۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۸۱۹۷۱
گزارش؛

ناجوانمردی یک حزب در آستانه انتخابات

ناجوانمردی یک حزب در آستانه انتخابات
حزب اتحاد ملت با تأکید بر "تحریم انتخابات"، در قالب یک بیانیه رسمی اعلام کرده است: تلاش می‌کنیم این موضع را در قالب جبهه اصلاحات ایران نیز پیگیری نماییم!

به گزارش خبرگزاری رسا، "مشارکت حداکثری" دغدغه هر کشوری برای هر انتخاباتی است.

مقوله‌ای که پس از رعایت قانون در برگزاری یک انتخابات، امتیازی بزرگ ارزیابی می‌شود و می‌تواند محسّنات بیشتری از مردمسالاری را به مردمان یک کشور تقدیم کند.

انتخابات ۱۴۰۰ و عرصه روی کار آمدن دولت سیزدهم در جمهوری اسلامی ایران نیز به نحو چشمگیری مشارکت حداکثری مردم را طلب می‌کند.

با این حال هستند بدخواهان و کسانی که با علم به اهمیت مشارکت حداکثری اما تقلا می‌کنند تا از رمق آن بکاهند...

این بدخواهان که شوربختانه بایستی آدرس آنها را در اردوگاه اصلاح‌طلبان و جریان چپ جستجو کرد؛ برای پیگیری هدف براندازی نظام؛ عزم شریرانه خود را به سمت هدف قرار دادن مشارکت و کاستن از حضور کسانی از مردم در انتخابات معطوف کرده‌اند.

چپ‌های برانداز از یکسال قبل با طراحی یک پروژه شوم که برخی محافل تحلیلی آنرا "تحریم خاموش انتخابات" نامیدند وارد این عرصه شدند.

مشرق طی یکسال گذشته با انتشار بیش از ۱۴۰ گزارش درباره این پروژه؛ گفتارها و تحلیل‌هایی را در اختیار مخاطبان خود گذاشت.

اصلاح‌طلبان این پروژه را با عملیات القای ضعف در الزامات عقلانی حضور در انتخابات را آغاز کردند و در روزها و هفته‌های جاری نیز بر شدت این رفتار خصمانه علیه نظام و مردم افزوده‌اند. چه اینکه آنها پس از برملا شدن عمق ناکارآمدی‌شان در دولت آقای روحانی؛ دیگر انگیزه‌ای هم برای بالا نگه داشتن ماسک طرفداری از دموکراسی ندارند و فکر می‌کنند وقت رویارویی علنی با مردم و نظام اسلامی فرا رسیده است.

 

ناجوانمردی یک حزب در آستانه انتخابات/ "بانیان وضع موجود" چگونه دشمن دموکراسی شدند؟

 

در این راستا می‌توان به بیانیه جبهه اصلاحات بعنوان ستاد "هسته سخت اصلاح‌طلبان" و بیانیه حزب اتحاد ملت اشاره کرد که صراحتا بر تحریم انتخابات به بهانه نداشتن نامزد! تأکید کرده‌اند. [۱] [۲]

(این در حالی است که یک جریان سیاسی در هنگام نداشتن نامزد مکلف به ائتلاف است. ضمن اینکه باید پاسخگو باشد که چرا نتوانسته نامزدهایی حائز صلاحیت و بدون پرونده را در معرض انتخاب مردم بگذارد!؟)

افزون بر این شاهد هستیم که برخی رجال اصلاح‌طلب نیز یا مشغول تشویق این بیانیه‌های تحریمی هستند و یا اعلام کرده‌اند که رأی نمی‌دهند و نامزدی ندارند.

 

*تقلای ناجوانمردانه یک حزب اصلاح‌طلب برای همه‌گیر شدن تحریم انتخابات!

جدای از این فرایند پیش‌بینی شده، اما اخیرا شاهد اقدامی در راستای پروژه شوم تحریم خاموش انتخابات بودیم که بر عمق ناجوانمردی آن افزود...

و آن بخشی از بیانیه عجیب حزب اتحاد ملت است.

اتحاد ملتی‌ها که گفته می‌شود از رسوبات حزب منحلّه مشارکت هستند در بخش پایانی بیانیه خود درباره تحریم انتخابات ۱۴۰۰ نوشته‌اند:

"متاسفیم که اعلام نماییم از نظر حزب اتحاد ملت ایران اسلامی این انتخابات از معنا تهی شده است و ما نامزدی در این دوره نداریم و تلاش می‌کنیم این موضع را در قالب جبهه اصلاحات ایران نیز پیگیری نماییم. "[۳]

پیگیری کردن موضع تحریم انتخابات در جبهه سیاسی بالاتر! رفتاری است که حتی خائنان به یک ملت نیز جرأت ندارند اینچنین علنا درباره آن صحبت کنند.

اما شاهدیم که حزب اتحاد ملت رسما و علنا اظهار می‌دارد که قصد دارد رفتار غلط خود را به جبهه اصلاحات (که آنها هم انتخابات را تحریم کرده‌اند!) تسرّی دهد و نگذارد کسی از آنها به راه راست گردش کند!

از عداوت نهفته در این جمله همین بس که بدانیم برخی اقطاب و رجال اصلاح‌طلب مثل حزب کارگزاران که عضو جبهه اصلاحات است تمایل به حضور در انتخابات دارد و تحریم را کاری عقلانی نمی‌داند.

در همین راستا می‌توان به موضع قبلی "بهزاد نبوی"، رئیس جبهه اصلاحات در ایام انتخابات مجلس یازدهم (که آنهم از سوی اصلاح‌طلبان تحریم شد) نیز اشاره کرد که صراحتا مخالف تحریم بود.

بیانیه حزب اتحاد به این معنی است که آنها قصد دارند برای کاستن از مشارکت کسانی از مردم؛ حتی در مقابل احزاب هم‌جبهه و رجال جریانی خود نیز بایستند و تقلا کنند تا این افراد هم در فرایند خروج از مردمسالاری با آنها همراهی کنند.

این حقایق و این قطعات از تاریخ پر از درد سیاست ایران، بایستی در یاد و خاطره نسل‌های امروز و آینده ایرانی اسلامی باقی بماند تا دوست و دشمن با وضوح بیشتری از یکدیگر شناخته شوند و نیاید روزی که عده‌ای از دشمنان نظام، مردم و امنیت کشور با عوض شدن جای شهید و جلّاد! خود را "حامیان دموکراسی" جلوه دهند.

 

***

 

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1511204

2_ http://emtedad.news/1400/03/04

3_emtedad.news/print/?id=2650

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات