۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۶۸۲۴۳۴

رونمایی از دو کتاب جدید از رهنمودهای انتخاباتی آیت‌الله خامنه‌ای

رونمایی از دو کتاب جدید از رهنمودهای انتخاباتی آیت‌الله خامنه‌ای
کتاب‌های «رجل سیاسی» و «دولت جوان حزب‌اللهی» به‌تازگی منتشر شده است و شاخص‌های سیاستمدار طراز انقلاب اسلامی را معرفی می‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی و بررسی دو کتاب جدید انتشارات انقلاب اسلامی، «رجل سیاسی» و «دولت جوان حزب‌اللهی» صبح امروز با حضور اهالی رسانه در محل این انتشارات برگزار شد.

محمدعلی قندهاری، مدیر انتشارات انقلاب اسلامی به‌عنوان نخستین سخنران این جلسه گفت: انتشارات انقلاب اسلامی در طول 11 سال فعالیت خود و انتشار 200 عنوان کتاب یکی از رویکردهای اصلی‌اش را تبیین بیانات و اندیشه‌های مقام معظم رهبری برای مخاطبان قرار داده است و در این زمینه کتاب‌های زیادی را تولید کرده است. در ایام نزدیک به انتخابات این انتشارات کتاب‌هایی نظیر «انتخاب صالحان» و «انتخابات لیلة‌القدر نظام انقلاب اسلامی است» را در سال‌های پیش منتشر کرده است، امسال نیز و در آستانه انتخابات دو کتاب جدید با نام‌ «رجل سیاسی» و «دولت جوان حزب‌اللهی» عرضه و در معرض دید مخاطبان قرار داده می‌شود.

وی اضافه کرد: در این دو کتاب سعی شده است شاخص‌ها و طرازهای مدنظر رهبر انقلاب برای سیاستمدار انقلابی و تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی معرفی شود. همان‌طور که ایشان بارها در سخنرانی‌های خود به این نکته اشاره کردند که راه علاج کشور شکل‌گیری دولت جوان حزب‌اللهی است این کتاب نیز تلاش دارد این خواسته را به مطالبه عمومی از رئیس جمهور آینده تبدیل کند.

مدیر انتشارات انقلاب اسلامی از انتشار رایگان کتاب دولت جوان حزب‌اللهی خبر داد و گفت: نسخه PDF این کتاب به‌صورت رایگان در دسترس عموم قرار دارد و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت انتشارات انقلاب اسلامی آن را دان‌لود کنند و حداکثر استفاده را ببرند. کتاب رجل سیاسی نیز از طریق سایت انتشارات و کتابفروشی‌ها در اختیار مخاطبان قرار دارد.

وی از طراحی لوگوی جدید این انتشارات خبر داد و گفت: انتشارات انقلاب اسلامی در فصل جدید فعالیت خود مسیری نو را در تولید محتوا آغاز خواهد کرد. یکی از کارها در این مسیر بازآفرینی گرافیکی و هویت بصری کتاب‌های انتشارات است. انتشارات انقلاب اسلامی پیشتر لوگو و نشان مستقلی نداشت اما اکنون نشان جدید توسط آقای مسعود نجابتی طراحی شده است و روی کتاب‌ها زده می‌شود، این لوگو برگرفته از تکرار 3 حرف الف است، کتاب رجل سیاسی دومین کتابی است که با لوگوی جدید انتشارات منتشر شده است و از این پس کتاب‌ها با همین نشان روانه بازار می‌شوند.

حجت‌الاسلام محمدی گردآورنده کتاب رجل سیاسی در بخش دیگری از این مراسم گفت: محقق شدن انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی به‌دلیل مجاهدت‌ها و تلاش‌های بسیاری است که پشت آن رخ داده است، با این حال دولت اسلامی مردانی را می‌خواهد که مجاهدت‌های بیشتری از خود نشان دهند؛ این مردان چه‌کسانی‌اند؟ برای ترسیم طراز و شاخص، مهمترین موضوع استفاده از منابع و مآخذ معتبر است، بدون شک مهمترین منبع و مأخذ سخنرانی‌ها و بیانات مقام معظم رهبری است. ایشان در قامت ولایت فقیه سکان‌داری این نظام را به‌عهده دارند و به همین دلیل برای ترسیم طراز و شاخص به فرمایشات ایشان مراجعه کردیم.

وی با اشاره به فصل‌های کتاب رجل سیاسی گفت: این کتاب در 7 فصل موارد متعددی را ذکر کرده است که نشان می‌دهد سیاستمدار طراز باید واجد چه شرایطی باشد؛ فصل اول، باورها است، فصل دوم شناخت‌های لازم برای سیاستمداران طراز و فصل سوم شاخص‌های سیاستمدار طراز را معرفی کرده است. فصل چهارم اهداف سیاستمدار طراز انقلاب اسلامی و فصل بعدی وظایف چنین سیاستمداری را تبیین کرده است. فصل ششم الگوهای سیاستمدار طراز انقلاب اسلامی را معرفی کرده است، در این فصل الگوهایی را که رهبری معرفی کردند بررسی کردیم؛ یکی از این الگوها حضرت امام علی(ع) و دیگری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) است. در فصل هفتم نیز جلوه‌هایی از الگوی سیاستمدار طراز را آورده‌ایم که از آن جمله می‌توان به شهیدان باهنر، رجایی، بهشتی، سردار سلیمانی و... اشاره کرد.

رونمایی از دو کتاب جدید از رهنمودهای انتخاباتی آیت‌الله خامنه‌ای

اسحاقی معاون آموزش و پژوهش مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در بخش دیگری از این جلسه گفت: اندیشه و سیره رهبر انقلاب را همراه با پویایی که ناظر بر ضرورت‌ها، نیازها و فوریت‌ها است می‌بینیم و این 2 کتاب در جهت تبیین همین اندیشه و سیره است. تجربه زیست میدانی رهبر انقلاب، شناخت دقیق ایشان از جریان‌های عمومی، مکاتب و نظامات سیاسی، اندیشه و سیره ایشان را تبدیل به گوهر گرانبهایی کرده است که می‌توان برای پاسخ به نیازهای روز کشور از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: در خصوص بیانات رهبری باید به سه گام مهم توجه داشته باشیم؛ گام اول، شناخت آنهاست، گام دوم تبیین و تبلیغ و گام سوم تحقق است. شناخت صحیح از مفاهیمی نظیر جوان، حزب‌اللهی و دولت جوان حزب‌اللهی، در این کتاب به‌خوبی معرفی شده است. باید اشاره کرد که شکل‌گیری دولت جوان حزب‌اللهی مقدمه‌ای برای شکل‌گیری دولت اسلامی است.

اسحاقی تأکید کرد: این کتاب در 4 فصل تدوین شده و در هر فصل مفاهیمی به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفته است؛ در فصل اول دولت، فصل دوم جوان، فصل سوم حزب‌اللهی و در فصل چهارم ترکیبی از این 3 کلیدواژه که همان دولت جوان اسلامی است معرفی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوعلم سخنران پایانی این جلسه بود، او گفت: نکته مهم این است که انقلاب اسلامی فقط رویدادی تاریخی نیست، بلکه نقطه عطف اندیشه‌ای و گفتمانی است. این نظام در بستری شکل گرفت که انگاره‌های لیبرالیستی در رفتار احزاب و سیاسیون حاکم بود و این فرهنگ سیاسی التقاطی که جریان داشته و دارد کار را برای پیشرفت مطلوب انقلاب اسلامی سخت می‌کند.

وی اضافه کرد:‌ در برابر این حجم سنگین ادبیات‌سازی و تولید فکر و اندیشه در سیاست لیبرالی بسیار کم کار کردیم و عقب‌ماندگی‌های زیادی در تبیین و ارائه منطق پشتیبان برای نظام سیاسی اسلامی به چشم می‌خورد به همین دلیل است که بعد از 42 سال هنوز هم شبهاتی مطرح می‌شود؛ نه‌فقط نخبگان، بلکه مردم عادی هم سؤالاتی را مطرح می‌کنند و این یعنی کم‌کاری کرده‌ایم. دو کتاب پیشِ‌رو ضمن پاسخ به این موضوعات، تبیین‌گر نظام حکمرانی طراز انقلاب اسلامی‌اند. کتاب دولت جوان حزب‌اللهی از نگاه دولت به مسئله نگاه کرده و ارزش‌های کلانی را که باید وجود داشته باشد معرفی کرده است. موضوعاتی نظیر عدالت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، آزادی اندیشه و... از جمله‌ محورهای اصلی در این کتاب است.

حجت الاسلام و المسلمین ذوعلم بیان داشت: این دو کتاب به سؤالاتی نظیر شاخص‌های ارزشیابی دولت، شاخص‌‌های ارزشیابی کارمندان و مدیران و... پاسخ می‌دهد، به‌عبارت دیگر این دو کتاب دو روی یک سکه‌اند؛ یکی با نگاه جمعی ساختاری و دیگری کنشگر فردی./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
کاوش معنوی
Iran, Islamic Republic of
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
اثر فاخر و ارزشمندی در نهادینه کردن اندیشه های مقام معظم رهبری است.
0
0