۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۸۱۸۷۴

دولت سیزدهم باید انقلابی و جهادی عمل کند

دولت سیزدهم باید انقلابی و جهادی عمل کند
حجت الاسلام والمسلمین کاردان گفت: دولت سیزدهم باکفایت و با ایمان باشد، عدالت خواه و ضد فساد باشد، آرمانی سخن نگوید. دارای عملکرد انقلابی و جهادی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کاردان مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف  در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به شاخصه های نامزد اصلح در کلام رهبر انقلاب گفت: وقتی که به ادوار مختلف انتخابات نگاه می کنیم، رهبری معظم قبل از انتخابات رئیس جمهوری برای آگاهی مردم شاخصه هایی را بیان کردند. بیست و دو مورد از شاخصه های نامزد اصلح را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنرانی هایشان جمع آوری کرده ام که هرکدام از این شاخصه ها برگرفته از آیات قرآن، روایات اهل بیت و آموزه های اسلامی و براساس تجربیاتی که در طول مبارزات قبل از انقلاب و کارهای اجرایی در بعد از پیروزی انقلاب تا به امروز در مسند های مختلف می باشد.

وی با اشاره به شاخصه اول اظهار کرد: در انتخاب اصلح فرد باید کار اجرایی بلد باشد، ممکن شخص کار اجرایی انجام بدهد اما کاربلد نباشد، باید کاراجرایی بلد باشد و توانایی کشیدن بار سنگین اداره مملکت را داشته باشد، متاسفانه امروز رفتار برخی سیاستمداران به گونه ای رقم خورده که اگر انتقاد یا توصیه ای به آنها می شود شخص خیرخواه را متهم به بیسوادی و توهین های بیشمار می کنند.

سخنران اماکن متبرکه با بیان دومین  و سومین شاخصه فرد اصلح ابراز داشت: نقاط قوت امروز منهای نقاط ضعف موجود را داشته باشد این دو جمله کنار هم کامل می شود. فرد اصلح بایدتوانایی مدیریت اجرایی کشور را داشته باشد، ممکن است خودش کار بلد باشد اما افرادی که انتخاب می کند را نتواند مدیریت کند، اگر توانایی اداره و کنترل دارد، می تواند بر مسند ریاست جمهوری تکیه بزند.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف  عنوان کرد: چهارمین شاخص فرد اصلح، اینکه معتقد به قانون اساسی و دارای روحیه مقام در برابر دشمنان باشد، متاسفانه امروز افرادی می گویند اگر شورای نگهبان ما را تایید نکند ما قانون را قبول نداریم، مگر در دوره های قبل چه نهادی شما را تایید کرده است که امروز به رد صلاحیت خود انتقاد می کنید، در برابر دشمن نباید خود را باخت، متاسفانه در طول این سال ها در مقابل دشمن با اراده سست و ضعف برخورد شده است.

وی در ادامه افزود: با برنامه ، با تدبیر و با حکمت بودن پنجمین شاخصه است، در سیاست، عزت، حکمت و مصلحت را در نظر بگیرد. مقام معظم رهبری در سیاست های خارجی بیان داشتند اصل عزت، حکمت و مصلحت را در روابط خارجی در نظر بگیرید، این سیاست را در سیاست کار اجرایی هم بیان کردند. فرد اصلح هم باید برنامه داشته باشد هم با تدبیر و هم با حکمت باشد.

حجت الاسلام  والمسلمین کاردان با اشاره به اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: ششمین نکته اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات بد اقتصادی کشور اقتصاد مقاومتی است، اگر نامزدی واقعاً معتقد به سیاست های اقتصاد مقاومتی است او را انتخاب کنید، اما اگر دغدغه و شعار او بی حجابی و رفتن در ورزشگاه هاست یقین بدانید در سال های گذشته بدتر از این هشت سال را تجربه خواهیم کرد.

وی در هفت تا دهمین شاخه بیان کرد: مهذب به اخلاق باشد، به حاشیه ها نپردازد و وعده بی مبنا ندهد، تدیّن و تعهد داشته و آمادگی انجام کارهای بزرگ مدیریت کلان کشور را داشته باشد و ضعف خود را به تحریم گره نزند، اهل کار و عمل باشد، استراحت خود را به کمترین حد ممکن برساند چرا که مردم از او عمل می خواهند؛ نامزد اصلح باید مردمی باشد، مقاوم، ارزشی، قانون مدار و مردمی بوده و به عنوان دولت آینده پیش برنده کشور در عرصه های مادی و معنوی باشد.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف در یازده تا پانزدهمین شاخص فرد اصلح ابراز داشت: انسانی شایسته و وارسته باشد، باعزم، مومن و انقلابی باشد و همت جهادی داشته و برای رفع مشکلات مردم همت گمارد، به دنبال حفظ عزت و با حکمت این عزت را در جهت اهداف انقلاب بالا ببرد، انقلاب شد تا مردم هم از نظر مادی رشد کنند و هم به خدا نزدیک تر شوند. شعارهایی که می دهد منطبق با واقعیت های جامعه باشد. امانتدار باشد و بداند در این منصب حق الناس و حق الله وجود دارد؛ برای بازکردن گره های مشکلات و عزت ملت و مملکت تلاش کند.

وی در ادامه بیان شاخصه ها اظهار داشت: اسراف و تبذیر در تبلیغات انتخابات از شاخصه هایی نیست که رهبری بیان کردند، باکفایت و با ایمان باشد، عدالت خواه و ضد فساد باشد، آرمانی سخن نگوید. دارای عملکرد انقلابی و جهادی باشد باید به کارنامه نامزدها در طول این چهل سال نگاه کرد. معتقد به جوانان به عنوان پیشران اصلی حرکت عمومی کشور و امیدوار به آینده باشد؛ خوشنام باشد و خود و بستگانش از اشرافیت به دور باشند و به مسائل اخلاقی تقیّد داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کاردان در پایان ابراز کرد: کسی را باید انتخاب کرد که اهل زدو بند و مماشات و توصیه پذیر نباشد اگر به این شاخصه ها توجه کنیم فرد اصلح در بین نامزد ها برای ما کاملا مشخص می باشد.

ارسال نظرات