۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۸۱۹۷۹
آیت الله جاودان:

دشمنان به صورت جهانی علیه ولایت فقیه فعالیت می‌کنند

دشمنان به صورت جهانی علیه ولایت فقیه فعالیت می‌کنند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دشمن برای تضعیف ولایت فقه جهانی تلاش می کند، گفت: دین مخالف هوای نفسانی قدرتمندان و ثروتمندان است.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی جاودان در جلسه هفتگی درس اخلاق خود که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: اهل بیت (ع) آمدند تا از دینی که جدشان آورده بود صیانت و حفاظت کرده و کاری کنند که اسلام تا آخرالزمان باقی بماند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دین حضرت عیسی در طول زمان دچار تحریف و تغییر شد، عنوان کرد: دین حضرت عیسی به گونه‌ای تغییر کرد و نابود شد که خدای واحد به خدای سه گانه تبدیل شد؛ اسلام دینی است که باید تا قیامت باقی بماند زیرا اسلام دین خاتم است و بعد از آن هیچ دینی نخواهد آمد بر همین اساس خداوند متعال افرادی را مأمور ساخت تا از اسلام محافظت کنند.

وی با بیان اینکه دین مخالف هوای نفسانی قدرتمندان و ثروتمندان است، گفت: بر همین اساس قدرتمندان و ثروتمندان ظالم هرگز نمی‌خواهند چیزی از دین باقی بماند از این رو به جای اینکه خود را تغییر دهند اقدام به تحریف و تغییر دین می‌کنند تا دین مطابق هوای نفسانی آنان باشد؛ بنابراین خداوند متعال اهل بیت (ع) را به عنوان جانشین پیامبر اکرم (ص) قرار داد تا دین پیامبر تا روز قیامت حفظ شود.

آیت الله جاودان با اشاره به اینکه دین اسلام در چند دوره با خطر سهمگین و جدی تغییر مواجه شد، اظهار داشت: یکی از آن دوره‌ها مربوط به دوره خلفای بنی‌امیه و دوره معاویه می‌شود. در این دوره خلفای بنی‌امیه کوشیدند تا هر آنچه مطابق میل آنان نیست تغییر داده و یا نابود کنند که همه این تغییرات در دوره معاویه تثبیت شد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: معاویه به بسیاری از افراد پول و مقام داد تا هر آنچه در دوره خلفای سابق از دین اسلام کم و زیاد شده به اسلام تبدیل کنند تا اسلام تحریف شده با عنوان اسلام نبوی رواج پیدا کند؛ این دوره از دوره‌های بسیار خطرناک برای اسلام به شمار می‌رود.

وی افزود: برای مثال معاویه به جندب فرمان می‌دهد تا یکی از آیات الهی را که قرآن کریم می‌فرماید برای رضای خدا جان خودشان را فدا می‌کنند؛ به نفع ابن ملجم تفسیر کنند، همچنین چهارصد درهم رشوه داد تا بر روی منبر بر اساس آیات قرآن کریم حضرت علی (ع) را بدترین دشمنان معرفی کنند. تخریبی که در زمان معاویه برای اسلام صورت گرفت و هر آنچه جعل شد در دوران منصور به کتاب حدیثی تبدیل و منتشر شد.

آیت الله جاودان دوره منصور را دومین دوران سیاه و خطرناک برشمرد و گفت: دوره منصور نیز بسیار خطرناک بود، در این دوره دشمنان می‌خواستند دین اسلام را به کل نابود کنند و امام صادق (ع) یک تنه در برابر هجوم تمام عیار آنان علیه واقعیت دین اسلام ایستادند و از دین الهی حفاظت کردند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز نیز همانند آن دوران، دشمنان به صورت جهانی علیه ولایت فقیه فعالیت می‌کنند؛ حضرت امام صادق (ع) با پرورش شاگردان بسیار خوب و فوق العاده که از نوابغان زمان خویش در علم و عمل بودند در برابر جریان انحرافی ایستادند و از اسلام دفاع کردند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات