارگاهی با شرایط مشخص در قم برای مبارزه با کرونا تشکیل دادیم، اما گوش شنوایی برای مبارزه درست با کرونا وجود نداشت.

- اولین گام دولت اقدام و اصلاح، اصلاح خود دولت خواهد بود؛ لذا با توزیع قدرت در کانون شهرستان‌ها، تلاش خواهیم کرد که قاعده اعمال قدرت را اصلاح کنیم  نهادسازی نوینی انجام دهیم.

- در دولت اقدام و اصلاح برای اجرای اصول هشتم و 27 قانون اساسی، هر هفته از شنبه تا چهارشنبه مردم در محل‌های مشخص و در قالب نهادسازی‌های نوین صورت گرفته، با مسئولان ارتباط خواهند داشت.

- تحول در سیاست خارجی از طریق توسعه ارتباط با 15 کشور همسایه و محور مقاومت، از جمله برنامه‌های دولت آینده خواهد بود.

- تحول در اداره کشور میسر نخواهد شد، جز با حضور و مشارکت شما مردم./998/

ارسال نظرات