۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۶۸۲۳۵۱

کاندیدای بی‌تقوا نمی‌تواند حافظ کرامت مردم باشد

کاندیدای بی‌تقوا نمی‌تواند حافظ کرامت مردم باشد
مسؤولی که ابتدای کار خود را با بی‌حرمتی نسبت به سایر مسؤولان آغاز می‌کند و کرامت آنها را حفظ نمی‌کند، مطمئن باشیم فردا کرامت مردم جامعه را حفظ نخواهد کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ملک‌محمدی، معاون امور مجلس آستان قدس رضوی در گفت‌وگویی دربارۀ ضرورت ویژگی کرامت مبتنی بر سیرۀ رضوی (ع) گفت: دهۀ کرامت فرصتی برای مردم ایران است تا بتوانند با بازخوانی سیرۀ عملی امام رضا علیه‌السلام و خواهر و شیعۀ بزرگوار ایشان یعنی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها صفا، صمیمیت و محبت را در خود و محیط پیرامون رقم بزنند  و از دیگر سو، بازبینی و ارزیابی مجددی در مسیر خود به سوی عبودیت و بندگی خدا داشته باشند.

وی دربارۀ پیام‌ها دهۀ کرامت در محیط خانه و خانواده گفت: یکی از پیام‌های دهۀ کرامت آن است که نسبت به اعضای خانواده با تکریم، دلسوزی، صمیمیت و احترام رفتار کنیم و نیز به مطالبات روحی، جسمی و فکری ایشان توجه ویژه داشته باشیم. اگر در محیط خانواده قصوری مشاهده می‌کنیم، کریمانه از آنها بگذریم و فضای خانه را فضای کرامت، محبت، صمیمیت، گذشت و عبادت و بندگی خدا قرار دهیم.

ملک‌محمدی با اشاره به اینکه یکی از مصادیق کرامت در بُعد شخصیتی آن است که نسبت به مسائل جامعه بی‌تفاوت نباشیم، حضور در انتخابات را مساوی با حفظ کرامت معرفی کرد و گفت: این مسئله ریشه در بصیرت فرد هم دارد. در این مقطعی که در آستانه انتخابات و جشن بزرگ سیاسی امت اسلامی قرار داریم، افراد جامعه به افراد کریم رأی دهند؛ یعنی آنها که نجابت، دیانت و تقوا دارند و در عین حال مدیر و مدبرند و تاکنون کارنامۀ درخشانی از خود بر جای گذاشتند و همچنین مورد اعتماد خوبان جامعه هستند. همان کاندیداهایی که رفتار و کردارشان کریمانه است. ضروری است از افراد رذلی که تقوا ندارند و نسبت به سایرین احترام قائل نیستند و مدام پرده‌دری می‌کنند و نیز کرامت آنها را حفظ نمی‌کنند، دوری کنیم.

وی افزود: مسئولی که ابتدای کار خود را با بی‌حرمتی نسبت به سایر مسئولان آغاز می‌کند و کرامت آنها را حفظ نمی‌کند، مطمئن باشیم فردا کرامت مردم جامعه را حفظ نخواهد کرد و مانند ارباب و رعیت با آنها برخورد می‌کند؛ همچنان که در کارنامۀ برخی از آنها این نوع رفتارهای متکبرانه وجود دارد. فردی که تربیت نشده باشد و پا در عرصۀ سیاست بگذارد، به طور قطع توانایی تأمین نیازهای مادی و معنوی جامعه را نخواهد داشت.

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه نسبت به شرکت در انتخابات، کریمانه حضور یابیم، گفت: این حضور سبب می‌شود تا مملکت خود را بیمه و دشمنان‌مان را مأیوس کنیم و راه شهدایی مثل سردار سلیمانی را ادامه دهیم. این انتخابات یکی از مهم‌ترین انتخابات تاریخ انقلاب است، به دلیل آنکه در گام دوم انقلاب و در ابتدای قرن 1400 و با هدف تحقق تمدن نوین اسلامی و فراهم‌سازی زمینه ظهور قرار داریم. از این جهت نیاز به دولتی جهادی، انقلابی و مردمی داریم.

ارسال نظرات